شهر تیان‌جین در شمال چین در نزدیکی پکن روز پنجشنبه افزایش شمار موارد کرونا را گزارش کرد و عفونت با سویه اُمیکرون به شهرهای دیگر هم رسیده است.

China

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز  سویه اُمیکرون در چین چالش‌های جدیدی در برابر راهبرد این کشور برای مقابله سریع با شیوع کرونا ایجاد کرده که به خصوص در آستانه بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ در ۴ فوریه (۱۵ بهمن) و فصل مسافرت‌های به مناسبت سال نوی قمری اضطرار بیشتری دارد.

شهر تیان‌جین که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری پکن، پایتخت چین قرار دارد، روز چهارشنبه ۴۱ مورد عفونت علامت‌دار با انتقال محلی کرونا را گزارش کرد که نسبت به ۳۳ مورد روز سه‌شنبه افزایش نشان می‌دهد.

شهر دالیان که  در شمال شرق چین قرار دارد، نیز گزارش کرد یک فرد وارد شده از شهر تیان‌جین آزمایش مثبت از لحاظ سویه اُمیکرون کرونا پیدا کرده است. البته مقامات شهر می‌گویند وضعیت شیوع کرونا «عمدتا قابل‌کنترل» است.

شهر آنیانگ در ایالت مرکزی هنان نیز پس از گزارش دو مورد عفونت اُمیکرون در روز دوشنبه، روز چهارشنبه ۴۳ مورد علامت‌دار محلی کرونا را در روز چهارشنبه گزارش کرد. این شیوع نیز به ورودی از دانشجویی از شهر تیان‌جین مربوط شده است.

شمار موارد عفونت در تیان‌جین و آنیانگ در چین در مقایسه با شیوع‌ها در بسیاری کشورهای دیگر ناچیز به نظر می‌رسد، گرچه هنوز شمار دقیق موارد محلی عفونت اُمیکرون در این شهرها معلوم نیست. با این وجود، مقامات چین محدودیت‌های شدیدی در رفت‌وآمد افراد درون این شهرها و خروج از این شهرها اعمال کرده‌اند.

چندین شهر دیگر در سراسر چین نیز دستور قرنطینه کردن بازدیدکنندگان اخیر از این دو شهر را صادر کرده‌اند. پکن از جمله شهرهایی است که از مردم خواسته است از مسافرت در تعطیلات سال نوی قمری خودداری کنند.

مقامات در پکن با اشاره به خطر اُمیکرون و نیاز به ایمن نگه داشتن بازی‌های المپیک افرادی را که از شهرک‌های اقماری برای کار به این شهر می‌آیند، خواسته‌اند از خانه کار کنند.

روز چهارشنبه مرگ جدیدی ناشی از کرونا در چین گزارش نشد و شمار تلفات این بیماری در این کشور از دو سال پیش از ابتدای پاندمی تاکنون در رقم ۴۶۳۶ مورد باقی مانده است.

کد خبر 649891

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha