براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، بارش پراکنده باران و وزش باد متوسط تا شدید برای امشب و فردا ( ۲۱ و ۲۲ دی ماه) پیش‌بینی می شود.

باران

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۲۱ دی‌ماه) وضعیت جوی استان تهران، آسمانی نیمه ابری و در مناطق پرتردد شهری غبارآلود است و در پاره‌ای نقاط به‌ویژه ارتفاعات گاهی با بارش پراکنده همراه است که از امشب (۲۱دی‌ماه) تا صبح فردا(۲۲دی‌ماه) شدت بارش کمی بیشتر خواهد شد.

فردا (۲۲دی‌ماه)در پاره‌ای نقاط به‌ویژه بخش‌های جنوبی و غربی گاهی وزش باد متوسط تا شدید پیش‌بینی می‌شود که انتظار می‌رود از مقدار آلودگی هوا بکاهد.

در روز پنجشنبه(۲۳دی‌ماه) با پایداری موقت دوباره افزایش نسبی آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

از پنج شنبه شب(۲۳دی‌ماه) تا روز شنبه(۲۵دی‌ماه) با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی، وضعیت جوی استان، آسمانی نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد و در بخش های شمالی استان با بارش باران و برف و در ارتفاعات با مه و گاهی کولاک برف مورد انتظار است.

 در روز های جمعه و شنبه(۲۴و۲۵دی‌ماه) کاهش نسبتا محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ است.

آسمان تهران فردا (۲۲دی ماه) نیمه ابری همراه با غبارصبحگاهی به‌تدریج صاف و همراه با وزش باد حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و پنج شنبه ( ۲۳ دی ماه) نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با غبارمحلی و اواخر وقت ابری و بارش پراکنده با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۵درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وزش شدید باد از فردا در برخی نقاط کشور 

بر اساس این گزارش، 🔹از فردا در برخی از نقاط استان های شمال غربی، غربی و مناطقی از دامنه‌های شمالی زاگرس و جنوبی البرز هم شاهد افزایش سرعت وزش باد خواهیم بود.

🔹سرعت وزش باد به دلیل تغییر توده هوایی از سرما به گرما تغییر کرده و در برخی نقاط نیز می‌تواند سرعت آن به بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد. 

🔹 برای فردا در استان های کردستان، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، همدان، مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین و غرب سمنان شاهد وزش شدید باد خواهیم بود.

کد خبر 649392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میهمان IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    چرا ۱۵ سال است خط 2 متروی کرج افتتاح نمیشود؟ بنزین یارانه‌ای میدهیم که آلودگی هوا داشته باشیم!