سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه محرومیت و مشکلات اقتصادی مردم از جمله مسائلی بود که ذهن شهید سلیمانی را مشغول کرده بود گفت: حاج قاسم مخالف دیپلماسی نبود، بلکه مخالف وابستگی و سازش بود و به دولت قبل می‌گفت از این راه به جایی نمی‌رسید.

امیرعلی حاجی‌زاده

به گزارش همشهری آنلاین، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از همرزمان و دوستان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به بیان اقدامات شهید سلیمانی و چرایی هراس دو چندان دشمن بعد از شهادت ایشان از راه و مکتب ایشان پرداخت و به کیهان گفت: جبهه‌ استکبار، یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه، کشورهای مرتجع عرب و رژیم صهیونیستی نقشه‌های سنگینی برای منطقه کشیده بودند. هدف اینها این بود که می‌خواستند منطقه را تحت سیطره و سلطه خودشان دربیاورند و حاکمان منطقه را تضعیف یا از خود و یا نابود کنند یعنی کشورهای بی‌سر، بی‌ارتش، بدون قوای نظامی و قدرت دفاعی درست کنند. در دهه‌ اخیر ویروسی به نام ویروس گروه‌های تکفیری و داعش درست کردند. سرعت شیوع این ویروس در منطقه از سرعت ویروس کرونا خیلی بالاتر بود. سردار سلیمانی فرمانده‌ میدانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که نقشه‌ اینها را نقش بر آب کرد. اتفاقاً این طور نبود که صرفاً تهدید و حمله را دفع کند، تهدید را با تیزبینی و تیزهوشی و هدایت و راهبری مقام معظم رهبری تبدیل به فرصت کرد.

وی در ادامه با اشاره به برخی ویژگی‌های منحصر به فرد شهید سلیمانی افزود: ویژگی‌هایی که ما برای حاج قاسم قائل هستیم عبارتند از اخلاص، صداقت، وفاداری، انقلابی بودن، جهادی بودن، شجاعت، مقاومت، استقامت در مقابل سختی‌ها، فداکاری، نوع‌دوستی و اخلاق، معنویت، عشق به شهادت، حساسیت به حدود شرعی، استکبارستیزی، تعهد، ایمان، از دید من ایشان همه‌ این ویژگی‌ها را داشت ولی آن چیزی که برجسته بود و قله‌ این ویژگی‌ها بود که در واقع نقش هدایتگر را دارد قله ولایت‌مداری بود. ولایت‌مداری مراتب دارد. ایشان در بالاترین مراتب ولایت‌مداری بود.

سردار حاجی‌زاده گفت: در جلسه مواردی را داشتیم که حاج قاسم مخالف صد درصد موضوعی بود ولی موقعی که معلوم می‌شد نظر رهبر معظم انقلاب چیز دیگری است، از آن لحظه به بعد نظر خود را کنار می‌گذاشت. این یک ویژگی برجسته حاج قاسم بود.

فرمانده نیروی هوا فضا سپاه با اشاره به اینکه در برخی کشورها چون ندارند قهرمانان افسانه‌ای درست می‌کنند اما ما غرق در قهرمانان بزرگ هستیم تصریح کرد: الآن چیزی که خیلی مهم است هزاران و میلیون‌ها جوان و مرد و زن حداقل در داخل ایران داریم که عاشق حاج قاسم هستند و می‌خواهند ببینند نقش‌شان در این قضایا چه می‌تواند باشد و چگونه می‌توانند راه حاج قاسم را بروند. ما باید به این پاسخ دهیم. اعتقادم این است که هر کسی از ایرانیان، مرد و زن، جوان و پیر، هر کسی در هر شغل و کاری که هست، در هر مسئولیتی هست می‌تواند تلاش کند خودش را در آن کار تبدیل به حاج قاسم کند. این شدنی است. فکر می‌کنید فقط یک فرمانده می‌تواند حاج قاسم شود. فرض کنید رئیس‌یک کارخانه، بانکدار، مغازه‌دار، تاجر... نمی‌تواند حاج قاسم شود؟ می‌توانند حاج قاسمِ کار خودشان باشند.

سردار حاجی‌زاده در بخش دیگری از این گفت‌وگو به بیان دغدغه‌های حاج قاسم خارج از مدیریت نظامی پرداخت و گفت: آنچه من در صحبت‌ها و مسائلی که ذهن ایشان را مشغول کرده بود می‌دیدم «مردم» بود و مشکلات اقتصادی و محرومیت‌ها و مشکلاتی که دارند. در مقاطعی تصوّر ایشان این بود که از کار نظامی جدا شود قبل از اینکه به سپاه قدس برود. او گفت اگر منطقه‌ای را به من بسپارند روی بحث آبادانی آن کار می‌کنم. از دولت بودجه هم نمی‌خواهم. عمران و آبادانی و مسائل اقتصادی در نظر ایشان به‌خاطر این بود که مردم در آسایش زندگی کنند و مشکلاتشان به حداقل برسد. این خیلی او را نگران می‌کرد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین درباره برخی ادعاها و اظهارات حاشیه‌ای به ویژه بعد از شهادت ایشان از جمله اینکه حاج قاسم موافق برجام یا بازوی سخت‌افزاری نظام در تحقق برجام بود، گفت: اگر واقعا چنین بود، چرا آقای ظریف در آن فایل صوتی گفتند ایشان به مسئله‌ دیپلماسی ضربه زده است؟! حاج قاسم مخالف دیپلماسی نبود. ایشان مخالف وابستگی و سازش بود و به دولت قبل می‌گفت از این راه به جایی نمی‌رسید.

کد خبر 648736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 62
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 70
  • عبب IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    65 11
    حالا شماها چرا ادامه میدهید
    • غبب IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      29 11
      به قول زاکانی مذاکره بد نیست .شما راهشو بلد نیستید
    • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      0 1
      همشهري انقد سانسور نكن تو قبلا اينجوري نبودي شدي صدا سيما جمهوري اسلامي
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    65 24
    حاجی کار خوبت را با سیاسی بازی خراب نکن هیچ کس در دولت قبل به دنبال وابستگی نبود بلکه به دنبال تعامل با دنیا بودن خوب این دولت که به دنبال وابستگی نیست چرا مشکلات حل نمی شود بس کن حاجی تو دیکه چرا پا رو انصاف می زاری
    • US ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      22 35
      تعامل با دنیا فقط اونجایی که ظریف تو مذاکرات دم انتخابات سال ۹۶ برگرده به طرف غربی بگه اگه میخواین این دولت ۴ سال دیگه ادامه داشته باشه و ما رای بیاریم باید هر جوری هست توافق بشه ... اینه تعامل با دنیا؟؟!!! اگه این اسمش وابستگی و وادادگی نیست پس چیه؟؟!! شما خودت انصاف داری که ازش حرف میزنی؟؟!!
    • احمد IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      16 6
      داداشم،قبول که یک نظامی در امور سیاسی نباید اظهار نظر بکنه.ولی یک سوال از ایشون شده درمورد صحت وسقم گفته های فردی که الان دیگه خودش نیست که اونارو تاییدیاردبکنه،وایشون بعنوان نزدیکترین فرد،دارن برای تنویرافکارعمومی وجلوگیری از تحریف،پاسخ میدن.بعد اینکه شماپس از8سال که نتیجه استراتژی و گفتمان دولت قبل مشخص شده و بنابه گفته مسولان همان دوره تقریبا دستاورد صفر داشته،هنوز اون عملکرد رو قابل دفاع میدونید؟درمورد دولت فعلی هم عجله نکنید،انصافا برای قضاوت زوده.یادمون باشه درهرصورت همه ما دریک تیم هستیم و باید دعاکنیم و امیدوار باشیم.
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      10 11
      دولت روحانی خائن بود . لعنت به اخوند انگلیسی و هر کس که تطهیرش کرد یا بهش رای داد
    • احمد IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      1 1
      خلی از این منفی‌ها را منافقین آلبانی نشین میدن.
  • علی IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    73 14
    آقای حاجی زاده عزیز؛ به نظر می رسد چاره ای جز مذاکره برای این دولت نیز نیست .
    • علی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      21 55
      اینقدرات دولت‌های اصلاحات ولیبرال برای کشورمشکلات اقتصادی وفرهنگی واجتماعی بالا آوردند که انتظار دارید این دولت تلاشگرجهادی درچندماه حل کند!!!! آنها 30 سال مشکل درست کردند شماحداقل 4 سال وفگقت بدهید ببینید چقدرازمشکلات راحل وکم میکند
  • محمد IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    43 11
    دولت جديد به دفعات اعلام كرد مذاكره اي در كار نيست و همان پيمان قبلي بايد اجرا شود آنها تحريم ها را لغو كنند و ما هم به تعهدات خودمان برميگرديم و مذاكره جديدي انجام نمي دهيم اما يكدفعه با سرعت تمام و با كله رفتن براي مذاكره و از قرار معلوم بندهاي تازه اي هم به آن اضافه شده و براي راضي كردن ايران براي پذيرش آنها روسيه و چين دوست و برادر دخالت كردن واقعأ مجبوريد حرفي بزنيد كه توانايي عمل به اونو نداريد
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    25 41
    از پیروان مکتب حاج قاسم و دوستان وهمرزمان وی می خواهیم که رد پای عوامل داخلی وکسانی که از داخل کشور هم گرا دادند و خواستند به دوستان غربی خود خوش خدمتی کنند ، اینها دستشان در خون حاج قاسم وهمرزمانش ، این عوامل منافق داخلی تا مرفق آلوده است، اینها را فراموش نکرده ایم به موقع سروقت شان خواهد رسید.
  • Hossein FR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    70 13
    واقعیت اینه که دشمنی با دنیا مضرات بیشتری از دوستی داره...اینکه بگیم همه دنیا باید از مکتب و اعتقادات ما پیروی کنن و در غیر اینصورت دشمن ما هستن و باهاشون میجنگیم،یقینا داریم راه رو اشتباه میریم...
    • US ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      19 14
      داداش فکر کنم آمریکا رو با ایران اشتباه گرفتی ، چون اونی که میگه حرف حرف من باشه و اگه مخالفتی ببینه دست به کودتای مخملی و ترغیب مردم اون به کشور به سوزش و دخالت در انتخابات می‌کنه امریکا هست . کلاتو بگیر بالاتر داداش . ما با کسی دشمنی نداریم اما سیب زمینی هم نیستیم که یکی با ما دشمنی کنه و منافع ما رو به خطر بندازه ، ما هم بهش هیچی نگیم .
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    32 67
    سردار عزیز شما خودتان یک حاج قاسم به تمام معنی هستید. خدا حفظتان کند.
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    32 12
    شما بریدبه یه جا برسید
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    27 6
    ایران مستقل
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    21 23
    سلام ، چه نیکو سخن راندید ، هر کس در هر صنفی می تواند حاج قاسم خودش باشد ، بنده بی کم و کاست با این سخنان موافقم .
  • nvfnnv IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    65 47
    ایشون فعلا پاسخگوی اون 176 نفری که تو هواپیما ترکونده باشد نیازی به اضهار نظر درمورددولت قبلی ندارد
  • محمدی IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    34 9
    الان همان راه رادیپلماسی جدیدادامه میدهند
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      8 4
      صحبت بيهوده نفرماييد
    • سما IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      11 13
      ایشون تو هواپیمای اوکراینی نقشی نداشتن که ، اون موقع تو غرب کشور بودن اومد اشتباه بقیه رو گردن گرفت
  • ب ص IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    12 46
    من اگر قدرت داشته باشم تنگه هورمز می‌بستم من همکارحاج قاسمم
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      43 6
      شما هم تشریف ببرید کلاس نهضت سواد آموزی اول نوشتن یاد بگیر بعد وارد پاسخگویی سیاسی بشوید
  • فرزاد IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    11 60
    روحانی وظریف خائن به کشور وملت وانلاب وشهدا هستندباید محاکمه شوند.درودوسلام برسرداردلها حاج قاسم عزیز که همه وجودش رابرای اعتلای ملت ایران گذاشت .
    • شهروند IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      15 1
      مگه فکر می کنی اونهایی که در راس قدرت هستند بادسوادند
  • رضا IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    55 42
    آقای سردار فکر نمیکنی شما که خیلی کوتاهی کردی 176 نفر جان خودشان را از دست دادند حالا شما به دولت قبلی میتوپید انگار جان انسانها ارزش نداره
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    35 39
    حاجی تو رو خدا یک بار هم که شده منصافه حرف بزنید
  • فرهنگ IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    23 10
    آقای حاجی زاده این حرفها چرا الان گفته می شه ما از سپاه انتظارات زیادی داریم که حتی به دولت روحانی نه،دولت رئیسی هم اگر بی راهه رفت جلوی آن را بگیرند
  • حسین IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    48 7
    سردار بهتره در مورد کارهای خودش توضیح بده . اگه ایشون راست میگن با ظریف در یک برنامه و رو در رو مناظره کنند.
    • US ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      23 8
      اگه مردش بودند که تو برنامه ثریا وقتی از تیم مذاکره کننده درخواست شد بیان برنامه زنده ثریا و پاسخگوی سوالات طرف های منتقد باشند،نمیگفتند به شرطی میایم که از منتقدین کسی نباشه . انگار که محله بالا از محله پایین صدات کنن بیاین فوتبال ، محله پایین بگه به شرطی میایم که تو دروازه کسی واینسته . انقدر ترسو ... بعد شما حرف از مناظرات میزنی!؟ مطمئن باش همین الان هم از تیم مذاکره سابق کسی دعوت بشه بیاد توضیح بده محاله بیان چون خودشون هم میدونن چه گندی زدن وگرنه که بعد از گذشت سالها ظریف برنمیگشت بگه برجام انتظارات ما رو برآورده نکرد و چیزی دست ایران رو نگرفت
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    16 22
    دوستی باکدام دنیا دنیایی که قانون زور میفهمه یا دنیایی که دردیگرکشورها وحتی خود کشورهاشون مردم دارن ازگشنگی ولی محصولاتشون به دریا میریزن که مبادا بازار ازدستشون خارج بشه دوستی از روی ترس بهتره یادوستی از روی عزت ایران خاک لوتی صفتاست نه طوطی صفتا
  • احسان IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    20 22
    این دولت داره سعی میکنه تا مشکلات حل بشه.آقای رئیسی هم مرتب در بین مردم حاضر میشه و خودش رو جدا از مردم قرار نمیده.امیدوارم که این تلاش و این روحیه استمرار داشته باشه.
  • سیامک IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    4 5
    چرا نظرمارادرج نمی کنید
  • رضا حیدری IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    19 3
    آقای سردار مگر روحانی تجربه خاطر مردم بوده آقای رئیسی از وقتی که آمده همه چیز هرروز گران میشه تورابه خدابذارمردم راحت بشن
  • پیمان IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    40 5
    علم و تکنولوژی رو بتن گرفتیم، وضعیت زندگی مردم هم بدتر شد! اما خب اگر اینکار رو نمی کردیم، تمام دنیا می‌گفتند ایران مقصره. لااقل الان همه میگن ایران هر کاری که از لحاظ انسانی و قانونی نیاز بود انجام داد، آقای ظریف و دولت قبلی هر کاری که لازم و کافی بود رو انجام دادند، بخاطر مصلحت و منفعت ملت و ایران هم اینکار رو انجام دادند، اما خب این آمریکا بود که بر خلاف قوانین عمل کرد! قاعدتاً اگر آمریکا غیر انسانی و غیر قانونی اقدام نمی کرد، کشور ما دلار ۳۰۰۰۰ تومنی رو تجربه نمی کرد. بخاطر سرمایه گذاری و همکاری های اروپایی ها و شرقی ها در کشور، وضعیت حمل و نقل اینگونه نبود، وضعیت معیشت اینگونه نبود، و در این ۴ سال، بی شک ایران خیلی از عقب موندگی های قبلی رو جبران می کرد! ملت ما از مظلوم ترین ملل معاصر هستند، با اینکه حق با ماست، اما سختی رو هم ما می کشیم! در این موارد هم بین بایدن و ترامپ فرقی نیست، هر رئیس جمهوری که آمریکا داشته باشه، قسم خوردند به هر شکل که می تونن مردم ایران رو آزار بدن! براشونم فرقی نداره که حاکم مردم ایران کی باشه و اعتقاداتش چی باشه! به هر حال باید به فارسی زبانان ظلم بشه!
    • احمد IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      0 0
      پیمان عزیز حرف شما متین لیکن اگه تضمین دست گرفته بودند و کلمه تعلیق رو هم دقت میکردند و از متن برجام حذف می‌کردند شاید دشمن به این راحتی از برجام خارج نمی‌شد. از طرفی دولت روحانی ۸ سال وقت مملکت را هدر داد و همه چیز از جمله آب خوردن را گره زد به برجام و از ظرفیتهای داخلی استفاده نکرد. در صورتیکه می‌شد با استفاده از امکانات داخلی بسیاری از مشکلات را حل نمود. برای مثال راه اندازی کارخانجاتی که به خاطر ورود کالاهای قاچاق به کشور به تعطیلی کشیده شده و تولیدی نداشتند.
  • وحید شیری IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    15 3
    خواهشن برویدمشگل مردم حل کنید این حرفها نان نمیشه
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    46 11
    دولت قبل حسن روحانی فقط دنبال : رانت - زدوبند - غارت کشور بودند . ظریف و عراقچی هم فقط دنبال موگرینی - اشتون وندی شرمن ... و بعد هم گرفتن نفری 500تا سکه بودند .
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    17 11
    مذاکره بد بود . البته زمان دولت قبل. الان خوبه ؟؟ با عوض کردن مذاکرات احیای برجام به مذاکرات رفع تحریمها که ماهیتش عوض نمیشه که. لابد بعدش هم میخواین شادی راه بندازید که تحریمها رو برداشتیم !
    • US ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      15 11
      این حرکات فریبنده ، برازنده اصلاحات و ظریف و روحانی و سایر دوستانشون هست . دولت انقلابی کاری هم کنه تو بوق و کرنا نمیکنه .
    • Abbas IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      8 3
      قطعا همینطوره که شما می فرمائید. مذاکره کنندگان فعلی ایران در بهترین حالت ممکن قراره برجامی رو احیا کنن که زمانی از منتقدان سرسختش بودن! منتها چون اینبار خودشون پای مذاکره هستن، میگن همه چیز خوبه!!
  • حسن IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    6 12
    اگر حرف شما درست باشد چرا زمان خودشان نگفتید از آب گلا لود ماهی نگیرید
  • سما IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    17 18
    سردار حاجی زاده خیلی دوستتون داریم شما یک قهرمان واقعی هستین خدا حافظ و نگهبان شما باشه
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    13 8
    حسن روحانی را چرا بجرم : هزاران مورد ترک فعل که موجب ضرر و زیان به کشور و مردم شده محاکمه اش نمی کنند ؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      9 1
      سردار بگو کی دستور شلیک داد
  • پارسا IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    15 2
    سلام ، در دولت فعلی هم وزرا وهم استاندارها از مجوعه ی شماست پس بیاید یه کاری بکنید که مردم در عمل ثمره انقلاب را ببینند نه جنگ تان نه ساز وبرگ جنگی تان برای سفره مردم نان نمی شود ما آرامش وآسایش که ابتدایی ترین تکلیف دولت است از شماها مطالبه می کنیم این خواسته را برآورد کنید
  • اشکنانی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    9 3
    باسلام لطفا به حاجی زاده وحاجی زاده هابفرمایید که بیشترازاین درکاردولتها دخالت نکنید شماها یک نظامی هستید ودرقانون اساسی نیزآمده که دخالت نظامیان درسیاست ممنوع پس با چه ماده ای ازقانون کلیه امورات کشور را دردست گرفته اید؟؟؟؟
    • محمد IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      6 3
      اولا قانون گفته نظامی ها وارد احزاب سیاسی نشن ونه اینکه اظهار نظر نکنن( پس سازمان عقیدتی سیاسی تو نیروهای مسلح برای چیه).. دوما همه ملت در اظهار نظر آزادن از جمله نظامیان..
  • وحیده IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    5 12
    سردار سرافراز اسلام،سردار حاجی زاده عزیز،به شما افتخار می‌کنیم.مایه مباهات ایران واسلام هستید.
  • فرهاد IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    9 9
    واقعا اگر در اقتصاد یک حاج قاسم داشتیم الان غمی نداشتیم
  • دهه شصتی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    8 8
    آقای حاجی زاده هواست کجاست میدونی قیمت دلار طی این چند ماه چقدر بالارفته هرچی گرونیه دولت جدید تشدیدشون کرده بروید تحریم ها رو بردارید ما از دولت روحانی ۵سال ثبات دیدیم ولی از این دولت نه.
    • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      3 0
      خیلی وضع مالیت خوبه،۵ سال ثبات کجا بود؟
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    7 8
    تمام ترسشون از دولت قبل و دولت اصلاحات این بود که مردمی بودند. کاری به عملکردشون ندارم هر چند که مسبب اصلی شکست به خصوص دولت قبل دست های پنهانی بودند که دوست نداشتند دولتی با پشتوانه مردمی سربلند و موفق باشه.
  • آریایی IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    6 2
    چرا دولت جدید دنبال برجام رفت تا کی باید بادنیا سر جنگ داشته باشیم مردم نمی خواهند
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    7 2
    حاج قاسم دست میگفت لعنت به دولت روباه انگلیسی و هرکس که بهش رای داد
  • رویا IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    4 7
    سردار ما خادم وطن و سرباز رهبری بودند .کاش بعضی سازش دوست ها به جای تاکید بر سازش ننگین، از وجود مبارک ایشون مقاومت و مردانگی رو یاد میگرفتن و استفاده میکردن روح بزرگشان باسالار شهیدان محشور باد
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 2
    تا وقتی حاج قاسم سلیمانی بود هیچ مسولی جرات نداشت ضرری به معشعت مردم وگرانی به وجود بیاورد وقتی دلاور مرد سلیمانی به شهادت رسید همه بال دراوردن ظلم به مردم کردن حاجی زاده شمادست پرورده حاج قاسم هستی چرا جلو این همه ظلم به مردم وگرانی نمی گیری
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 1
    آقای حاجی زاده شما اگه راهی بلد هستی مردم از این وضعیت نجات بده آقای رییسی باید مذاکره‌کننده باشه تااین کشور ومردم از این وضعیت وگرونی نجات بده بایارانه سی چهل تومان مردم بجای نمی رسن بردارید معنت اش به مردم نباشه بهتره بخد این یارانه نمی شه یک صبحانه بخرید
  • قادر کرمانی IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    خانم رویا شمادرحدی نیستی برای دولت تصمیمم بگیری
  • IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 1
    خداوندا ما را از ادامه دهندگان مکتب حاج قاسم قرار دهد و همه خدمت گزاران انقلاب و کشور عزیز ایران را از بلا ها محفوظ نگه دارد الهی آمین
  • ناشناس IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 1
    ظریف اعتراف کرد ما به دنبال رفع تحریم نبودیم بلکه مذاکره ما جهت تعلیق تحریم ها بود هم آنکه هم اوباما وهم ترامپ به آن عمل کردند اینها جز خیانت کاردیگری انجام ندادند نقد دادند درعوض هیچ . در زمان اوباما کدام بانک جهانی با ایران همکاری داشت اول تحقق بعد بیان حقایق . این که مخفی کردنی نیست .