مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

همه ما خوب می دانیم که نمای ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است. زیبایی و جذاب بودن آن به زیباسازی ساختمان کمک زیادی می کند. به همین دلیل است که در طول سال ها، نماهای مختلفی برای ساختمان ها طراحی و پیاده سازی شده اند.

سقف کاذب رابیتس.jpg

البته شایان ذکر است که نما باید علاوه بر زیبایی، دوام و مقاومت بالایی نیز داشته باشد. معمولا طراحان و معماران ساختمانی، نمای ساختمان را بر اساس شرایطی مانند آب و هوا، وضعیت جغرافیایی، بودجه افراد و.. اجرا میکنند.
 استفاده از مصالح مورد نظربه همه موارد فوق بستگی دارد. یک نما خوب که از محصولات خوب و مقاوم ساخته شود، تاثیر زیادی در نگهداری ساختمان دارد.

چه مصالحی در ساخت نمای ساختمان بکار می روند؟

نماهای ساختمانی مختلفی وجود دارد که در هر کدام از مصالح مشخصی استفاده میشود. شما با اطلاع داشتن از ویژگی های هر نما و با توجه به بودجه و شرایط خود می توانید نمای مورد نظرتان را بسازید. در این مقاله به صورت مختصر با این مصالح و نماها آشنا میشویم.

نمای آجری :

یکی از نماهایی که از زمان های خیلی دور مورد استفاده قرار گرفته است، نمای آجری می باشد. از آنجایی که آجرها خود طرح ها و فرمت های مختلفی دارند. طراحان با آنها نماهای گوناگون و متنوعی نیز تولید میکنند. این نمای ساده همیشه زیبایی ویژه ای به ساختمان ها میدهد.اگر بخواهیم به تعدادی از نماهای آجری اشاره کنیم می توانیم به نماهای طراحی شده با : آجر طرح چوب، آجر برای دکوراسیون داخلی، آجر نسوز، آجر نما قرمز، نما سفید، دکوراتیور، آجر نسوز انگلیسی و...را نام ببریم.

نمای سیمانی:

این نما معمولا هزینه زیادی در پی ندارد.از طرفی به راحتی و با سرعت بالا بر روی نمای ساختمان اجرا میشود. نمای سیمانی در برابر آتش و حرارت مقاوم بوده و از نفوذ آن به داخل محیط جلوگیری میکند. برای زیباسازی ساختمان ها معمولا از سیمان سفید یا رنگی استفاده میکنند. از آنجایی که ممکن است این نما دچار شکستگی یا ترک شود. از توری گالوانیزه بسیار محکمی به نام رابیتس در طراحی های آن استفاده میشود. تا هم از ترک خوردگی آن جلوگیری شود و هم نما از حالت سادگی بیرون بیاید.

نمای کامپوزیتی:

 این نما دارای زیبایی و کیفیت خاصی است. مقاومت بالایی در برابر حرارت ، رطوبت و صوت دارد. قابل شست و شو بوده و تنوع رنگ زیادی دارد. وزن آن سبک بوده و به همین دلیل امروزه در نماهای زیادی از ورق های رنگی کامپوزیت استفاده میشود. اما قیمت بالایی داشته و شاید همه، توانایی پرداخت هزینه آن را نداشته باشند. از نمای کامپوزیت بیشتر در ساخت و سازهای مدرن استفاده میشود. نمای کامپوزیت تنوع زیادی دارد اما  یک نوع به نام لانه زنبوی، محبوبیت و طرفداران بیشتری دارد. 

نمای ساختمان

نمای سنگی:

نمای سنگی از دیرباز طرفداران زیادی دارد. این نما را می توان با سنگ های مختلفی اجرا کرد. با اینکه قیمت های سنگ ها، نسبت به سایر مصالح گران تر است، اما باز هم پرطرفدار است. یکی از محبوب ترین نما ها، نمای سنگ رومی است. 
در این نوع نما،  سنگ مرمر، سنگ تراورتن و سنگ گرانیت بکار می رود. هر یک از این نوع سنگ، زیبایی خاص خود را دارند. نمای سنگ عمر زیادی داشته و در برابر عوامل طبیعی مثل  باران، برف،باد، نور خورشید و گرد و غبار دوام زیادی دارد.
در صورتی که سنگ مقاومت بالایی نداشته باشد، براثر انقباض و انبساط ترک می خورد. رسیدگی به نما ها بسیار ضروری می باشد.

نمای شیشه ای:

نمای شیشه ای یا نمای شیشه ای کرتین وال به نوررسانی ساختمان کمک زیادی میکند. در ساختمان های گوناگون تجاری،اداری و مسکونی از آن استفاده میشود. این نما به ساختمان زیبایی ، نور، گرمای خاصی می دهد. برای ساخت نمای شیشه ای از شیشه سکوریت و یا شیشه رفلکس استفاده می کنند.

نمای سرامیکی:

نمای سرامیکی نیز طرفدارن قابل توجهی پیدا کرده است. این نوع نما، به دو شیوه  نصب خشک یا مهار شده و یا شیوه نصب تر یا چسبانده شده انجام میشود. این نما در مقابل یخ زدگی مقاومت خیلی خوبی دارد. یک عایق عالی در برابر حرارات و آتش است. دارای رنگ ها و طرح های مختلفی است. اما باید دقت کنید که در نما ساختمان های مکان های پر رفت و آمد شلوغ استفاده نشود. نمای سرامیکی قیمت مناسبی دارد.

خرید رابیتس

نمای مینرال:

جهت تهیه این نما، سنگ های معدنی، گرانینی ، سنگ های سفید و مرمر را با پلاستر ترکیب میکنند. این نما قیمت مناسبی دارد. سرعت اجرای بالا داشته و در طرح و رنگ های مختلف عرضه میشود. نمای مینرال در برابر آتش سوزی و حررات مقاوم است؛ اما در برابر رطوبت دوام چندانی ندارد. پس بهتر است در شرایط آب و هوایی مرطوب استفاده نشود.

نمای رومی:

برای ساخت نمای رومی ، سنگ تراورتن، گرانیت و مرمر به کار می برند. در طراحی و ساخت نمای رومی،  قوس ها و ستون های تزئینی زیادی به کار می روند. نمای رومی زمانی که ساده به کار می رود چیزی شبیه طرح های کلاسیک دارد. از برجسته ترین و محبوب ترین نماها محسوب میشود.

کد خبر 647829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha