مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

تخصص پزشکی یکی از تخصص‌های مهم در سطح جهانی است. بسیاری از دانشجویان خارجی به ویژه ایرانیان به دلیل علایق شخصی و ارزش انسانی فوق العاده این تخصص مایل به تحصیل در این رشته هستند. دانشگاه‌ های پزشکی در کانادا به دلیل کیفیت آموزشی عالی و دارا بودن رتبه بندی های علمی برتر در بین سایر دانشگاه‌های جهان تقاضای بیشتری دارند.

تحصیل در کانادا.jpeg

در این مطلب قصد داریم بهترین دانشگاه های پزشکی کانادا را براساس رنکینگ‌های علمی ملی و جهانی به شما معرفی کنیم. قبل از معرفی این دانشگاه‌ها، توضیحاتی را درباره شرایط تحصیل پزشکی در کانادا را به شما ارائه می‌دهیم.

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا چگونه است؟

پزشکی یکی از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به کانادا است. شما قبل از اینکه به تحصیل پزشکی در کانادا بپردازید باید با شرایط تحصیل در آن آشنا شوید. برای تحصیل پزشکی باید شرایط زیر را داشته باشید.

سن

حداکثر سن لازم برای تحصیل پزشکی در کانادا ۳۵ سال است.

مدرک تحصیلی

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در کانادا یک لیسانس پایه است که مدت آن نباید از ۳ سال کمتر باشد.

البته تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در رشته‌های پزشکی امکان پذیر است به شرطی که متقاضی در آزمون آیلتس امتیاز ۶ یا بالای ۶ را کسب کند.

تمکن مالی

یکی دیگر از شرایطی که برای تحصیل پزشکی به آن نیاز دارید، مدرکی است که نشان دهد برای مدت زمانی که در کانادا تحصیل می‌کنید، توانایی مالی پرداخت هزینه‌های خود را دارید.

این مدرک تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا و مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا است که شما توانایی پرداخت هزینه‌ها را می‌توانید با ارائه مدارک زیر ثابت کنید:

· حساب پس انداز

· گواهی سرمایه گذاری تضمین شده (GIC) از یک موسسه مالی کانادایی

· مدارک مربوط به داشتن وام دانشجویی از یک بانک

· گردش مالی حساب بانکی در ۴ ماه گذشته

· ارائه مدارک مربوط به بورسیه تحصیلی کانادا (در صورت وجود)

پذیرش در آزمون MCAT

یکی دیگر از شرایط مهم برای پذیرش پزشکی در دانشگاه‌های کانادا گذراندن آزمون MCAT است. آزمون MACT یکی از آزمون‌های ورودی به دانشکده‌های پزشکی در آمریکا و کانادا است که هرساله از دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل پزشکی گرفته می‌شود. دانشجویان پس از کسب حد نصاب امتیاز از این آزمون می توانند باقیمانده مراحل فرآیند ورود به دانشگاه های پزشکی کانادا را طی کنند.

بهترین دانشگاه های پزشکی کانادا در سال ۲۰۲۲ کدام هستند؟

در این مطلب، ۵ دانشکده برتر پزشکی در کانادا را باهم بررسی خواهیم کرد. دانشگاه های کانادا از لحاظ رنکینگ جهانی در جایگاه های برتری قرار دارند و از چند سال اخیر مقصد متقاضیان دانشجویان خارجی هستند.

دانشگاه تورنتو ( University of Toronto)

معرفی ۵ دانشگاه‌ برتر پزشکی در کانادا

محل دانشگاه: شهر تورنتو

رنکینگ ملی : ۱

رنکینگ جهانی QS  : ۲۵

تعداد دانشجویان : ۶۳ هزار

دانشگاه تورنتو شناخته شده ترین دانشگاه در کانادا است که طبق رنکینگ ملی کشور کانادا جز تاپ ترین دانشگاه ها است. دانشکده پزشکی دانشگاه تورنتو یکی از بهترین دانشکده های پزشکی در کانادا است. این دانشکده در مرکز شهر تورنتو واقع شده است و یکی از قدیمی‌ترین مؤسسات مطالعات پزشکی کانادا است که به دلیل کشف انسولین، سلول‌های بنیادی و محل اولین پیوند ریه در جهان شناخته شده است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

محل دانشگاه: شهر ونکوور

رنکینگ ملی : ۲

رنکینگ جهانی QS: ۴۵      

تعداد دانشجویان: ۷۸,۳۰۵

دانشکده پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا در شهر ونکوور واقع شده است. این دانشگاه به عنوان دومین دانشگاه برتر پزشکی در کانادا توسط Maclean’s، و رتبه ۴۵ در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت است.

دانشگاه مک‌گیل (McGill University)

معرفی ۵ دانشگاه‌ برتر پزشکی در کانادا

رنکینگ ملی : ۳

رنکینگ جهانی   ۷۸

تعداد دانشجویان: ۴۰۰۳۶

دانشکده پزشکی Michael G. DeGroote که به نام دانشکده پزشکی دانشگاه مک مستر نیز شناخته می شود، در شهر همیلتون کانادا واقع شده است.

در حال حاضر، مک مستر بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های QS ۱۴۴ در سراسر جهان و رتبه دوم را در کانادا برای پزشکی دارد. طبق گزارش Times Higher، در سال ۲۰۱۲ این دانشکده رتبه چهاردهم جهان و رتبه اول در کانادا را در پزشکی را کسب کرد.

دانشگاه مک مستر (McMaster University)

معرفی ۵ دانشگاه‌ برتر پزشکی در کانادا

رنکینگ ملی : ۴

رنکینگ جهانی  QS : ۱۴۴

تعداد دانشجویان: حدود ۳۱ هزار

دانشکده پزشکی Michael G. DeGroote که به نام دانشکده پزشکی دانشگاه مک مستر نیز شناخته می شود، در شهر همیلتون کانادا واقع شده است.

در حال حاضر، مک مستر بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های QS ۱۴۴ در سراسر جهان و رتبه دوم را در کانادا برای پزشکی دارد. طبق گزارش Times Higher، در سال ۲۰۱۲ این دانشکده رتبه چهاردهم جهان و رتبه اول در کانادا را در پزشکی را کسب کرد.

دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

رنکینگ ملی : ۵

رنکینگ جهانی  QS: ۱۱۹

تعداد دانشجویان: حدود ۱۰ هزار

دانشگاه آلبرتا یکی دیگر از ۱۰ دانشکده پزشکی برتر در کانادا است که در رشته های کارشناسی، کارشناسی ارشد پزشکی برنامه های آموزشی ارائه می دهد. این یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که فرصت های تحقیقاتی را همراه با آموزش عالی ارائه می دهد.

جمع بندی

با توجه به عوامل زیادی که باید قبل از تحصیل در خارج از کشور در نظر بگیرید. به شما توصیه می کنیم کانادا یکی از معدود کشورهایی است که درآن کیفیت آموزش به صورت جدی پیگیری می شود. کانادا حداقل دارای ۵۰ دانشگاه است که از لحاظ رتبه بندی علمی جهانی در جایگاه های خوبی قرار دارند. در این مطلب سعی کردیم بهترین دانشگاه های پزشکی در کانادا را به شما معرفی کنیم. اما به طور کلی در صورت وجود هرگونه ابهام یا سوال در این خصوص به وبسایت مهاجرتی پارسی کانادا به آدرس اینترنتی (https://parsicanada.com/) مراجعه کنید.

کد خبر 648514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha