یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی روز دوشنبه تهدید کرد، در صورتی که «هشام ابوهواش» اسیر فلسطینی که ۱۴۲ روز است در اعتصاب غذا به سر می‌برد به شهادت برسد نبردی جدید با اشغالگران صهیونیست همانند عملیات شمشیر قدس شروع خواهد شد.

فلسطین

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه کیهان نوشت: «هشام ابوهواش» اسیر فلسطینی ۱۴۲ روز است که در اعتراض به بازداشت غیر قانونی خود توسط صهیونیست‌ها دست به اعتصاب غذا زده است. طبق اعلام خانواده این اسیر فلسطینی، وی وارد حالت کما شده و با مرگ فاصله چندانی ندارد. گروه‌های مقاومت نسبت به وخامت حال این اسیر به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.
«جمیل علیان» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز دوشنبه تهدید کرده، در صورتی که «هشام ابوهواش» به شهادت برسد نبردی جدید با اشغالگران صهیونیست همانند عملیات
سیف‌القدس (شمشیر قدس) شروع خواهد شد.: «اگر ابوهواش آزاد شود به پیروزی می‌رسد و مرحله جدیدی شروع خواهد شد اما اگر وی شهید شود عملیات سیف‌القدس دیگری شروع خواهد شد.» وی اعتصاب غذای ١٤٠ روزه هشام ابوهواش را بی‌سابقه توصیف کرد.

عماد ابوهواش برادر هشام ابوهواش روز یکشنبه به خبرگزاری شهاب گفته بود: «اطلاعات تکان دهنده‌ای وجود دارد. وضعیت اینجا (داخل بیمارستان) وحشتناک است و برادرم در حال مرگ است و ممکن است هر لحظه وی را از دست بدهیم. وی تاکید کرد که برادرم هشام به کما رفته و هیچ علائم حیاتی آشکاری ندارد.»

همچنین یکی از سران گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه از برخی جزئیات مهم نشست میان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی پرده برداشت. وی به «عربی ۲۱» گفت، در این نشست که فرماندهان نظامی از هر دو جنبش حضور داشتند تصمیمات مهمی در راستای حمایت از اسیر «هشام ابوهواش» (۴۰ ساله) گرفته شد، اسیری که اعتصاب غذای وی ۱۴۱ روزه شده است. این عضو مقاومت تأکید کرد، در این نشست بر روی پاسخگویی در صورت شهادت اسیر ابوهواش توافق شد.

زیاد النخاله دبیرکل جهاد اسلامی پنجشنبه گذشته هشدار داد: «اگر اسیر ابوهواش شهید شود این را یک عملیات ترور می‌دانیم و بر همین اساس پاسخ می‌دهیم.» صدها فلسطینی نیز دوشنبه شب دریک تجمع با اسیر ابوهواش اعلام همبستگی کردند. در این راهپیمایی که توسط جهاد اسلامی ترتیب داده شده بود، شرکت‌کنندگان پلاکاردهایی به همراه داشتند که روی آن نوشته شده بود: «همه ما با تو هستیم و تو تنها نیستی یا هشام.»

کد خبر 647947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha