طبق گزارش یک رسانه صهیونیستی، دیدار هیأتی از دیپلمات‎‌ها و سفرای اروپایی با مقام‌های وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، زمانی که اروپایی‌ها از رفتار این رژیم با فلسطینی‌ها و همچنین شهرک‌سازی‌های غیرقانونی شکایت کردند، به مشاجره ختم شد.

قدس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، بر اساس گزارش یک رسانه صهیونیستی، دو هفته پیش هیأتی متشکل از دوازده دیپلمات و سفرای اروپایی به منظور گفت‌وگو در مورد وضعیت کرانه باختری وارد فلسطین اشغالی شد که این دیدار به مشاجره بین دو طرف ختم شد و فضای آن بسیار دور از فضای دیپلماتیک بوده است.

به گزارش وبگاه صهیونیستی «واللا نیوز» به نقل از سه دیپلمات اروپایی و اسرائیلی، دیدار اخیر بین یکی از مقامات وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و یک هیأت دیپلماتیک اروپایی زمانی که طرفین درباره وضعیت کرانه باختری و رفتار این رژیم با فلسطینی‌ها گفت‌وگو می‌کردند، به مشاجره و فریاد کشیده شد.

طبق این گزارش، هیأت اروپایی به ریاست انگلیس به منظور اعتراض به رفتار با فلسطینیان در کرانه باختری به ویژه ابراز نگرانی از خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست علیه آن‌ها وارد قدس اشغالی شد.

علاوه بر این، گفته می‌شود که مقامات اروپایی بر مخالفت خود با طرح‌های شهرک‌سازی و مسائل دیگر تاکید کردند. در همین راستا، نگرانی‌هایی در مورد پیشروی رژیم صهیونیستی در منطقه مورد مناقشه E۱ بین قدس اشغالی و شهرک‌ «معاله آدومیم»، همراه با طرح‌های ساخت و ساز در محله «گیوعات هاماتوس» در شرق قدس اشغالی ابراز شد.

بر اساس این گزارش، نگرانی‌های هیأت اروپایی با استقبال اندکی از سوی «الیزا بن نون» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در فرانسه که اکنون به عنوان مدیر بخش امور اروپا در وزارت امور خارجه این رژیم است، مواجه شد.

او خطاب به مقامات اروپایی با فریاد مدعی شد: بعد از همه کارهایی که دولت جدید (رژیم) اسرائیل برای فلسطینی‌ها انجام می‌دهد، برای شکایت آمده‌اید؟ دارید من را عصبانی می‌کنید!

به گفته دیپلمات‌های اروپایی حاضر در این نشست، بعد از آن، فضای جلسه به سرعت از کنترل خارج شد و رو به وخامت گذاشت. برخی از مسئولان تلاش کردند تا اوضاع را آرام کنند اما ناکام ماندند و بحث به «بحران بزرگ» ختم شد.

در اواخر اکتبر، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قصد دارد بیش از ۳۰۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری بسازد. طرحی که از سوی ایالات متحده هم محکوم شد و «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه، آمریکا این پروژه را به شدت محکوم کرد و آن را کاملاً ناسازگار با تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها و تضمین آرامش خواند و گفت و به چشم‌انداز راه‌حل دو کشور آسیب می‌رساند.

پیش‌تر، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با تأکید بر لزوم توقف اشغالگری صهیونیست‌ها گفت که سیاست‌های تل‌آویو راه‌حل دو دولتی را تضعیف می‌کند.

شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در دوره ریاست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا شاهد جهش چشم‌گیری بود بطوری که تل‌آویو، مطابق با گزارش منابع صهیونیستی، در سال ۲۰۲۰، ۱۲۱۵۹ واحد صهیونیست‌نشین جدید احداث کرد که این تعداد واحد از سال ۲۰۱۲ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیست و سوم دسامبر سال ۲۰۱۶ قطعنامه‌ ۲۳۳۴ را به‌ منظور پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین تصویب کرده است.

در این قطعنامه ضمن تأکید بر عدم مشروعیت شهرک‌های سازی‌های رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷، از تل‌آویو خواسته شده که به شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری از جمله قدس شرقی پایان دهد.

کد خبر 648420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha