همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ارتقای اهداف و برنامه‌های شورای سیاستگذاری برای نزدیک شدن به اقامه نماز جمعه مطلوب در سراسر کشور را خواستار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با رئیس و اعضای شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به مشکلات و تنگناهای موجود در راه رسیدن این شورا به اهداف خود،‌عملکرد این نهاد را در بخش‌های کمی و کیفی مثبت ارزیابی کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، تنگناهای مالی ستادهای نماز جمعه سراسر کشور را جدی دانست و گفت: ائمه جمعه باید تلاش کنند بخشی از نیازهای مادی ستادهای نمازجمعه را از کمک‌های مردمی و وجوه شرعی تأمین کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان لزوم ارتقای کیفیت برگزاری نمازها و خطبه های جمعه تصریح کرد: خطبه‌های نمازجمعه باید بتواند اطلاعات عموم مردم جامعه و نمازگزاران را بویژه در مورد مسائل روز و مهم کشور بالا ببرد و برای همه اقشار جامعه قابل استفاده باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لزوم رعایت مفید بودن خطبه های نماز جمعه از سوی خطبا، به بازتاب های داخلی و بعضاً بین المللی سخنان ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه ما باید بتوانند از نظر علمی، سیاسی و فرهنگی مطالب قابل قبولی را در خطبه‌ها ارائه کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری یکی از نیازهای اساسی در حال حاضر ستاد نماز جمعه را علاوه بر ساخت مصلی‌ها و تامین نیازهای ضروری ائمه جمعه داشتن مرکزی برای ارتقای آموزش ائمه جمعه مطابق با شأن نظام جمهوری اسلامی و حتی در سطوح بین المللی دانست و گفت: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه می‌تواند با پیگیری تأسیس و تشکیل این مرکز و تهیه متون درسی مفید و استفاده از استادان مجرب، برای ائمه جوان تر جمعه سبقه ماندگاری برای آینده نظام باقی بگذارد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گزارشی از عملکرد،‌ برنامه‌ها و اهداف این شورا از بدو تاسیس تاکنون ارائه کرد.

کد خبر 65010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز