مجموع نظرات: ۵
سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
۱ نفر

دستگاه اکسیژن ساز دستگاهی کمک تنفسی است و برای افرادی که به بیماری های تنفسی و ریوی مبتلا هستند،اکسیژن با خلوص بالا(بالای ۹۵%) تولید خواهد کرد.دستگاه اکسیژن ساز،اکسیژن محیط اطراف را(میزان خلوص اکسیژن محیط اطراف ما تقریبآ ۲۱% است)جذب کرده و از موتور دستگاه عبور داده و به اکسیژن با خلوص ۹۴ % تبدیل می کند و از طریق ماسک اکسیژن،به بیماران تنفسی میرساند

image-20220111161534-1.jpeg

دستگاه اکسیژن ساز دستگاهی کمک تنفسی است و برای افرادی که به بیماری های تنفسی و ریوی مبتلا هستند،اکسیژن با خلوص بالا(بالای ۹۵%) تولید خواهد کرد.دستگاه اکسیژن ساز،اکسیژن محیط اطراف را (میزان خلوص اکسیژن محیط اطراف ما تقریبآ ۲۱% است) جذب کرده و از موتور دستگاه عبور داده و به اکسیژن با خلوص ۹۴ % تبدیل می کند و از طریق ماسک اکسیژن،به بیماران تنفسی می رساند.این نوع از دستگاه اکسیژن ساز خانگی وزنی حدود ۲۲ تا ۲۵ کیلوگرم دارد و برای استفاده در منزل،کاربرد دارد.

در صورتی که فرد به بیماری تنفسی مثل کرونا و یا آنفولانزا،مبتلا باشد،پزشک خرید دستگاه اکسیژن ساز و یا اجاره دستگاه اکسیژن ساز را برای بیمار،تجویز خواهد کرد.

استفاده از دستگاه اکسیژن ساز برای چه بیمارانی ضروری است؟

  • آسم
  • سرطان ریه
  • اختلال انسدادی مزمن ریوی
  • آنفلوآنزا
  • کرونا

نکته:قبل از خرید دستگاه اکسیژن ساز و یا اجاره دستگاه اکسیژن ساز،حتمأ شرایط وعلائم بالینی خود را به اطلاع پزشک معالجتان برسانید تا ایشان میزان اکسیژن تراپی برای شما و مدت استفاده از دستگاه اکسیژن ساز را برایتان تعیین و مشخص کند و یا اینکه احتمال دارد درگیری ریه بیمارتان اینقدر بالا باشد که نیاز به دستگاه بای پپ  یا ونتیلاتور داشته باشد.

دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

مکانیسم عملکرد دستگاه اکسیژن ساز چگونه است؟

دستگاه اکسیژن ساز به صورت متمرکز کننده عمل می کند یعنی هوای محیط اطراف را که شامل گازهای هیدروژن،اکسیژن،نیتروژن و بسیاری از گازهای دیگر است را از موتور خود عبور داده فقط با گاز اکسیژن واکنش نشان می دهد و میزان ۲۱% اکسیژن محیط را به اکسیژن با خلوص ۹۴% تبدیل می کند و سپس از طریق سوند نازال اکسیژن و یا ماسک اکسیژن،بیمار از طریق دستگاه اکسیژن ساز، اکسیژن تراپی می شود ومیزان اکسیژن خون شریانی بیمار،به وسیله دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی  پایش می شود.زئولیت موجود در دستگاه اکسیژن ساز،با اکسیژن واکنش نشان می دهد و غلظت اکسیژن را افزایش می دهد و گازهای دیگر مثل نیتروژن را از خودعبور می دهد.

دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

نحوه ی استفاده از دستگاه اکسیژن سازخانگی،چگونه است؟

در صورت نیاز به اکسیژن تراپی مداوم در منزل،می توانید جهت خرید و یا اجاره دستگاه اکسیژن ساز اقدام کنید و ضمن استراحت در منزل خود،با کمال آرامش وبدون هیچ دقدقه ای،اکسیژن مورد نیاز خود را تأمین کرده و روند درمانی خود را به اتمام برسانید.

دستگاه اکسیژن ساز با برق کار می کند وپس از اتصال به برق شهری،شروع به تولید اکسیژن با خلوص ۹۴% خواهد کرد.

لطفأ دستورالعمل های نحوه ی استفاده و نگهداری از دستگاه اکسیژن ساز را کامل رعایت فرمائید تا دستگاه شما دچار مشکل نشود.توجه داشته باشید که تعیین سطح میزان اکسیژن تراپی برای بیمار باید با توجه به بیماری فرد و رویت سی تی اسکن ریه توسط پزشک متخصص،صورت گیرد که برحسب لیتر در دقیقه تعیین می شود.

دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

مراقبت های لازم از دستگاه اکسیژن ساز

  • در کنار دستگاه به هیچ عنوان فندک، سیگار و مواد آتش زا روشن نشود و به هیچ عنوان کنار شوفاژ و یا بخاری قرار نگیرد.
  • از چهار طرف حداقل شصت سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد.
  • به ازای هر سه ساعت کارکرد به مدت پانزده دقیقه دستگاه خاموش شود.
  • دستگاه همیشه حالت ایستاده باشد و به هیچ عنوان حالت خوابیده به طرفین وعقب وجلو قرار نگیرد،حتی در مواقع نقل وانتقال.
  • زیر دستگاه اکسیژن ساز فرش یا موکت قرار نگیرد،به علت اینکه دستگاه موتور دارد و موتور دستگاه حین کار کردن گرما تولید میکند و موجب آتش سوزی میشود.
  • هنگام استفاده از دستگاه، حتما از محافظ برق استفاده شود تا از نوسان برق جلوگیری شود و به دستگاه آسیب وارد نشود.
  • دستگاه اکسیژن ساز در حین استفاده، از پرده اتاق حتما یک متر فاصله داشته باشد تا از آتش سوزی جلوگیری شود.
  • از ریختن آب، چای، گاواژ، محلول ضد عفونی روی دستگاه خودداری شود.
  • نیاز به ضد عفونی کردن سطح اکسیژن سازدر حین کارکردن دستگاه، نیست چون اینکار باعث تخریب اتصالات برقی دستگاه میشود.
  • در محیطی که این دستگاه کار می کند حتما تهویه مناسب باشد و هوا گردش داشته باشد به این علت که دمای بالای اتاق و تهویه نامناسب از عملکرد دستگاه اکسیژن ساز میکاهد و عمر دستگاه را کاهش میدهد.
  • حتما در کنار اکسیژن ساز،کپسول اکسیژن بیست لیتری موجود داشته باشید که اگر با قطعی برق شهری مواجه شدید بیمارتان با کمبود اکسیژن مواجه نشود و تا وصل شدن جریان برق از کپسول استفاده کنید در غیر اینصورت حتما مولد تولید برق در منزل داشته باشید که در صورت قطعی برق شهری،دستگاه اکسیژن ساز شما از مولد برق به عنوان منبع تغذیه استفاده کند و به کار خودش ادامه دهد و بیمارتان با کمبود اکسیژن مواجهه نشود.
  • یکی دیگر از راه های مراقبت از دستگاه اکسیژن ساز این است که به هیچ عنوان برای کم کردن صدای دستگاه،اطراف آن را پتو نپیچید زیرا این کار سبب صدمه به دستگاه میگردد.
  • به هیچ عنوان فلومتر دستگاه اکسیژن ساز را بیش از اندازه بالا نبرید،زیرا این کار از عملکرد دستگاه میکاهد و خلوص اکسیژن خروجی را کاهش میدهد.
  • در محیطی که دستگاه اکسیژن ساز روشن است و به بیمار اکسیژن رسانی میکند،به هیچ عنوان دستگاه بخور سرد یا گرم روشن نکنید زیرا این کار سبب ایجاد رطوبت در پودر موجود داخل دستگاه (زئولیت)می شود و خلوص دستگاه کاهش پیدا می کند.

دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

قسمت های مختلف دستگاه اکسیژن ساز

  • کمپرسور دستگاه :این قسمت در واقع موتور دستگاه اکسیژن ساز خانگی می باشد و با مکش هوا از محیط وتبدیل اکسیژن ۲۱ درصد محیط به اکسیژن ۹۴ درصد ،میزان اکسیژن رسانی به بیمار را افزایش میدهد.(اکسیژن ۲۱ درصد با پودر زئولیت واکنش نشان میدهد و میزان خلوص اکسیژن تا ۹۴ درصد افزایش پیدا میکند(.
  • دو سیلندر پر از پودر زئولیت:اکسیژن موجود در هوای اطراف،با عبور از مواد زئولیت سبب تولید اکسیژن با خلوص ۹۴% و یا بیشتر می شود.
  • فلومتر اکسیژن:محفظه ای استوانه ای مدرج و شیشه ای است که در برخی از دستگاه ها از ۱تا ۵ و در برخی از ۱تا ۱۰مدرج شده است و توسط یک پیچ پلاستیکی میزان اکسیژن خروج از دستگاه به بیمار تنظیم میگردد.درون این محفظه شیشه ای یک ساچمه پلاستیکی بسیار کوچک قرار دارد که با زیاد و کم کردن اکسیژن خروجی دستگاه بالا و پایین میرود.این ساچمه روی هر عددی باشد نشانگر میزان اکسیژن خروجی از دستگاه می باشد.
  • مژر آب مقطر(لیوان آب مقطر):این قسمت وظیفه مرطوب کردن اکسیژن خروجی از دستگاه را به عهده دارد.میزان آب مقطر داخل لیوان باید روی مینیمم که روی ظرف شیشه ای دستگاه مدرج و نشانه گذاری شده است،باشد.اگر میزان آب مقطر بیشتر از حد بریزیم از عملکرد دستگاه کاسته میشود و گاها دستگاه آلارم میدهد.
  • دکمه ی روشن و خاموش کردن دستگاه(power):با اتصال دو شاخه دستگاه اکسیژن ساز خانگی به برق شهری و روشن کردن کلید پاور،دستگاه روشن میشود و شروع به تولید اکسیژن با خلوص ۹۴ درصد میکند.

اجاره دستگاه اکسیژن ساز در تهران

با ظهور ویروس کرونا و همچنین افزایش بیماری های تنفسی در سراسر دنیا و همچنین در ایران،تقاضا برای استفاده ازدستگاه اکسیژن ساز بسیار افزایش پیدا کرده و چون قیمت دستگاه اکسیژن ساز بالا است و خرید آن مقرون به صرفه نیست،بسیاری از همشهری های ساکن تهران،اجاره دستگاه اکسیژن ساز را به خرید آن را ترجیح می دهند.

سخن پایانی

در صورت نیار به خرید دستگاه اکسیژن ساز و یا اجاره دستگاه اکسیژن ساز،شما میتوانید با شماره تماس ۰۲۱۶۵۸۶۲۰۱۶ و ۰۹۱۲۶۸۲۳۰۷۰ و ۰۹۱۰۸۱۶۰۳۵۷ که متعلق به شرکت ماهک مدیکال است، تماس حاصل فرمائید و یا با مراجعه به سایت mahakmedical.com تا بهترین و با کیفیت ترین دستگاه اکسیژن ساز توسط کارشناسان ما، سریعأ  در منزل شما،نصب و راه اندازی گردد وآموزش های لازم  در این زمینه به شما داده شود.توجه داشته باشید شما بعد از خرید و یا اجاره دستگاه اکسیژن ساز از شرکت ماهک مدیکال،از پشتیبانی ۲۴ ساعته بهره مند خواهید شد.

کد خبر 649396

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    1 0
    آخرش متوجه نشدم مکانیسم کارش چطوره؟
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    1 0
    دقدقه !!!!!!!!! دغدغه