کانسپت لنزهای تماسی که می‌توانند اطلاعات را در زمان واقعی به چشم انسان برسانند، سال‌هاست که در فیلم‌ها وجود داشته است، اما در حال حاضر چندین شرکت امیدوارند این چشم‌انداز را به واقعیت تبدیل کنند.

لنز هوشمند

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت سی‌نت، در جریان نمایشگاه CES ۲۰۲۲، «موجو ویژن» همکاری با آدیداس و سایر شرکت‌های ورزشی را برای لنزهای الکترونیکی سخت خود اعلام کرد. این شرکت نشان داده است که وقتی دستگاهش جلوی چشم قرار می‌گیرد، می‌تواند متن و تصاویر را نمایش دهد.

اما شرکت InWith  می‌گوید نخستین لنز تماسی الکترونیکی نرم جهان را ساخته است. مایکل هایس مدیرعامل این شرکت در این خصوص می‌گوید که این لنزها با گوشی هوشمند یا دستگاه خارجی دیگر کار می‌کنند تا اطلاعاتی را در زمان واقعی درباره دنیای اطراف به شما نشان دهند. او گفت: «شما قادر خواهید بود، پرسش‌هایی مانند محدودیت سرعت در این جاده چقدر است، من به کدام سمت می‌روم، خروجی بعدی کجاست و چند کیلومتر دورتر است را ببینید.

هایس همچنین می‌گوید که این لنزها می‌توانند به افرادی که از پیرچشمی (از دست دادن توانایی چشمان شما برای تمرکز بر روی اجسام نزدیک) رنج می‌برند، با تطبیق با سناریوهای مختلف در زمان واقعی کمک کند و نیاز آنها به چند کانونی یا عینک مطالعه را از بین ببرد. اطلاعات بیشتری در خصوص فناوری InWith در حال حاضر در دسترس نیست، اما هایس می‌گوید که این شرکت در نظر دارد امسال تأییدیه سازمان غذا و دارو را دریافت کند.

کد خبر 648934

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha