اظهارات حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون که تاکید کرده «هنوز هم می توان با یک میلیون تومان شغل ایجاد کرد!» واکنش یک روزنامه را برانگیخت.

حجت‌الله عبدالملکی

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه خراسان نوشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دفاع از توئیت سه سال قبل خود که گفته بود با یک میلیون هم می شود، کار تولیدی کرد، گفت: سه سال پیش مطرح کردیم که با یک میلیون تومان هم می‌شود شغلی ایجاد کرد و اکنون با وجود گذشت چند سال و گرانی مواد اولیه هنوز هم می‌توان با یک میلیون تومان شغلی را ایجاد کرد.

حجت الله عبدالملکی در بازدید از نمایشگاه مشاغل مهارت محور کم سرمایه که در مرکز تربیت مربی سازمان فنی حرفه‌ای البرز برگزار شد، با اشاره به این که می‌توان با سرمایه کم هم شغل ایجاد کرد، گفت:  سه سال پیش مطرح کردیم که با یک میلیون تومان هم می‌شود شغلی ایجاد کرد و اکنون با وجود گذشت چند سال و گرانی مواد اولیه هنوز هم می‌توان با یک میلیون تومان شغلی را ایجاد کرد اگرچه با سرمایه بیشتر می‌توان کارهای بهتری انجام داد.

وی افزود: در این نمایشگاه ۱۲۰ شغل از ۴۳۰ شغل که با سرمایه یک تا ۱۰ میلیون تومان قابل اجرا بوده و کم سرمایه‌بر و مهارت محور هستند معرفی شده است. اگر آموزش مهارت را توسعه بدهیم و بتوانیم مهارت محوری را ترویج کنیم می‌توانیم مشاغل زیادی را بدون احتیاج به سرمایه بالا ایجاد کنیم.

 تاکید وزیر کار بر ایجاد شغل با یک میلیون تومان در حالی است که اگرچه می توان مشاغل بسیار ساده خانگی نظیر بسته بندی مواد غذایی را با هزینه اندک انجام داد ولی برای مشاغلی که به گفته وی مهارت محور هستند، ایجاد شغل با یک میلیون تومان خیلی بعید به نظر می رسد.

کد خبر 647652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    راست میگه میشه باهاش تخم مرغ بخری ببری در خونه بفروشی