دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

آمارها نشان می‌دهد که هم‌اکنون مازندران، تهران و قزوین با نرخ سواد بالای ۹۹درصد باسوادترین استان‌ها هستند و سیستان و بلوچستان با ۸۴/۷۵درصد، تنها استانی است که نرخ سوادش به ۹۰درصد نرسیده است.

سوادآموزی

به گزارش همشهری آنلاین، در جدول نرخ باسوادی در استان‌های مختلف کشور، مازندران، تهران و قزوین در صدر واقع شده‌اند و باسوادترین استان‌های کشور به‌حساب می‌آیند و درحالی‌که براساس آخرین آمار، نرخ کل باسوادی کشور ۹۶/۶درصد است، این ۳استان به نرخ ۹۹درصد رسیده‌اند.

حتی مسئولان آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی مازندران توانسته‌اند نرخ ۹۹/۱۵درصد باسوادی را در این استان شمالی ثبت کنند و امروز با افتخار بگویند تا ریشه‌کن‌کردن بی‌سوادی در استان فقط ۸۵صدم درصد فاصله دارند. بعد از مازندران، تهران و قزوین قرار دارند که نرخ باسوادی آنها ۹۹درصد است. این روزها از پایتخت خبر می‌رسد که تهران با نرخ باسوادی ۹۹/۴درصد باسوادترین شهر کشور است که در آن به ازای هر هزار نفر فقط ۲نفر بی‌سواد هستند.

 نکته جالب توجه درباره قزوین که یکی از استان‌های پیشرو در ریشه‌کن‌کردن بی‌سوادی به‌حساب می‌آید هم این است که به‌گفته کبری جعفربیگلو، معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جاری ۸۷۰۰نفر در استان قزوین در دوره‌های سه‌گانه و مهارتی نهضت سوادآموزی شرکت می‌کنند.

کد خبر 648985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ایران IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    4 1
    پس شهرای دیگه چی فقط به تهران نگاه می نکنید به جنوب هم یه نگاهی بندازید
  • US ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    5 1
    با این وضعیتی که برای مردم درست کردین دیگه کسی تمایلی برای تحصیل نداره اگه هم تمایلی باشه اونقدر شهریه وهزینه ها بالاست که توان پرداخت نمیمونه
    • وطن پرست IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      0 0
      واقعاً برای شما خیلی متأسفم!!! آخه فیلسوف منظور سواد خواندن و نوشتن هست! مثلاً قرار بود در زمان پهلوی ژاپن باشیم!😂 شما الان اگر تا کلاس12 هم بخوانید کافیه، اگر فقط هدف سواد باشد!
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 0
    اگر امکانات اون استان ها روبقیه استانها داشتن قطعا نرخ سواد بالا بود مثل استان سیستان و بلوچستان و....