رمزهای عبور ۱۲۳۴۵۶، qwerty و نمونه‌هایی از این دست قطعا باید کنار گذاشته شوند، چراکه برنامه‌های رایانه‌ای که وظیفه‌شان شکستن سیستماتیک رمزهاست، حتی رمز عبور منحصربه‌فردتر را نیز می‌توانند به راحتی باز کنند.

گذرواژه

به گزارش همشهری آنلاین، همانطور که در داده‌های وب‌سایت Security.org مشاهده می‌شود، افزودن حتی یک حرف بزرگ به یک رمز عبور می‌تواند به طرز چشمگیری پتانسیل آن را تغییر دهد. در مورد یک رمز عبور هشت کاراکتری، اکنون می‌توان آن را به جای کسری در یک ثانیه در ۲۲ دقیقه شکست؛ این یعنی افزایش بیش از ۱۰۰۰ درصدی.

در حالی که زمان اضافه شده در این مورد قطعا به اندازه کافی خوب نیست تا با یک رمز عبور رضایت‌بخش کار به پایان برسد، مزایای امنیتی بالای استفاده از کاراکترهای غیر از حروف کوچک را می‌توان چندین برابر کرد. وقتی حداقل از یک حرف بزرگ و یک عدد استفاده می‌کنید، یک رمز عبور هشت کاراکتری اکنون یک ساعت طول می‌کشد تا توسط یک کامپیوتر شکسته شود.

بیشتر بخوانید:

اما اگر رمز عبور ۱۲ کاراکتری شامل دست‌کم یک حرف بزرگ، یک عدد و یک نماد داشته باشید، این رمز تقریبا غیرقابل شکستن خواهد بود و تقریبا ۳۴ هزار سال طول می‌کشد تا یک کامپیوتر بتواند رمز را پیدا کند. یا چنین ترکیبی از کاراکترها، ۴۳۰ تریلیون ترکیب شکل می‌گیرد که این موضوع کار پیدا کردن رمز توسط برنامه‌های رایانه‌ای را تقریبا غیرممکن می‌کند.

کد خبر 647365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha