وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، اوضاع با آمریکا و پروژه نورد استریم 2 نشان داد که آلمان در فعالیت‌های اقتصادی‌اش هیچ آزادی ندارد.

لاوروف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به شبکه یک روسیه گفت: پروژه نورد استریم 2 نشان داد که دیگر آزادی انتخاب اتحادیه‌ها وجود ندارد و تنها آزادی انجام فعالیت‌های تجاری عادی در بازارهای جهانی وجود دارد. مشخص شد که آلمان هیچ آزادی ندارد و هیچ آزادی برای تعقیب منافع اقتصادی یک کشور وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آمریکا متعهد شده هفته آینده به صورت کتبی به پیشنهاد ضمانت‌های امنیتی پاسخ بدهد در حالی که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کرده که این ائتلاف ظرف یک هفته پاسخ خود را خواهد داد. پس از آنکه پاسخ آنها را دریافت کنیم به همراه وزیر دفاع روسیه به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور گزارش خواهیم داد.

لاوروف تصریح کرد: ما منتظر پاسخ‌های آمریکا و ناتو به پیشنهاد ضمانت‌های امنیتی هستیم؛ اما مدت زیادی منتظر نخواهیم ماند. پوتین نیز در سخنانش کاملا به این مساله اشاره کرده است. ما نیز در وزارت امور خارجه تاکید کرده‌ایم که پاسخ باید سریع داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تهدید تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه را پوچ و مضحک دانست؛ اما گفت: از آنجایی که کنگره آمریکا بیش از یکبار چنین تصمیمی گرفته است، مسکو راه دیگری جز پاسخ مناسب دادن به آن ندارد.  

لاوروف همچنین تاکید کرد که هیچ کشور یا فدرالی حق ندارد بر منطقه یورو-آتلانتیک ادعای سلطه بکند.

کد خبر 649896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha