زدن واکسن به کودکان ۵ تا ۱۱ ساله در جمهوری چک در برابر کرونا آغاز شده است و شخصیت‌های سینمایی به کمک این کارزار واکسیناسیون آمده‌اند.

VACCINE

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز کارکنان یک مرکز واکسیناسیون در شهر پراگ پایتخت جمهوری چک لباس شخصیت‌های کارتونی، سینمایی و قصه‌های پریان مانند مینیون‌ها، سوپرمن و سیندرلا را پوشیده‌اند تا کودکانی را که برای واکسن زدن آماده‌اند، آرام کنند.

سوپرمن، سیندرلا و مینیون‌ها به واکسیناسیون کودکان چک کمک می‌کنند

با وجود پایین بودن موارد عفونت کرونا در جمهوری چک در ماه گذشته، دولت این کشور به دنبال بالا بودن میزان‌های واکسیناسیون است، زیرا می‌خواهد برای موج شیوع سویه اُمیکرون آماده باشد. پوشش واکسیناسیون در این کشور نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا پایین‌تر است.

سوپرمن، سیندرلا و مینیون‌ها به واکسیناسیون کودکان چک کمک می‌کنند

نیکولا ملیچارووا، یکی از کارکنان این مرکز واکسیناسیون که لباس «سفید برفی» را پوشیده است، می‌گوید: «ما فکر کردیم یک روز مخصوص واکسیناسیون کودکان داشته باشیم و از آنجایی کودکان اندکی از واکسیناسیون می‌ترسند، تصمیم گرفتیم یک روز قصه پریان راه بیندازیم تا تجربه واکسیناسیون را برای کودکان کمی خوشایندتر کنیم.»

سوپرمن، سیندرلا و مینیون‌ها به واکسیناسیون کودکان چک کمک می‌کنند

حدود ۶۲.۴ درصد از جمعیت ۱۰.۷ میلیون نفری جمهوری چک به طور کمل واکسینه شده‌اند، در حالیکه این میزان درکل اتحادیه اروپا ۶۸.۸ درصد است.

جمهوری چک از میانه ماه دسامبر (اواخر آذر) واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ ساله را آغاز کرد و ارقام وزارت بهداشت این کشور نشان می‌دهد که روز جمعه اندکی بیش از ۲۷۰۰۰ کودک واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

کد خبر 648897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha