بیش ‌از یک‌دهه خرابکاری هدفمند در روند فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان از سوی رژیم صهیونیستی، ترسیم‌کننده نقشی است که این رژیم در قالب سناریوی غرب برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران برعهده گرفته ‌است و می‌کوشد با اجرای چنین ترورهای شومی، تداوم فعالیت‌های صلح‌آمیز جمهوری‌ اسلامی ایران در ‌این عرصه را دچار اختلال و در نهایت توقف کند.

شهدای هسته ای

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه همشهری نوشت: تروریست‌های صهیونیستی در ۸آذرماه۱۳۸۹ نیز طرح ترور ۲دانشمند هسته‌ای دانشگاه شهیدبهشتی را اجرا کردند که به‌ شهادت یکی از آنها، یعنی شهیدمجید شهریاری انجامید و فریدون عباسی از این ترور جان سالم به‌در برد.

این دست ترورها در سال۱۳۹۰ نیز ادامه یافت و در نخستین روز مردادماه داریوش رضایی‌نژاد دانشجوی دکتری مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در مقابل منزلش به شهادت رسید. ماشین ترور صهیونیست‌ها اما متوقف نماند و در ۲۱دی‌ماه۱۳۹۰ نیز شهیدمصطفی احمدی‌روشن را در حوالی محل سکونتش به ‌شهادت رساندند تا برگ دیگری از دفتر سیاه جنایت‌های این رژیم تروریستی علیه کشورمان ورق بخورد؛ جنایت‌هایی که با هدف تضعیف قدرت علمی و بازدارندگی ایران از سوی این رژیم انجام شد و تا ۷آذرماه۱۳۹۹ و ترور شهیدمحسن فخری‌زاده ادامه یافت.


بیش ‌از یک‌دهه خرابکاری هدفمند در روند فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان از سوی رژیم صهیونیستی، ترسیم‌کننده نقشی است که این رژیم در قالب سناریوی غرب برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران برعهده گرفته ‌است و می‌کوشد با اجرای چنین ترورهای شومی، تداوم فعالیت‌های صلح‌آمیز جمهوری‌ اسلامی ایران در ‌این عرصه را دچار اختلال و در نهایت توقف کند؛ راهبردی که پیشرفت‌های تکنولوژیکی و فنی ایران در این عرصه، شکست آن‌ را به اثبات رساند.

به باور ناظران بین‌المللی و حتی مقام‌های غربی، این دست ترورها و اقدام‌های خرابکارانه نه‌تنها تأثیری بر پیشبرد فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری ‌اسلامی ایران برجای نگذاشته است، بلکه اراده دانشمندان جوان کشورمان را برای ایستادن در قله‌های موفقیت و افتخار در این عرصه صدچندان کرده است؛ تجربه ۴۳ساله جمهوری اسلامی این موضوع را به اثبات رسانده که دشمن برای توقف چرخه پیشرفت کشور از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند. به همین جهت است که مقام معظم رهبری در نشست ویدئوکنفرانسی خودشان به مناسبت گرامیداشت سالروز ۱۹دی، تأکید می‌کنند: «جمهوری اسلامی چاره‌ای جز ایستادگی ندارد.»

اگر نگاه و استقامت دانشمندان هسته‌ای شهید ما نبود، یقینا امروز در این نقطه هسته‌ای که ایستاده‌ایم، قرار نداشتیم و با همان نخستین تروری که در ۲۲دی‌ماه۱۳۸۸ انجام شد، متوقف می‌شدیم. بر همین اساس است که با وجود محدودیت‌های اعمال‌شده بر برنامه هسته‌ای کشورمان در چارچوب توافق هسته‌ای سال۲۰۱۵، ایران امروز در عرصه تولید سوخت هسته‌ای و ذخیره‌سازی آن به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌ است و درحال‌حاضر صنعت هسته‌ای کشورمان غنی‌سازی ۶۰درصدی را تجربه می‌کند.

در سال‌های اخیر «ترور» و «تخریب» از اصلی‌ترین راهبردهای غرب در قبال فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان بوده ‌است و رژیم صهیونیستی همواره نقش محوری را در اجرای این برنامه برعهده داشته‌ است؛ ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان  به‌عنوان قطعه‌ای از این پازل شوم قابل‌ بررسی است. رژیم صهیونیستی در ۲۲دی‌ماه۱۳۸۸ در راستای تخریب هدفمند برنامه هسته‌ای کشورمان، سناریوی شوم ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را کلید زد که منجر به شهادت دکترمسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک ‌دانشگاه تهران شد و در ادامه نیز شهادت جمعی دیگر از فرزندان این مرز و بوم را به ‌دنبال داشت؛ راهبردی که همواره طی سال‌های اخیر از سوی این رژیم پیگیری شده ‌است.

مهاجرت نخبگان؛ دغدغه شهید علی‌محمدی

منصوره کرمی، همسر شهید مسعود علی‌محمدی نخستین شهید هسته‌ای ایران درباره مهم‌ترین دغدغه این شهید به همشهری گفت:

۲۲دی‌ماه۱۳۸۸ نخبه‌ای از جمع نخبگان ایران اسلامی به‌دست ماشین ترور رژیم صهیونیستی در خون خود غلتید تا مشخص شود دشمنان این سرزمین هر زمانی که برایشان مقدور باشد و از هر روزنه‌ای، برای ضربه‌زدن به این ملک و ملت و فرزندان خدمتگزار آن استفاده می‌کنند و در این مسیر از هیچ جنایتی هم رویگردان نخواهند بود. این موضوع ضرورت حفاظت و حراست از نخبگان این سرزمین را دوچندان می‌کند که یک بخش آن، حفاظت فیزیکی از چنین چهره‌های ارزشمندی است که برای توسعه و آبادانی ایران عزیز تلاش می‌کنند.

خوب به ‌یاد دارم در روزی که شهید علی‌محمدی به ‌دست صهیونیست‌ها به شهادت رسید، حتی یک اسلحه برای حفاظت از جان خود نداشت. دشمن همواره در حذف چهره‌های تأثیرگذار در پیشرفت علمی کشورمان مصمم است و این موضوع ضرورت حفاظت فیزیکی از این نخبگان را بیش‌از پیش یادآوری می‌کند. نباید اجازه دهیم دشمن کشور را از حضور چهره‌های علمی تأثیرگذار محروم کند. معتقدم باید امکاناتی فراهم شود که بتوان بهتر و بیشتر از نخبگانی مانند دانشمندان هسته‌ای کشور محافظت کرد.

اما بخش مهم‌تر حراست از سرمایه‌های کشور، جلوگیری از مهاجرت نخبگان ایران است. جوانان نخبه ما، سرمایه‌های آینده کشور به‌حساب می‌آیند و نباید اجازه داد ایران از ثمرات حضور آنان محروم شود. مسئولان باید شرایطی را به‌وجود آورند که نخبگان علمی و دانشگاهی ما همه توان خود را صرف آبادانی و توسعه کشور کنند و در سر هوای مهاجرت نداشته باشند. مهاجرت نخبگان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهید علی‌محمدی بود که با وجود گذشت حدود ۱۲سال از ترور این شهید بزرگوار همچنان مطرح است. شهید علی‌محمدی همواره تأکید داشت که نباید نخبگان خود را به‌راحتی از دست بدهیم تا دیگران از نبوغ آنان استفاده کنند. نباید اجازه دهیم دیگران با فراهم‌کردن برخی شرایط و امکانات، نخبگان ما را جذب کنند. فرزندان نخبه وطن، مانند شهید علی‌محمدی، همواره آماده هستند که همه توان خود را در طبق اخلاص و در راه سربلندی ایران عزیز صرف کنند، اما مسئولان هم باید در این مسیر به فکر باشند و شرایط مناسبی در این زمینه مهیا کنند. اگر ایران از نخبگان خود محروم شود، همه ملت ضربه می‌بینند. سربلندی ایران، آرزوی همه نخبگانی مانند شهید علی‌محمدی است و نباید اجازه دهیم به‌راحتی از دستمان بروند.

کد خبر 649493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha