سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران از برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها و دومین سالگرد عروج ملکوتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران خبر داد.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین: سید محمد نقیب در تشریح برنامه‌های این معاونت به فضاسازی محیطی در ایستگاه‌های مترو گفت: کلیه ایستگاه‌های مترو با کتیبه‌های گرافیکی و با محتوای مرتبط با این دو رویداد فضاسازی می‌شود. هم‌چنین بر روی قطارها نیز عنوان مرد میدان به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سرافراز سردار حاج قاسم سلیمانی تزیین می‌گردد. مسافران شهر زیرزمینی در گذرگاه‌های فرهنگی مترو به تماشای نمایشگاه عکس و پوستر در ایستگاه‌های منتخب دعوت می‌شوند. نمایشگاه عکس "علم بر زمین نمی‌ماند" و "سردار دل‌ها" و نمایشگاه عکس با همکاری حوزه هنری شامل تصویری از مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و حضور پرشور مردم در این مراسم در ایوان انتظار میدان حضرت ولی‌عصر (عج) می‌باشد. هم‌چنین با همکاری و مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان کتیبه‌های فرهنگی "فقط به خاطر خدا" حاوی خاطرات شهید حاج قاسم سلیمانی در معرض تماشای مسافران مترو قرار می‌گیرد. نقیب به اجرای برنامه هنری در ایستگاه‌های منتخب اشاره کرد و افزود: برنامه‌ فرهنگی و هنری "روایت یاس و عقیق" در قالب سرود و هم‌خوانی در ایستگاه‌های منتخب اجرا می‌شود. در این برنامه دو گروه هنری نور مشکات و زینبیون با هم‌خوانی قطعات مرتبط با ایام فاطمیه (س) و شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی به اجرا می‌پردازند. مسافران ایستگاه‌های متروی امام حسین علیه السلام، میدان شهدا، میدان انقلاب، تئاترشهر، شهید بهشتی، مصلی امام خمینی(ره) و ورزشگاه آزادی از تاریخ نهم لغایت هفدهم دی‌ماه به تماشای اجرای سرود و هم‌خوانی هنرمندان دعوت می‌شوند.
سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران از اجرای طرح‌های تجسمی با موضوع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران خبر داد و گفت: برای اولین بار چند تصویر برگزیده از عکس‌های شهید سلیمانی به صورت نقطه‌گذاری (ترام) متشکل از بیش از ده‌هزار نقطه توسط مردم در قالب هنرهای تجسمی طراحی و اجرا می‌گردد. قرار است این طرح به صورت دیوارنگاره در سه ایستگاه امام خمینی(ره)، مصلی امام خمینی(ره) و شهید بهشتی بعد از برگزاری همایش بزرگی که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌گردد رونمایی شود. نقیب در ادامه به اجرای طرح ابتکاری تصویر سازی به وسیله بارکدخوان اشاره و تصریح کرد: برای اولین بار در طرحی ابتکاری مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و دل‌گویه‌های شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت پوستر در ده طرح آماده و در کلیه ایستگاه‌های متروی تهران مورد استفاده مسافران مترو قرار می‌گیرد. در این طرح مسافران می‌توانند با استفاده از بارکدخوان گوشی همراه خود فایل‌های مربوطه را به صورت فایل ویدئویی یا پادکست دریافت و استفاده نمایند. وی به اجرای برنامه‌های نمایشی نیز اشاره کرد و افزود: نمایش مفهومی (پرفورمنس) با عنوان مردان خاکی، توسط گروه هنری بشیر صبا که تلفیقی از موسیقی و متن است مسافران شهر زیرزمینی را به تماشای اجرای خود در ایستگاه‌های منتخب دعوت می‌نماید.  
سید محمد نقیب در پایان به آیین نامگذاری ساختمان مرکزی شرکت بهره‌برداری اشاره کرد و افزود: با هدف حفظ شعائر و تکریم ویژه از خانواده معظم شهدا ساختمان مرکزی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ساختمان اداری شماره دو شرکت به نام دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده مزین و متبرک شد. گفتنی است، این مراسم با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهدی شایسته اصل نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، جمعی از سرداران سپاه در دوران دفاع مقدس و خانواده معزز شهدا برگزار شد.

کد خبر 647519
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha