امروزه بیماری های زنان موجب شده اند تا سلامت خانم ها همواره در خطر بوده و این افراد با معضلات بسیار زیادی در این راستا مواجه باشند. همان گونه که می دانید سلامتی هر انسانی اهمیت بسیار بالایی داشته و نباید در این زمینه سهل انگاری نمود زیرا هرگونه سهل انگاری می تواند شرایط بدتری برای انسان ها رقم بزند.

image_1642115619.jpg

این امر برای خانم ها نیز صدق می کند و زمان ابتلا به بیماری های زنان لازم است حتما در سریع ترین زمان ممکن نسبت به درمان خود از طریق دکتر زنان اقدام کنند تا از بروز خطرات بیشتر جلوگیری شود.

مسئله ای که در این بخش اهمیت بسیار بالایی می یابد پیشگیری نمودن از بروز بیماری هاست که امروزه چندان مورد توجه نبوده و افراد کمی این موضوع را در نظر می گیرند. پیشگیری نمودن و حفظ سلامت خود می توان از بروز بیماری های مختلف جلوگیری نماید بنابراین بهتر است قبل از اینکه به فکر راه درمان باشیم با روش های پیشگیرانه آشنا شده و از ابتلا به بیماری های مختلف همچون بیماری های زایمان و زنان جلوگیری کنیم.

میزان اهمیت سلامت زنان

سلامت زنان اهمیت بسیار بالایی دارد اما این نکته را نباید فراموش نمود که بسیاری از بیماری های زنان را  می توان با استفاده از روش پیشگیرانه به راحتی کنار زد. در این راستا لازم است به اطلاعات بالایی دست یافته و از افرادی که در این حوزه به عنوان متخصص زنان و زایمان شناخته می شوند کمک گیرید. شما با دریافت مشاوره های لازم دکتر زنان قادر خواهید بود تا با خطرات این بیماری ها آشنا شده و با در نظر گرفتن شرایط موردنیاز بدن خود کنترل کنید.

متخصص زنان به پزشک‌هایی گفته می‌شود که در انواع بیماری‌های مربوط به زنان و مشکلات نازایی و زایمان بانوان تخصص دارند. تمام مشکلات مربوط به هورمون‌های زنانه، کیست و نازایی زنان مربوط به پزشکان متخصص و فوق تخصص زنان و زایمان می شود و خانم‌ها در هنگام بروز هر نوع بیماری زنانه می توانند به دکتر متخصص زنان مراجعه کنند. ( https://doctoreto.com/landing/specialties )

خطرات هنگام زایمان

عدم آگاهی و کسب اطلاعات لازم از طریق پزشکان زنان و زایمان می تواند شرایط بدی را برای خانم ها رقم بزند بنابراین نباید به سادگی از کنار مجموع نکاتی که می توان در جلسات مشاوره دریافت نمود عبور کرد. خطرات هنگام زایمان می توانند روند زایمان را وخیم سازند و متعاقبا مشکلات بسیاری را نیز برای جنین به همراه داشته باشند. از مهم ترین خطرات این امر می توان به انواع مختلف بیماری هایی اشاره نمود که عمدتا زنان باردار در دوران بارداری خود با آن ها مواجه می شوند. این بیماری ها قادرند تا سطح عملکرد طبیعی بدن را با اختلالات بسیاری مواجه سازند.

تولد نوزاد وقتی زود تر از هفته ۳۷ بارداری رخ دهد، زایمان زودرس گفته می شود.

در روز ها و هفته های اول نوزاد زودرس در بیمارستان تحت مراقبت های ویژه نوزاد می باشد (NICU). دستگاه ها و نمایشگر های نظارتی؛ ضربان قلب، تنفس و میزان اکسیژن خون کودک را بررسی می کنند.

بسیاری از نوزادان زودرس نمی توانند از طریق دهان غذا بخورند، چون هنوز قادر به بلع یا مکیدن نیستند. این نوزادان از طریق تزریق وریدی، یا لوله هایی که از طریق دهان یا بینی وارد معده آن ها شده تغذیه می شوند.

نوزاد زودرس به دلیل ناقص بودن ریه ها امکان تنفس کامل ندارد. بسته به اینکه خودشان چه میزان توان تنفس دارند، از یکی از راه‌های زیر برای اکسیژن رسانی استفاده می‌شود.

بیماری های دوران بارداری

از عمده مشکلات و نگرانی هایی که اغلب خانم های باردار با آن مواجه می باشند بیماری های مربوط به این دروان هستند که عدم رسیدگی به آن ها خطرات بسیار زیادی برای مادر و جنین به همراه دارند. برای جلوگیری از بروز چنین بیماری هایی لازم است به طور مرتب به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه نمایید زیرا این مراکز با انجام معاینات لازم می توانند روند بهتری را برای شما رقم بزنند.

علاوه بر این پزشکان متخصص زنان و زایمان توانایی های لازم را دارند تا نوع بیماری های شما را به درستی تشخیص داده و براساس این بیماری ها بهترین رویکرد درمانی را برای شما انتخاب کنند. امروزه نمونه های مختلفی از بیماری های دوران بارداری را می توان مشاهده نمود که در سطح دنیا بسیار شایع هستند. از مهم ترین بیماری های این دوران می توان موارد زیر را نام برد.

  • فقر آهن
  • دیابت بارداری
  • اضطراب و افسردگی
  • فشار خون بالا
  • مشکلات مربوط به جنین
  • عفونت های دوران بارداری
  • سقط جنین
  • استفراغ های دوران بارداری
  • جفت های سرراهی
  • پره اکلامپسی
  • زایمان پیش از موعد

بروز هرکدام از این مشکلات و بیماری ها می توانند شرایط خطرناکی را برای خانم های باردار رقم بزنند بنابراین لازم است برای پیشگیری از بروز آن ها حتما به طورمرتب به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

بیماری های بارداری

دلایل نازایی زنان

دلایل مختلفی می توانند موجب بروز نازایی در خانم ها شوند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود که هرکدام اهمیت بسیار بالایی داشته و لازم است برای پیشگیری از بروز چنین شرایطی حتما نکات مهمی را جهت حفظ سلامت خود رعایت کنید.

  • افزایش سن
  • اختلالات مربوط به تخمک گذاری
  • نارسایی زودرس تخمدان ها
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • اختلالات هورمونی
  • اختلالات مربوط به لوله های فالوپ
  • ناهنجاری ها و وجود ضایعات در رحم
  • آندرومتریوز
  • سبک زندگی اشتباه

کسب اطلاعات لازم درباره هرکدام از این علل می تواند به شما کمک کند تا از بروز نازایی جلوگیری نموده و شرایط بهتری را برای خود رقم زنید بنابراین توصیه داریم در این راستا هرگونه سهل انگاری را کنار گذاشته و مشاوره های لازم را از متخصص زنان و زایمان دریافت کنید.

روش های درمانی متخصص زنان و زایمان

همان گونه که در بخش های قبل نیز بیان نمودیم یک دکتر زنان با توجه به دانش بالای خود این توانایی را دارد تا انواع مختلف بیماری های مربوط به زنان را تشخیص داده و از رویکردها و روش های درمانی موثری جهت بهبود استفاده کند. از عمده روش هایی که این متخصصان برای تشخیص بیماری ها استفاده می کنند می توان به تست های پاپ اسمیر، کولپوسکوپی، بیوپسی آندومتر، هیدروسکوپی و اسکن سونوگرافی اشاره نمود که هرکدام ویژگی های خاص خود را داشته و می توانند با قابلیت های بی نظیر خود به پزشکان کمک های شایانی نمایند.

بهتر است دختران از سن بلوغ و پدیدار شدن علائم آن به دکتر زنان خوب مراجعه کنند. همچنین برای انجام معاینات مستمر در سنین باروری جهت پیشگیری، درمان و پیگیری بیماری‌های مرتبط با دستگاه تولید مثل زنان و بیماری‌های پستان ضروری است. زنان یائسه نیز جهت درمان مشکلات یائسگی به بهترین دکتر نازایی مراجعه می‌کنند.

در کنار تشخیص هایی که این پزشکان برای درمان بیماری های زنان انجام می دهند این توانایی را نیز دارند تا علاوه بر استفاده از رویکردهای دارویی جراحی های خاصی را نیز انجام دهند که این جراحی ها به دو دسته جراحی های جزئی و جراحی های بزرگ تقسیم می شوند. هرکدام از این جراحی ها برای از بین بردن اختلالات و مشکلات خاصی کاربرد داشته و در علم پزشکی اهمیت بسیار بالایی دارند. توصیه داریم حتما نسبت به این روش های درمانی اطلاعات لازم را به دست اورید تا در ادامه با مشکلات متعددی مواجه نشوید.

مشاهده اطلاعات بیشتر و لیست پزشکان زنان زایمان در سایت https://doctoreto.com

کد خبر 650148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha