معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: هنوز آن‌طور که می‌خواهیم از طرح «پلاک ایمن» استقبال نشده و مردم به آن اعتماد نکرده‌اند در حالی که هدف آتش‌نشانی افزایش ضریب ایمنی ساختمان‌ها و آموزش رفتارهای ایمن است.

کامران عبدولی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، کامران عبدولی معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در خصوص اجرای طرح پلاک ایمن در تهران اظهار کرد: بازدید از ساختمان‌های مسکونی و اداری کم‌خطر (دفاتر خصوصی) پایتخت چون حریم شخصی مردم است به هماهنگی با آنها نیاز دارد. 

وی افزود: اگر بخواهیم ایمنی این واحدها را بررسی کنیم ـ به دلیل هماهنگی که باید با شهروندان انجام گیرد ـ زمان‌بر خواهد بود. ٩۵٠ هزار ساختمان اداری کم‌خطر و مسکونی وجود دارند که برای بازدید از آن‌ها به هماهنگی نیاز داریم. 

اجرای طرح پلاک ایمن با خوداظهاری در قالب ۲۶ پرسش و ۸ بخش

عبدولی بیان کرد: در همین راستا طرحی را تحت عنوان پلاک ایمن راه اندازی کردیم و از مردم می خواهیم که حداقل محل سکونت و کار خود را ارزیابی کنند. در طرح پلاک ایمن سامانه ای طراحی شده که برای همه شهروندان قابل دسترسی است. مسیر اقدام برای پلاک ایمن از طریق سایت «تهران من» است؛ به طوریکه در این طرح ابتدا شهروندان برای بازدید از محل سکونت یا کارشان درخواست ثبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح پلاک ایمن شامل یک بخش خوداظهاری نیز می‌شود، ادامه داد: این خوداظهاری شامل ٢۶ سوال و ۸ بخش است که درباره ایمنی وسایل گرمایشی، ایمنی آشپزخانه، طرح فرار از ساختمان، سیستم اعلام حریق، رفتار ایمن و... است. شهروندان با ارزیابی از محل سکونت یا کار خود پرسشنامه‌ای را پر می‌کند و از سوی آتش نشانی یک توصیه نامه برای شهروند صادر می شود. این موجب می شود که هر فردی نا ایمنی محل سکونت یا کار خود را بشناسد و بداند که چطور ما ایمنی‌ها را برطرف کند.

اطلاعات ساختمان‌ها کاملا محرمانه خواهد بود

معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ممکن است فردی نیاز داشته باشد حتما آتش‌نشانی از خانه یا محل کارش بازدید کند، در همین راستا با تیم‌های متخصص و با هماهنگی قبلی از محل سکونت افراد بازدید می‌شود و ضمن آموزش موضوعات ایمنی، پاسخگوی سوالات آنها در خصوص ایمنی و آتش‌نشانی هستیم.

وی تاکید کرد: این طرح کاملا رایگان است و اطلاعات مربوط به ساختمان‌ها کاملا محرمانه خواهد بود.

بازدید از ۱۳۰۰ ساختمان تاکنون

عبدولی اظهار کرد: هنوز آنطور که می‌خواستیم از این طرح استقبال نشده و مردم به این طرح اعتماد نکرده‌اند. هدف آتش‌نشانی از این طرح افزایش ضریب ایمنی ساختمان‌ها در خصوص موضوعات ایمنی و آتش‌نشانی و آموزش رفتارهای ایمن است.

وی با بیان اینکه این طرح از ۷ مهرماه آغاز شده است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۳۰۰ ساختمان در این طرح بازدید شده است اما امیدواریم با همکاری و مشارکت شهروندان و همچنین نهادهای فرهنگی و اجتماعی دخیل، این طرح مترقی بین عموم مردم جا افتاده و استقبال از آن با سرعت بیشتری انجام شود.

کد خبر 647441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهیل IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    کامران عزیز سلام آموزش و پرورش هم قول داد اطلاعات دانش آموزان محرمانه است سر از اپراتورهای مخابراتی سر در آورد. اطلاعات دارندگان خودرو با نشانی کامل دست بازار یابهای بیمه افتاد از فردا هم فروشنده ها تماس میگیرند کپسول میخواین یا بیایم شارژ کنیم.