فرنگی‌کار ایرانی روز گذشته با حضور در فدراسیون کشتی خبر پناهندگی‌اش به صربستان را تکذیب کرد.

علی ارسلان

به گزارش همشهری‌آنلاین، علی ارسلان، کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایران با رفتن به صربستان به تیتر اکثر رسانه‌ها طی هفته‌های اخیر بدل شد. مهاجرت او به صربستان شروع همه حواشی‌ هفته‌های اخیر پیرامون کشتی فرنگی بود. بعد از این اتفاق بود که منتقدان، محمد بنا، سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی را سیبل حملات خود کرده و گهگاهی هم از حمید سوریان انتقاد ‌کردند. حامیان محمد بنا هم در چند مورد شتابزده عمل کردند تا آتش اختلافات بیشتر از قبل شعله‌ور شود. البته برخی از منتقدان بنا متأسفانه از دایره ادب خارج شدند و در فضای مجازی حملات تندی به سرمربی تیم‌ملی داشتند.

با توجه به عملکرد محمد بنا که تیم یازدهم دنیا را تحویل گرفته و تا رده دوم بالا آورده، هیچ دلیل فنی برای انتقاد از او وجود ندارد و بهانه منتقدان صرفا مهاجرت علی ارسلان به کشور صربستان بوده است. حالا ارسلان پس از ۲ هفته حضور در کشور صربستان به ایران بازگشته و نخستین اقدامش حضور در فدراسیون کشتی بوده است. او که از هجمه‌های پیش‌آمده علیه خودش بسیار ناراحت است در گفت‌وگو با رئیس فدراسیون کشتی عنوان کرده: «خود را عضوی از جامعه بزرگ کشتی ایران می‌دانم. به این آب و خاک عرق ویژه‌ای دارم و مدیون مردم عزیز کشورم هستم. حتی قرار شده که حداقل ۵ روز در ماه در ایران حضور داشته باشم و تمریناتم را در کشورم پیگیری کنم.» پیش‌تر عنوان شده بود که ارسلان به صربستان پناهنده شده است، اما حالا خود ارسلان عنوان کرده اصلا بحث مهاجرتش مطرح نبوده و فقط تا المپیک ۲۰۲۴ با فدراسیون کشتی صربستان قرارداد امضا کرده تا در المپیک پاریس برای این کشور کشتی بگیرد. طبق قوانین اتحادیه جهانی با رضایت فدراسیون مبدأ امکان ثبت قرارداد بدون اینکه پناهندگی صورت بگیرد امکان‌پذیر است.

علی ارسلان دارنده مدال‌های برنز بزرگسالان آسیا، برنز جوانان جهان و ۴ طلای آسیا در رده‌های نوجوانان و جوانان است که آخرین حضورش در تیم‌های ملی، سال ۲۰۱۸ در مسابقات امیدهای جهان بود که به مدالی نرسید. رفتن علی ارسلان شاید در ظاهر امری برخلاف منافع کشتی باشد ولی عدم‌حضور او به‌عنوان پناهنده سیاسی که سابقا در ورزش کشور شاهدش بودیم نقطه مثبتی است که می‌تواند سبب شود ارسلان به رویایش که حضور در المپیک است برسد و سپس به کشور خودش بازگردد.

دید مغرضانه سرمربی

علی ارسلان روز گذشته مصاحبه‌ای هم با تسنیم داشته و در مهم‌ترین بخش صحبت‌هایش گفته است: «من باز هم می‌گویم چرخه انتخابی درست است اما این دید مغرضانه سرمربی مشکل دارد که می‌توانی یکی را به عرش برسانی و یک نفر را فراری دهی. محمد بنا کسی را که بخواهد با ۶‌بار باخت هم کنار نمی‌رود و کسی را که نخواهد با ۶‌بار برد هم نمی‌خواهد. انتقادم از این کادر فنی به معنی تأیید کادر قبلی نیست. سال ۲۰۱۸ هم در فدراسیون رسول خادم، آن شورای فنی و سرمربی تیم ملی حقم را خوردند، هرگز آنها را هم نمی‌بخشم و همه را به خدا می‌سپارم.»

کد خبر 647661
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha