فرمانده انتظامی تهران بزرگ از افزایش ۲ درصدی سرقت‌ها به ویژه سرقت‌های خرد در ۱۰ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در همین مدت ۲.۷ درصد افزایش در حوزه کشف داشته‌ایم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی در پاسخ به سوالی در خصوص پایین آمدن سن سرقت به زیر ۱۸ سال گفت: اینطور نیست که بتوانیم بگوییم سن سرقت پایین آمده اما سارقین زیر ۱۸ سالی داریم اما قابل لمس نیست.

وی در خصوص در اولویت قرار نگرفتن سرقت‌های موبایل و سرقت‌های کوچک توسط پلیس، گفت: مردم بدانند به محض اینکه مجرمی به آنها تعدی می‌کند و سرقتی انجام می‌شود از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس تماس بگیرند و بی تردید تمام سرقت‌ها برای ما مهم است. سرقت کوچک و بزرگ برای ما فرقی ندارد. البته سرقت‌های بزرگ و پیچیده از ما انرژی بیشتری می‌گیرد، اما همه سرقت‌ها برای ما مهم هستند ولی سرقت به عنف و مسلحانه که بازتاب‌های امنیتی دارند مورد توجه ویژه قرار داده خواهند شد.

وی در خصوص آمارهای ۱۰ ماهه نخست سال جاری در حوزه سرقت نیز گفت: سرقت‌ها به ویژه سرقت‌های خرد در این مدت ۲ درصد افزایش پیدا کرده و ۲.۷ درصد نیز افزایش در حوزه کشف داشته‌ایم.

آتش زدن خودروهای گران قیمت

در پنجاه و دومین مرحله از اجرای طرح رعد فردی به اتهام آتش زدن خودروهای گرانقیمت توسط کلانتری ۱۲۷ نارمک دستگیر شده بود که با استفاده از بنزین و مواد شیمیایی اقدام به آتش زدن خودروهای گرانقیمت در محدوده این کلانتری کرده بود.

وی که سوابق سرقت همچون دو مورد کیف قاپی را داشت در تشریح اقدام خود با تاکید بر اینکه صاحب خودرو را از قبل نمی‌شناخته و خصومتی هم با وی نداشته، گفت:‌ از این اقدام انگیزه خاصی نداشتم و تنها حسادت موجب انجام این کار شد و الان نیز از این کار پشیمان هستم.

همچنین مالک خودرو در تشریح این اقدام گفت: صبح ناگهان متوجه آتش گرفتن خودرو شدم و وقتی از منزل خارج شدم دیدم خودروی من در حال سوختن است.

سردار رحیمی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خطاب به مالک خودرو تاکید کرد: ان‌شاءالله دستگاه قضایی محکم با چنین رفتاری برخورد خواهد کرد.

کد خبر 649655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    1 0
    فقر،بیکاری وگرانی مهمترین عوامل کاهش شدیدامنیت اجتماعی درکشوراست