حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با فهد بن محمود آل سعید، معاون سلطان عمان آخرین تحولات روابط دو کشور و همچنین موضوعات مهم منطقه را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

ديدار امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه عمان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، امیر عبداللهیان در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی، مستمر و راهبردی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، از نقش مهم سلطان قابوس پادشاه فقید عمان در شکل گیری روابط دو کشور یاد کرد و بر ادامه مناسبات تهران و مسقط در دوره سلطان هیثم تاکید نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان به سلطان هیثم، از حضور هیئت عالی‌رتبه عمانی در مراسم تحلیف سیزدهمین رئیس جمهور اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.

امیر عبداللهیان با تشریح سیاست دولت سیزدهم در اولویت دهی به همکاری با کشورهای منطقه، عمان را یکی از اولویت‌های اصلی برای همکاری‌ها در منطقه دانست و گسترش همه جانبه همکاری های فیمابین در حوزه های مختلف سیاسی،  اقتصادی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در حوزه همکاری های اقتصادی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری در عرصه حمل و نقل کالا و مسافر، حوزه  انرژی، گردشگری، خطوط هوایی و سایر موارد همکاری را مورد تاکید قرار داد.

 امیر عبداللهیان همچنین در تشریح نگاه جمهوری اسلامی ایران به همکاری با کشورهای منطقه خلیج فارس و در چارچوب سیاست همسایگی، بر نبود هرگونه محدودیت و استثنایی در برقراری روابط خوب با کشور های منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص بحران یمن نیز با اشاره به دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای این بحران، مبنی بر راه حل سیاسی و مبتنی بر گفت‌وگو،  ضمن تاکید مجدد بر ضرورت پیمودن مسیر سیاسی و گفت وگو برای حل مشکلات مردم یمن از موضع حکیمانه عمان در این خصوص و همچنین تلاش‌های ارزشمند دولت عمان در زمینه انتقال سفیر شهید کشورمان در یمن به تهران برای مداوا را مورد قدردانی قرار داد.

امیرعبداللهیان  با تشریح آخرین تحولات مرتبط با گفت‌وگوهای وین، بر نگاه کشورمان به ابتکارات عملی و سازنده طرف‌های این گفت‌وگو در عمل تاکید کرد و حسن نیت و جدیت کشورمان در رسیدن به توافق خوب را مورد تصریح قرار داد.

فهد بن محمود آل سعید معاون سلطان عمان نیز در این دیدار با اشاره به روابط نزدیک و برادرانه دو کشور، گسترش همکاری‌های فی‌مابین و علاقمندی عمان به ایفای نقش در زمینه همگرایی کشورها در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی ایران، بر نقش سازنده ایران در تحولات منطقه  تاکید کرد.

کد خبر 649160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha