آتش حفره‌ای که در پی فروپاشی حفاری گاز در اتحاد جماهیر شوروی شکل گرفته بود به دستور رئیس جمهور ترکمنستان خاموش خواهد شد. این حفره که به دروازه جهنم مشهور است یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور بود.

حفره گازي تركمنستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اینسایدر، رئیس جمهور ترکمنستان می‌خواهد دروازه‌ جهنمی این کشور را ببندد. این دروازه‌ یکی از جاذبه‌های توریستی این کشور است که بر روی دهانه‌ای از گاز طبیعی ایجاد شده‌است.

منطقه گازی و بیابانی این دروازه در حدود ۲۶۰ کیلومتری شمال پایتخت، عشق آباد، واقع شده و حفره‌هایی عظیم دارد که در سال ۱۹۷۱ در پی فروپاشی حفاری گاز در اتحاد جماهیر شوروی شکل گرفت. زمین شناسان این محل را برای جلوگیری از انتشار گاز آتش زدند و انتظار داشتند بعد از چند هفته خاموش شود.

با این حال، رئیس جمهور این کشور تصمیم گرفت این آتش را بیش از ۴۰ سال بعد و به دلیل اثرات منفی آن بر محیط زیست و سلامت مردم محلی خاموش کند. این کار همچنین میزان گاز قابل صادرات این کشور را که یکی از بزرگترین ذخایر گازی جهان را در اختیار دارد، افزایش خواهد داد.

این دروازه حدود ۶۰ متر قطر و ۲۰ متر عمق دارد. آتش دیدنی و البته ناخواسته‌ای که از آن زمان تاکنون شعله‌ور شده به قدری مشهور است که تلویزیون دولتی، رئیس جمهور قربانقلی بردی محمداف را نشان داد که در سال ۲۰۱۹ با یک خودروی آفرود با سرعت در اطراف آن می‌چرخد.

دروازه‌ جهنم بسته می‌شود؟ | رئیس جمهور شخصا وارد عمل شد

کد خبر 648864
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha