رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور گفت: عدم رعایت فاصله طولی منجر به تصادف می‌شود در همین حادثه بهبهان که بسیار دلخراش بود، ایربگ هیچ خودروی باز نشد.

تصادف زنجیره ای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  سردار سیدکمال هادیانفر در ششمین رزمایش ارتقاء توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور با اشاره به تصادفات اخیر در جاده‌های کشور، اظهار کرد: ما در شرایط زمستانی ابلاغ کردیم هر جا همکاران احساس نگرانی در تردد کردند، مسیر را به سرعت مسدود کنند و اجازه تردد ندهند اما بعضا شرایط جوی پایدار است و کمتر از نیم ساعت یا ۲۰ دقیقه شرایط جوی نامساعد می‌شود.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور افزود: عدم رعایت فاصله طولی منجر به تصادف می‌شود در همین حادثه بهبهان که بسیار دلخراش بود، ایربگ هیچ خودروی باز نشد.

وی ادامه داد: چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ چرا استانداردها کنترل نمی‌شود؟ چرا وزارت صمت کنترل نمی‌کند؟ حتماً باید خودروسازها در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شوند. اینکه بگوییم رانندگان در حادثه بهبهان دقت نداشته‌اند درست است اما سازمان‌های مربوط چه نقشی داشتند؟

 وی متذکر شد: پلیس بارها نسبت به شرایط جوی، استفاده از زنجیر چرخ و دید کافی اطلاع‌رسانی می‌کند اما ما نمی‌توانیم به ازای ۳۷ میلیون وسیله نقلیه ۳۷ میلیون پلیس برای کنترل بگذاریم.

هادیانفر عنوان کرد: چرا رانندگان تریلی و کامیون حین خستگی رانندگی و از جاده فرعی استفاده می‌کنند تا به طور مثال در سنندج سانحه ایجاد شود. شرکت‌های اتوبوسرانی مسئول کنترل رانندگان خود هستند رانندگان نیز باید به مسافران تذکر دهند تا کمربند استفاده کنند.

کد خبر 649624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمان ستوده IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    5 0
    بنام خدا، البته همانطوریکه خودرو سازان مقصر هستند به همان نسبت اداره استاندارد هم مقصر است چون قطعاتی که مهر استاندارد دارند از جمله لنت و لاستیک خودرو که عامل حوادث هستند، دارای کیفیت استاندارد نیستند ولی مهر استاندارد دارند، وقتی دارنده خودرو به لنتی که مهر استاندارد دارد، توقع دارد که این لنت همانند لنتهای خارجی کیفیت خوبی داشته باشد ولی در عمل چنین نبود و در زمان ترمز گرفتن درست عمل نکرده و حوادث ناگواری ببار می آورد و اینجا اداره استاندارد مقصر است و به این نتیجه میرسیم که مهر استاندارد فقط یک علامتی است که اجبارا هزینه آن جهت تولید قطعه پرداخت شده است.
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    2 0
    صمت کنترل کند ؟:) شما مثل اینکه در جریان نیستن ، صمت با اوناست نا ما ! خودرو خریدم از بهمن خودرو ، یک ماه بعد آپشن هایی که باید از اول روش بود رو رو تحویل بعدی ها نصب کرده ولی رو خودرو تحویل چند روز جلو تر نصب نشده قیمت هم ثابت بوده و یک مدل. به کارخونه میگیم باشه نبستین رو خودرو حداقل پولشو بگیرید نصب کنید میگن نمیشه برنامشم نداریم ! اگر خودتم نصب کنی گارانتی تو باطل می‌کنیم! رفتیم صمت شکایت میگه عمو برو خدار شکر کن تونستی بخری ! میتونی شکایت کنی ولی فایده نداره ! صمت و این به اصطلاح خودرو سازها خوب میدونند اگر خودرو وارداتی بود مدل سال مردم نمیرفتن این چینی ها رو بخرن با این رقم ها بعد برای خدمات برن التماس خودرو ساز رو کنند ! میدونن مردم مستاصل هستند تو خرید صمت هم رفیق اوناست !من و شما مصرف کننده براش مهم نیست به قولی با پلنگه ست نه ما !
  • ناشناس IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    1 0
    بنظرمن سازندگان خودروواداره استانداردباهم تبانی میکنند،برای مردم هم متاسفم که برای خریدن این ارابه های مرگ اینقدرهزینه وتلاش میکنند!
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    آیا همه این ماشینها ایربگ داشتند ؟ و وقتی ماشین کلیه پا میشود ایر بگ فایده ای دارد ؟!!!....
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    اگر یادتان باشد علت دپی خودرو در خودروسازی ها کمبود ایربگ وارداتی بود ایربگ ها اصلا ایرانی نیست ایراد را در ایربگ های وارداتی کره ای جستجو کنید