حوله‌های مرطوب محیطی مناسب برای رشد باکتری‌ها هستند، به همین دلیل است که کارشناسان در مورد اینکه پس از چند بار استفاده از حوله‌های حمام باید آنها را شست توصیه‌هایی دارند.

حوله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از dailymail، توصیه می‌شود که حوله‌های خود را پس از هر سه بار استفاده بشویید و بیشتر از این دفعات از آنها استفاده نکنید.

بر اساس نظر کارشناسان، اگر حوله‌ها تا قبل از استفاده مجدد خشک شدند، بعد از هر سه بار استفاده باید شسته شوند، ولی اگر خشک نشدند، باید هر بار بعد از استفاده آنها را بشویید. هرگز نباید از حوله خود بیش از پنج بار در فاصله زمانی بین شست‌وشو استفاده کنید.

حوله خود را در مکانی که تهویه دارد آویزان کنید و قبل از استفاده مجدد اجازه دهید کاملا خشک شود. در بهترین حالت، آنها را جایی غیر از حمام بگذارید چون رطوبت حمام باعث می‌شود آنها دیرتر خشک شوند.

همه این توصیه‌ها به این دلیل است که اگر حوله شما مرطوب باشد وقتی می‌خواهید دوباره از آن استفاده کنید، این احتمال وجود دارد که این حوله محل رشد باکتری‌های مولد بو باشد. این باکتری در محیط‌های تاریک و مرطوب رشد می‌کنند و اضافه شدن سلول‌های مرده پوست انسان به آنها، موجب رشد سریع‌تر آنها می‌شوند.

به گفته کارشناسان مساله دیگری که باید در نظر گرفته شود این است که جنس حوله‌ای هم که از آن استفاده می‌کنید می‌تواند بر مدت زمان خشک شدن آن تأثیر بگذارد بنابراین باید هنگام خرید حوله‌ها به این نکته هم توجه کنید. حوله‌های حمام پشمی و ضخیم اغلب باید بیشتر شسته شوند زیرا زمان خشک شدن آنها نسبت به حوله‌های سبک‌وزن بسیار طولانی‌تر است.

کارشناسان همچنین توصیه می‌کنند که اگر فردی در خانه بیمار است، تمام حوله‌های خانه را بعد از هر بار استفاده بشویید.

کد خبر 648042

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha