شرکت ژاپنی سوجیتز از سوی مقامات آمریکایی به علت معامله مخفیانه کالاهای ایرانی و نقض تحریم های اقتصادی علیه ایران، چندین میلیون دلار جریمه شد.

شرکت ژاپنی سوجیتز

به گزارش همشهری‌آنلاین، فارس به نقل از جی تی آر نوشت: گلوبال ترد ریویو مدعی شد شرکت ژاپنی سوجیتز از سوی مقامات آمریکایی به علت معامله مخفیانه کالاهای ایرانی و نقض تحریم های اقتصادی علیه ایران، چندین میلیون دلار جریمه شد.

شعبه هنگ کنگ سوجیتز با پرداخت ۵.۲ میلیون دلار برای مصالحه در مورد اتهام اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر اینکه پرداخت های رزین پلی اتیلن با چگالی بالا با منشا ایرانی (HDPE) را از طریق موسسات مالی آمریکا انجام داده است، موافقت کرد. این ماده در تولید پلاستیک استفاده می شود.

در این مصالحه که توسط اُفک منتشر شده، آمده است: «کارمندانی که برخلاف سیاست ها و رویه های شرکت عمل می کنند» ۶۴۰۰۰ تن HDPE ایرانی را از یک تامین‌ کننده ناشناس در تایلند خریداری و پس از آن برای خریداران سوجیتز در چین ارسال کردند.

سهام سوجیتز در بورس اوراق بهادار توکیو فعالیت دارد و یک غول تجاری است که در تامین مالی، تولید و توسعه پروژه نیز مشارکت دارد.

بر اساس اعلام اُفک، این شرکت ۷۵.۶ میلیون دلار در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ از بانک هنگ ‌کنگ خود به بانک تامین ‌کننده در تایلند به عنوان پرداخت برای کالاها انتقال داده است. نام هیچ یک از مؤسسات مالی در سند ذکر نشده است.

اُفک پیش از این شرکت ‌هایی در چین، سنگاپور و امارات را هدف قرار داده است و متهم کرده بود که با تولیدکنندگان و بازرگانان نفت ایران تجارت کرده‌ اند.

کد خبر 649679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha