رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: امروزه آنقدر موشک های متعدد کوتاه، میان و بلند برد در اختیار داریم که نشان دهنده توانمندی و اقتدار حوزه پدافندی کشورمان است و موجب شده آسمان ایران امن باشد.

حبیب الله سیاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خانه ملت، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در رابطه با اهمیت موشک‌های جدید پدافندی که اخیرا به نیروی دریایی ارتش تحویل داده شده است، گفت: موشک پدافندی در حوزه زمین به هوا محسوب می‌شود که در بردهای کوتاه، متوسط و بلند تولید می شود تا بتوان از آسمان کشور دفاع کرد.

سیاری بیان کرد: می توان گفت وقتی هواپیمای نیروی هوایی از باند فرودگاه بلند می شود از غرش هوایی همگان متوجه می شوند خلبان برای انجام عملیات پرواز کرد اما وقتی ناو نیروی دریایی از اسکله جدا می شود، کسی از آن خبر نخواهد داشت از این رو تلاش کردیم زحمات دلاورمردان نداجا در رسانه بیشتر منعکس شود.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: خوشخبتانه مردم با توانمندی ها، اقدامات و خصوصا با ارزش فعالیت های نیروی دریایی و ارتباط آن با اقتصاد کشور آشنا شدند. وقتی گفته میشد ۱۰ هزار کشتی نفتکش و تجاری توسط نداجا اسکورت و همراهی شده، کسی معنی آن را نمی دانست؛ در واقع افراد نمی‌دانستند دشمن نمی‌خواست کشتی در بنادر کشورمان پهلو بگیرد تا مواد غذایی، گندم، شکر و غیره که در آن زمان نیاز داشتیم وارد کشور شود تا نهایتا قحطی ایجاد شود.

وی افزود: همچنین اگر نمی توانستیم نفتکش هایمان را در مقابل حملات موشکی و هوایی دشمن اسکورت کنیم، در حوزه تامین مالی با مشکل مواجه میشدیم زیرا کسی به کشورمان کمک نمی کرد.

سیاری افزود: حفظ جزیره خارک، باز ماندن راه درآمدزایی برای کشور و غیره همگان از طریق فعالیت هایی است که نیروی دریایی انجام می دهد، از این رو اقدامات رسانه ای موجب شد مردم با فعالیت های نداجا بیشتر آشنا شوند.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش بیان کرد: بر این اساس با رسانه ها، کارگردانان و غیره جلسات متعددی برگزار شد تا این رویه در سطوح مختلف ارتش ایجاد شود اما خیلی موفق نبوده ایم؛ به نظر می رسد در میدان بودن رسانه ها و همچنین تغییر دیدگاه برای ورود دوربین، عکاس و خبرنگار به حوزه کاری ارتش نیاز است تا موضوع مدنظر محقق شود از این رو باید اذعان کرد ارتش نیازمند دستیابی به توانمندی سازمان‌یافته رسانه ای است.

وی در خصوص شاخص های رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰، اظهار کرد: این رزمایش با اقتدار در دریاهای آزاد و تا عمق ۲ هزار کیلومتری انجام شد که نشان دهنده اشراف اطلاعاتی تا مدار ۱۰ درجه، خلیج عدن و دریای سرخ است؛ این مهم به معنای حضور در آبهای آزاد و دست بلند نظام در حوزه دریایی است.

سیاری افزود: دریامانی، بهره گیری از ناوها، زیردریایی ها و ناوشکن هایی که می تواند در اقیانوس ها بماند و با امواج سهمگین مقابله کند، دارای اهمیت است؛ دفاع ساحلی قوی، توانمندی پدافندی، پشتیبانی نیروی هوایی از نیروی دریایی در دریاهای آزاد و غیره از جمله موضوعات مهمی است که نشان دهنده اقتدار کشورمان است؛ از این رو برگزاری این رزمایش مورد توجه دنیا قرار می گیرد.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: ناوگروه ۷۵ کشورمان از جنوب آفریقا دور زد و با عبور از سه اقیانوس هند شمالی و جنوبی، اقیانوس اطلس شمالی و جنوبی و خلیج فنلاند و گذشتن از کنار ۵۵ کشور، بدون پهلوگیری به سن پترزبورگ رسید. ۱۳۵ روز این مهم طول کشید که ماموریت مهمی محسوب می شود و برای دنیا معنا دارد. استکبار جهانی علی رغم اینکه می گوید اشراف اطلاعاتی دارد، متوجه نشدند قرار است کجا برویم.

وی گفت: در عرصه دریای آزاد ماندگاری مهم است؛ به عبارتی این ماموریت  به دنیا اعلام کرد ایران به این توانمندی رسیده که می تواند ناوشکنی بسازد که چنین ماموریتی را اجرا کند. یکی از دلایلی که رهبر انقلاب برای الحاق ناوشکن جماران به بندرعباس آمدند برای دیدن   توانمندی جوانان بود و ایشان به این موضوع تاکید داشتند.

سیاری افزود: خاطرم هست برای حضور در همایشی به آفریقای جنوبی رفته بود که فرمانده نیروی دریایی یکی از کشورها از من سوال کرد ناوی که ساختید، توان دریانوردی هم دارد؟ در واقع پرسید سیستم رانش و موتور دارد؟ در واقع نگاهش این بود که ما توانایی ساخت ناوشکن نداریم و صرفا ماکت است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: در خلیج عدن ناوشکن برای اسکورت کشتی هایتان دارید از این رو به فرمانده ناوتان سفارش کنید تا ناوشکن جماران را طی یک ماه آینده در آن منطقه رصد کند. این ناوشکن طی سه ماه ماموریت انجام داد و به کشور بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مجددا این فرمانده خارجی را در همایشی در بنگلادش دیدم، با زبان بی زبانی گفت ناوشکن شما را دیدم و متوجه شدم که «می توانید».

کد خبر 648588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 26
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • سید امیر IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    74 8
    درود به شرفت فرمانده مقتدر و خار چشم دشمن.
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    43 7
    با زبان بی زبانی یعنی چه !؟
  • خلیلی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    22 51
    نمردیم تا بنگلادش تعریف مون بده
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      53 6
      برو مطلب را کامل بخون نگفت بنگلادش فرمودند در بنگلادش همان فر مانده در همایشی در بنگلادش
    • محمدباقر IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      11 3
      خلیلی خیلی ولی
    • ناشناس IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      13 3
      خوب بخون نگفت بنگلادشی گفت در بنگلادش دید
    • ناشناس IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      13 3
      نفرمودند فرمانده بنگلادشی فرمودند رزمایشی در بنگلادش
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      28 8
      زبان بی زبانی یعنی بعضیها تحمل پیشرفت کشورشان را ندارند و حرف فرمانده مقتدر خود را نمفهمند و غرور ملی را زیر سایه ی دشمنان ایران میدانند
    • سیروس IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      13 4
      زبانش قادر نبوده بگه شما می‌توانید یعنی زبانش از دیدن ناوشکن بند اومده بوده اره ایران می‌تواند با امسال سیاریها میتوانیم
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    37 6
    درودبردریادلان نیروی دریایی ایران.
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    33 3
    درود
  • زیوری بامچی US ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    33 1
    درود خدا برشما ارتش یان عزیز مقتدر
  • محمد IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    28 3
    درود بر دریا دلان ارتش
  • علیرضا IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    16 6
    زمان ساخت من با تعدادی از مسئولین بازدیدی از این ناوچه داشتیم واقعا در اون هوای شرجی و او تلاش شبانه روزی احسنت دارد و اگر از نزدیک و موشکافانه ناو را ببینید خواهید فهمید که بچه‌ای مهندسی نیروی در یایی در مقابل این قدر تحریم و کا رشکنی های استکبار چه کار مهم و بزرگی انجام داده اند آری ما وملتمان می‌توانند ایران را خود آباد کرده وبسازند با دستورات ولی امر فرزانه جانم فدایی رهبر........
  • محمد رضا IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    19 19
    امیر سیاری عزیز به معنی واقعی یک فرمانده مقتدر ارتش هستند .نشان و درجه به روی دوش ایشان با اقتدار درفرماندهی ایشان تقریبأ توازن دارد هرچند کفه ی فرماندهی و منش ایشان سنگین تر است از آن نشان و درجه ها .درود امیر .
  • مجتبی واحدی IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    18 4
    امیران بی ادعا......دعای حضرت زهرا سلام الله علیها بدرقه راهتان باد
  • حامد IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    13 8
    درود بر همه دریادلان ارتش وبالاخص امیرسیاری
  • IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    14 6
    راستی آقای سردار سیاری درباره حقوق کارکنان وبازنشستگان چیزی نگفت
    • عباسعلی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      8 6
      ببخشیدها!توی بحث تخصصی نمی‌پرند وسط که دسته بیل من شکسته!!!
  • زارعی IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    5 10
    خداوند نگهدارتان باد و سایه رهبری عزیز بر سرمان انشاالله
  • نیازی IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    14 5
    بعضی‌ها نمیدانن رزمندگان اسلام شبانه روزی برای آسایش ما وشما زحمت میکشن شهیدمیشوندماشب میخوابیم باخیال راحت ولی آنها رمزها زحمت میکشن اجرشان باخدای متعال
  • Sajad IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    7 4
    پرچم بالاست
  • ساسان IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    10 8
    چرا بعضی افراد که از نوشته هاشون مشخص هست ، سطح فهم بسیار پایینی از ساده ترین مسائل ، مثل خواندن یک مطلب ساده و فهمیدن مفهوم نویسنده دارند ، خودشان را ملزم !! و موظف !! می دانند در مورد تمامی مطالب اظهار نظر کنن ؟؟
  • بهمن IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    14 3
    این همان نیروی دریایی است که در هفته اول جنگ نیروی دریایی عراق را نابود کرد برای همیشه تا پایان جنگ هیج تحرکی ار نیروی دریایی عراق ندیدیم درود میفرستم به تمام دریا دلان نیروی دریایی ایران نیروی دریایی همیشه قهرمان
  • ایرانی وطن پر ست. IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    10 3
    سلام. خداوند ارتش ملی ایران راچنان محکم و قوی نگهداری کند که چشم ارتش هخامنشیان ام خیره کنه چه برسه به ارتش های جهان . آمین.
  • رسول IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    6 9
    خوب دست شما درد نکنه با این اقدامات دیگه گرانی نیست یعنی چیزی قیمتش یهو بالا نمی ره دیگه
  • مجید IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    6 4
    درودخدابردلاورمردان ایثارگرنیروی دریایی کشورعزیزمان .درودبردلاورخطه فارس سردارپرافتخار سیاری عزیز.خداقوت دلاور.پایدارباشید
  • ناشناس IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    19 5
    چرا به خیلیهاکه حتی خدمت ۳۰ سالشان پر نشده درجه های فراتر از زحمات وشغلشان درجه داده اند اما امیر دریادار سیاری با وجود اینهمه خدمات کلان وبیش از ۴۰ سال وبا وجود اینکه فرمانده ی نیرودی دریایی بود اما در جزایر با پرسنل روی خاک می خوابید وگاهی مار وعقرب از بسترشون رد میشد وبا وجود اینهمه سواد ودانش رزم آوری ضمن اینکه تکاور زبده ای هم هستند هنوز درجه ای نداده اند که در شان ایشان باشد ایشون با درجه های پائین مثل فرزندانش رفتار میکرد وبسیار مهربان وبا نزاکت هستندخداوند نگهدارشون باشه
  • مهدی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    5 4
    امریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر #ما_میتوانیم
  • FR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    5 6
    ارتش وسپاه یک لشگر الهی هستند ونباید خدای نخواسته حرفی تفرقه انگیز بیان کنیم؛ ارتش وسپاه محبوب ملت ایران است و بنده بعنوان یک شهروند ایرانی توصیه میکنم به مسئولین کشور که در راستای معیشت این حافظان امنیت واقتدار کشور مقدس جمهوری اسلامی سخت تلاش کنید ،
  • صادق IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    2 4
    درود به شرف و غیرتتان تا کور شود هر آنکه نتواند دید
  • ناشناس IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    7 3
    واقعا خیلی عزم و اراده میخواد از کشوری که حتی توان ساخت یک سیم خاردار را نداشت برسی به چهارمین قدرت موشکی جهان
  • فرهاد IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    2 3
    زنده باد