پزشکان در اسرائیل نخستین مورد شناخته‌شده‌ای را گزارش کردند که ظاهرا دچار عفونت نادر همزمان آنفلوانزا و کرونا که آن را «فلورونا» نامیده‌اند،شده بود.

flurona

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نشنال‌ورلد این بیمار که یک زن جوان باردار واکسینه‌نشده بود که در بیمارستان بستری شده بود، اما علائمش خفیف بود.

این زن پس از پذیرش در بیمارستان با علائم تنفسی آزمایش شده بود و آزمایش‌ها نشان داد که به هر دو ویروس آنفلوانزا و کرونا مبتلا است که به دستگاه تنفسی فوقانی او حمله کرده‌اند.

پزشکان می‌گویند انتظار می‌رود این زن تا روز پنجشنبه از بیمارستان مرخص شود.

با اینکه تصور می‌شود این زن نخستین مورد ثابت‌شده عفونت همزمان آنفلوانزا و کرونا باشد، مقامات بهداشتی معتقدند موارد دیگری از چنین عفونت‌های همزمانی رخ داده باشد که شناسایی نشده باشند. یک بررسی در ابتدای پاندمی کرونا در چین در ژانویه ۲۰۲۰ موردی از عفونت همزمان این دو ویروس را در میان ۹۹ بیمار کووید-۱۹ پیدا نکرد، اما پیگیری بعدی در این بیماران نشان داد که حدود یک هشتم این افراد به طور همزمان دو بیماری را داشته‌اند.

در زمستان سال پیش نیز احتمال بروز همزمان همه‌گیری کرونا و آنفلوانزا یا به اصطلاح «تویین‌دمیک» (twindemic) مطرح شده بود که در نهایت شاید به علت ماسک زدن و فاصله‌گیری اجتماعی افراد که از آنفلوانزا هم پیشگیری می‌کند، رخ نداد. اما در زمستان امسال با توجه به اینکه رعایت اقدامات احتیاطی بوسیله مردم کاهش پیدا کرده است، دوباره احتمال همه‌گیری همزمان این دو بیماری تنفسی مطرح شده است.

کد خبر 647320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha