وزیر خارجه جدید آلمان که به واشنگتن سفر کرده گفته مذاکرات با ایران در وین وارد مرحله حساس شده است.

آنالنا بِربوک وزیر خارجه آلمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، وزیر خارجه جدید آلمان که به واشنگتن سفر کرده گفته مذاکرات با ایران در وین وارد مرحله حساس شده است.

«آنالنا بربوک»، وزیر خارجه آلمان که کشورش یکی از طرف‌هایی است که به تعهداتش در قبال ایران در برجام عمل نکرده مدعی شد: «ایران، اعتماد زیادی را تلف کرده. وقت زیادی باقی نمانده ولی ما از این زمان در وین استفاده می‌کنیم.»

ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران بعد از تنفسی سه روزه به مناسبت سال جدید میلادی روز دوشنبه ۱۳ دی ماه با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش از سر گرفته شد.

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه بدین منظور دوشنبه وارد وین شدند و از همان عصر دوشنبه این دور از مذاکرات با رایزنی‌های باقری با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام آغاز شد و پس از آن هم باقری با نمایندگان سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) به گفت‌وگو نشست.

یک رسانه آمریکایی به تازگی گزارشی از مهم‌ترین محورهای اختلاف در این مذاکرات و ره حل‌های پیشنهادی طرف‌های غربی ارائه کرده است.

کد خبر 648301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    0 5
    کسی به این زنیکه حالی کند یواش رفتن از اسلافش یاد بگیره
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    خانم وزیر امور خارجه آلمان ابتدا باید واژه اعتماد را معنی کند و بعد بگوید از اعتماد زیادی به کشورهائی که (آلمان ، فرانسه ، انگلیس ، امریکا )همه بدبختی های بشر نتیجه رفتارهای ضد بشری آنان است چه نتیجه ای عاید ایران جز ضرر پذیرش شرایط برجام شده است؟
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    ایرانی ها در برخورد با این ...ها چگونه برخورد کرده اند که به خودشان اجازه می دهند با لحن تهدید آمیز عربده بکشند که وقتی نمانده؟ آری وقت زیادی تا خفت و خواری اروپایی های استثمار گر و وحشی باقی نمانده است.