شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: برای درآمدهای نفتی در سال اینده مبلغی معادل ۲۹.۸ میلیارد دلار پیش‌بینی شده که سهم صندوق توسعه ملی از این درآمدها ۱۱.۹ میلیارد دلار یعنی ۴۰ درصد از درآمدهای نفتی است.

نفت خام

به گزارش همشهری‌آنلاین، رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون تلفیق گفت: در جلسه امروز که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونین وی و وزرای اقتصاد و نفت برگزار شد بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: منابع عمومی بودجه سال آینده ۱۳۷۲ هزار میلیارد تومان که سهم درآمدهای مالیاتی و گمرکی و سود سهام شرکت‌های ۶۶۴ هزار میلیارد تومان است و در بحث واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۴۰۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که شامل نفت، گاز، میعانات و پتروشیمی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ قسمت سوم منابع درآمدی بودجه منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی مثل اوراق مالی، واگذاری شرکت‌ها، استقراض از صندوق توسعه و واگذاری سهام است که برای این بخش ۲۹۹ هزار میلیارد  تومان پیش‌بینی شده است.

زارع خاطرنشان کرد: در بحث فروش نفت ۲۹.۸ میلیارد دلار درآمد پیش‌بینی شده و نرخ تسعیر ارز ۲۳ هزار تومان در نظر گرفته شده است که سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی ۱۱.۹ میلیارد دلار ، سهم دولت ۱۳.۵۶ میلیارد دلار و سهم شرکت نفت هم ۴.۳ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

وی افزود: سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی ۴۰ درصد از این درآمدها پیش‌بینی شده اما عملاً دولت ۲۰ درصد آن را از صندوق به قرض می‌گیرد. 

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ در مجموع سهم دولت از صادرات نفت خام، میعانات گازی، صادرات گاز طبیعی، فروش میعانات گازی به پتروشیمی‌ها، فروش خوراک میعانات گازی ۳۸۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

زارع خاطرنشان کرد: در جلسه امروز نماینده دولت به اعتمادسازی در بحث پایدار بودن منابع درآمدی بودجه سال آینده پرداخت و نمایندگان سؤالات خود را در این زمینه مطرح کردند و نماینده دولت نیز پاسخ‌هایی را ارائه کرد.

کد خبر 650287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha