همشهری آنلاین: فضای متشنج اقتصادی آمریکا هنوز بازارهای مالی اروپا را دستخوش التهاب شدید نکرده است گرچه به نظر می‌رسد این وضعیت آرامش پیش از توفان باشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، در شرایط التهاب اقتصاد جهانی دستکم در اروپا نوعی آرامش وجود دارد.

باوجود آنکه فشارهای زیادی بر بانک مرکزی اروپا برای کاهش نرخ بهره‌های بانکی وارد می‌شود، مسئولان این نهاد مالی قاره سبز نرخ بهره‌های بانکی را تغییر ندادند و در سطح 4.25 درصد حفظ کردند.

ژان کلاد تریشه رئیس بانک مرکزی اروپا در نشست امروز به خوبی به دغدغه‌های اقتصادی اروپا ناشی از نرخ تورم این منطقه اشاره کرد.

برخی از بانک‌های اروپایی نیز در چنین شرایطی قربانی التهاب اقتصاد جهانی شده‌اند. بانک فورتیس بلژیک از اصلی‌ترین قربانیان این وضعیت در اروپاست.

دولت‌های اروپایی هر یک برای نجات بانک‌های خود وارد عمل شده‌اند اما هنوز طرحی به صورت گسترده در این قاره برای پرداختن به این مشکل به اجرا درنیامده است.

اعتصاب کارکنان صنایع فلزی آلمان سبب شده است نگرانی‌ها درباره افزایش تورم در اروپا شدت یابد. به هرحال، به نظر می‍‌‌رسد اروپا هم اکنون در برابر بادهای سردی که از دیگر سوی اقیانوس اطلس (آمریکا) می‌وزد، مصون و ایمن است. 

کد خبر 64748

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز