یک دفتر جدید در پنتاگون، مشاهده اشیای پرنده ناشناس (UFO) را بررسی خواهد کرد، اما علاقه‌مندان قدیمی بشقاب پرنده در این مورد تردید دارند.

یوفو

به گزارش روزنامه همشهری و به نقل از NBC، قرار دادن برنامه جدید «پدیده‌های هوایی ناشناس» در اختیار دفتر معاونت اطلاعات و امنیت وزیر دفاع، برخی از یوفولوژیست‌ها را ناراحت کرده است، زیرا آنها دقیقا به ارتش برای افشای هر حقیقتی که در آنجا وجود دارد، اعتماد ندارند.

ران جیمز، سخنگوی شبکه غیرانتفاعی  Mutual UFO که به بررسی چنین مشاهداتی می‌پردازد در این رابطه گفت: «این موضوعی است که با وجود محرمانه بودن قابل اثبات است و هر چیزی که فاقد اطلاعات جدید در مورد آن باشد، تحت کنترل بیشتر و احتمالا نامناسب‌تر خواهد بود.» ایجاد دفتر جدید در قانون مجوز دفاع ملی که در ماه دسامبر تصویب شد، دیده شده است. این قانون صرفا برای «تشکیل دفتر، ساختار سازمانی و مقامات برای رسیدگی به پدیده‌های هوایی ناشناس» است.

این موضوع در سال‌های اخیر پس از انتشار ویدئوهایی که توسط خلبان‌های نظامی ایالات متحده گرفته شده و ظاهرا اجسامی را در حال حرکت با سرعت غیرممکن و اجرای مانورهای هوایی پیچیده نشان می‌دهند، مورد توجه مجدد قرار گرفته است. اینکه آیا این مشاهدات واقعا فناوری غیرقابل توضیحی هستند یا خیر، جای بحث دارد. مقامات آمریکایی بیشتر نگران تهدیدات زمینی هستند و نگران هستند که دولت‌های خارجی ممکن است در حال پیشرفت در فناوری پرواز باشند.

کریستن گیلیبراند، سناتور دموکرات نیویورک که مدیریت این اقدام دو حزبی را برعهده داشت، گفت: «تلاش‌های امنیت ملی ما بر برتری هوایی متکی است و این پدیده‌ها چالشی برای تسلط ما هستند. ایالات متحده به تلاشی هماهنگ برای کنترل و درک اینکه آیا این پدیده‌های هوایی متعلق به یک دولت خارجی است؟ یا کلا چیز دیگری هستند؟ نیاز دارد.»

از سوی دیگر، توضیحات غیرفناوری نیز برای بسیاری از مشاهدات وجود دارد؛ به‌عنوان مثال، گزارشی از یک بشقاب پرنده «سبز روشن» بر فراز کانادا در ژوئیه2021 در طول بارش شهابی «پرسید» ارائه شد که گهگاه به‌دلیل سوختن شهاب‌سنگ‌ها در جو، رگه‌های سبز روشن ایجاد می‌کند. یک بشقاب پرنده درخشان «دونات» که توسط یک آسمان‌نگار در سوئیس عکاسی شده است، می‌تواند عکسی خارج از فوکوس از یک ستاره باشد.

کد خبر 650344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha