سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم جزئیات اجرای طرح واگذاری سهمیه بنزین به اشخاص به جای خودرو را در دو جزیره کیش و قشم تشریح کرد.

افشار فتح‌اللهی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، افشار فتح‌اللهی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱۲ دی ماه برگزار شد،درباره جزئیات اجرای طرح اختصاص بنزین به شهروندان قشم گفت: قرار است به هر نفر ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی داده شود که به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد. خانواده‌هایی که بیش از یک خودرو دارند، باید مابقی را بنزین آزاد بزنند.

به گفته فتح‌اللهی، قرار است این طرح در دو جزیره قشم و کیش به صورت آزمایشی اجرا شود؛ به گونه‌ای که ابتدا در کیش انجام خواهد شد و سپس با یک فاصله دو تا سه هفته‌ای در قشم به اجرا درمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: ۱۶۷ هزار نفر جمعیت ساکن در قشم است که این تعداد کد ملی‌هایی است که شناسایی شده‌اند و یک سال از سکونت آنها در قشم می‌گذرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: در اجرای این طرح سهمیه خودرو نیز از بین نخواهد رفت ضمن اینکه سرپرست خانوار می‌تواند سهمیه بنزین خانواده را بفروشد. دولت برای تصمیم‌گیری اجرای طرح در سطح ملی یک ماه بعد از اجرا شدن سهمیه‌بندی بنزین در کیش و قشم، ارزیابی خود را برآورد می‌کند.

فتح‌اللهی با بیان اینکه جزیره قشم ۱۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد، گفت: این جزیره بزرگترین جزیره منطقه است که از ۲۰ کشور دنیا بزرگتر است.

وی افزود: ۱۲۰۰ کیلومتر از این مساحت منطقه ویژه اقتصادی و ۳۰۰ کیلومتر مربع منطقه آزاد است که این دوگانگی به توسعه جزیره لطمه زده و درخواست داده‌ایم که کل مساحت قشم به عنوان منطقه آزاد شناخته شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم درباره ظرفیت‌های این منطقه اضافه کرد: توانمندی‌های لجستیکی و حمل و نقل و همچنین وجود ذخایر گسترده نفت و گاز در کنار زیبایی‌های جزیره قشم، ظرفیت گسترده‌ای برای تبدیل شدن این منطقه به هاب انرژی و گردشگری ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه قشم به نسبت ظرفیت‌های آن توسعه نیافته و این توسعه نامتوازن به یک توسعه کاریکاتوری در قشم منجر شده است، ادامه داد: برای جبران این کمبودها، مطالعات اسنادی و بالادستی برای توسعه قشم انجام داده‌ایم. در دو ماهه اخیر این مطالعات به صورت میدانی نیز نهایی شده است.

فتح‌اللهی تأکید کرد: برنامه توسعه کوتاه‌مدت قشم تا پایان ۱۴۰۱، میان‌مدت تا پایان ۱۴۰۴ و بلندمدت تا پایان ۱۴۰۸ طراحی شده است.

به گفته سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، قرار است تا پایان سال ۱۴۰۴ قشم به هاب صادرات پتروشیمی خاورمیانه و قطب گردشگری داخلی و خاجی تبدیل شود.

وی درباره تکمیل پل خلیج‌فارس گفت: احداث این پل به صورت مسیر جاده‌ای و ریلی در دستور کار است و تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و تعدادی از پایه‌های پل در آب نصب شده؛ علت تأخیر اجرای آن در سال‌های گذشته، مخالفت برخی مسئولان بوده ولی در حال حاضر دولت مصمم به تشکیل این پروژه است.

فتح‌اللهی از دیگر برنامه‌های توسعه جزیره قشم را احداث بنادر بزرگ چندمنظوره، تأسیس بورس انرژی منطقه‌ای، تبدیل جزیره به هاب بانکرینگ (سوخت‌رسانی) به کشتی‌های عبوری از خلیج‌فارس، تأسیس ذخایر بزرگ انرژی، راه‌اندازی صندوق‌های پروژه و بهره‌برداری از ظرفیت گردشگری سلامت عنوان کرد.

وی با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در جزیره قشم گفت: بیکاری ساکنان جزیره حدود ۱۰ درصد است که عمدتاً به بومی‌ها اختصاص دارد. متأسفانه فرآیند صدور مجوزهای کارآفرینی در قشم طولانی است که باید این رویه اصلاح شود.

فتح‌اللهی درباره حذف برخی معافیت‌ها از مناطق آزاد گفت: حذف معافیت‌های مالیاتی سبب شده تا مزایای مناطق آزاد از بین برود. سرمایه‌گذار به ما می‌گوید وقتی محدودیت‌هایی که در سرزمین ما دارد، در مناطق آزاد هم اجرا خواهد شد، دیگر صرفه سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: نباید ورود کالا به مناطق آزاد محدود شود، فلسفه مناطق آزاد، ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی است و کالا باید به راحتی در آن گردش کند. تسری تصمیم‌هایی که برای اعمال محدودیت‌ ورود کالا به سرزمین مادر اتخاذ می‌شود، به مناطق آزاد اشتباه است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: پیش از این شهرداری قشم به طور کامل در اختیار سازمان منطقه آزاد بود و نمی‌توانست اقداماتی انجام دهد اما در دو ماه اخیر با شهرداری قشم و شورای شهر این جزیره تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم که برخی کارها به شهرداری واگذار شود.

فتح‌اللهی درباره فروش اراضی منطقه آزاد گفت: با زمین‌فروشی مخالفم و به هیچ عنوان به دنبال فروش اراضی جزیره نیستیم و آن را خام‌فروشی می‌دانیم.

وی گفت: برای تأمین مالی سازمان منطقه آزاد به جای فروش اراضی، به روش‌های نوین و پایدار سرمایه‌گذاری روی می‌آوریم.

کد خبر 647290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 153
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    98 5
    آخه چرا مردم را به دلالی و واسطه گری و...... سوق میدهید این چه کاریست که بنزین رو سهمیه بندی میکنید کجای دنیا اینطوری رفتار میکنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • شیعه IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      69 3
      سلام . ی سوال دارم از مسئولین عزیز آخه چطور میشه که ۷ درصد منابع و معادن گران بها و طبیعی جهان در ایران باشه و از نظر مجموع نفت و گاز هم دوم جهان باشیم بعد اینجوری خون ملت رو ۱۵ لیتر ۱۵ لیتر تو شیشه بکنید ؟!
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    95 4
    سهمیه بنزین کار اشتباهی است دولت داره یارانه میدهد شما با این کار دللان را زیاد می کنید صف جلوی پمب بنزینها میشود برای فروش بنزین
    • خلیج فارس IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      35 7
      درود بر شما.با این طرح یارانه معیشتی حذف و قیمت بنزین افزایش خواهد یافت.بیشتر مردم هم قادر به فروش سهمیه نخواهند بود و سودش کجا میره؟؟؟ فروش آزاد سهمیه ۱۵ لیتر نهایتا لیتری ۲۵۰۰ فروش بره که ۱۰۰۰تومان به ازای هر لیتر برای هر شخص سود خواهد داشت و در عوض ۵۵۰۰۰ یارانه حذف خواهد شد.زمینه دلال بازی و افزایش قیمت کالا و حمل و نقل هم فراهم خواهد شد.
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      14 1
      15 لیتر. چیزی ازش میمونه که خواسته باشن بفروشن همش بازیه
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    64 9
    فروش سهمیه بنزین دلالی نیست!!!! اما فروش سهمیه ارز دولتی دلالی است!!!
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    85 7
    باسلام کارشناس بزنین 15 لیتر اونم تهران با این ترافیک بنظرت زیاد نیست بابا تو دیگه کی هستی
  • مهدی IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    120 8
    دست از سر مردم بردارید خودتان ارزش پول ملی را کاهش دادید. بعد می خواهید قیمت ها را با قیمتهای جهانی ست کنید همشهری آلاین چرا نمی گویی ایران از لحاظ دستمزد پایین ترین قیمت دنیا را دارد. خدا.....
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    74 2
    دیگه داره حالم از بنزین بهم میخورد تکلیفش روشن کنید هروز ی خبر میگید
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      36 5
      ... یعنی پدر یا مادر خانواده بره پمپ بنزین برا فروش بنزین
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    39 3
    شما که میخواهید بنزین گران کنید چرا آسمان. ریسمان میکنید
  • نورالله گرشاسبی IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    55 3
    اگر برای سوخت یارانه میدهید حذف کنید هم حقوق ما را مانند کشورهای خلیج فارس محاسبه کنید هم بهای بنزین را‌
  • اکبرمقدم IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    60 4
    یادتونه اوایل زندگی کوپنی ۵۵ میلیون بودیم ولی برای ۸۵ ملیون نفر کوپن صادر کرده وبه سودهای فراوانی دست پیدا کردند حالا هم از این تجربه برای اختلاس استفاده می کنند
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    20 0
    مالیات بر مصرف سوخت بیش از حد متعارف روی این موضوع کار شود
  • ملت IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    29 5
    یسری برید قشم وکیش ببینید دلالان چطوری هزاران هزاران لیتر بنزین قاچاق میکنند وحالا ماباید در مملکت خودمون از نفت گاز وبنزین خودمون محروم ،وقطره چکانی نصیبمان باشد...!
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    40 1
    دوباره رانت وفساد ایجاد میشه
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    35 5
    کلا مردم سر کارن . به خدا زشته ؛ اینقدر کارهای عجیب و غریب نکنید . کجای کره زمین از این کارهای محیر العقول می کنند . چهار ریال می خوایین یارانه بدین و بنزین را آژاد کنید ؛ این دیگه نیازی به این داستان ها نداره . به خدا هر جور بچرخونین همه می دونن دارین چه کار می کنید .
  • فرهاد GB ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    38 4
    سهمیه ۶۰لیتری به نفع مردم بودوپیشنهادجدیدبه نفع دولت این ماجرابایک آمارگیری ساده ازکارت بنزین اتومبیلهاوآمارجمعیت ایران بدست میا دبازیک کلک تاره وتوهین به شعورمردم.
  • مجید IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    42 6
    ... تو رو خدا دست به قیمت بنزین نزنید به قرآن جنس ها ده برابر گرونتر میشه
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    36 4
    اولا کیش و قشم مگه چقدر مساحت داره که بخواد بنزین مصرف کنند به نظر شما این مقدار بنزین برای شهرهای دیگه جواب میده یه دفعه بگید بنزین نمیدیم خلاص دیگه همونم ندید راحت باشید منت هم سر ملت نذارید رو نفت نشستیم مثل گداها باهامون رفتار می کنید
  • فرهاد GB ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    37 7
    واقعااین کلاه های گشادوازکجاواسه سرمردم تهیه میکنید آدرس بدین خودمون بریم بخریم شمازحمت نکشین
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    26 7
    من یک نفر سرپرست خانوار با یه پراید لگن ماهی ۲۵۰ لیتر بنزین می زنم ۱۵ لیتر که میدید کجا میرسه باید بریم از این واون گدای کنیم
  • . IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    28 4
    واقعا فکرش رو کردید و این طرح مسخره رو دادید با این کارها فقط بازار آزاد بنزین درست میکید
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    27 4
    فقط باید ابرازتاسف کرد با این همه اشتباه ک در حق ملت انجام میدن.......
  • محسن IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    22 3
    ما با پانزده لیتر بنزین چکار کنیم اصلا با عقل جور در نمیاد
  • امیر IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    25 4
    طرح خوبی نیست گرونی بیداد خواهد کرد و غیر قابل کنترل میشود یه کم به فکر مردم باشید مادر جنگ نیستیم که بنزین سهمیه ای باشد به مردم خیلی فشار میاد
  • وانتی IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    26 3
    یکم اینکه کدهای ملی درسته و نه کد ملی ها. صفت جمع نمیشود. دوم اینکه چی شد که ۲۰ لیتر شد ۱۵ لیتر. سوم آ نکه خدای بزرگ به تو پناه میبریم . شما اینقدر به شعور ملت ایران تویین نکنید.
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    5 4
    برای اینکه خبر را بخوانند . به هر کاری تن می‌دهید. خبر بنزین بود یا تبلیغ قشم...
  • محمد IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    23 4
    ... آخر کجای دنیا از این کارا کردند؟ برید اقتصاد کشور رو درست کنید
  • آریا IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    11 2
    مطمئنن نفعش به دولت میرسه. دلشون واسه ما نسوخته. بحث بنزین رو خراب تر از این نکنید. کشو مشکلات حل نشده زیادی داره. برید بقیه مشکلات رو حل کنید. بنزین رو که فعلا با همین منوال دارن میزنن و کسی هم شاکی نیست.
  • سردرگریبان IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    15 3
    دولتمردان، چیز فهمان، جامعه شناسان، روانشناسان، مجلسیان، پادرمیانی کنید و بگوئید مردم به جنون عصبی رسیده اند. دست از سرمون بردارید صدقه نمی خوایم. بنزینتون و یارانه تون مال خودتون. او نام بدین به آقا زاده ها تون.
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    6 5
    تورا به خدا مردم را به جان هم نیندازید مردم به اندازه کافی مشکل دارند اگه دولت دوست دارد بنزین را برای خودش نگه داری کنه ولی نزاره اجناس گرون بشه بخدا بسه
  • ناشناس IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    15 3
    مسئولین از درد و مشکلات مردم بی خبر هستند بعنوان مثال همسر خواهرم معتاد و بی مسیولیت بوده و چند سال است که خانه و خانواده را ترک کرده است یکسال هم هست که خواهرم با داشتن دو فرزند و مستاجری اسیر دادگاه و دادسرا می‌باشد ، حال تصور کنید یارانه را هم این شخص معتاد و بی مسیولیت تصاحب کند اونوقت تکلیف امثال خواهر من و فرزندانش چه میشود ؟ برای این معضلات چه فکر کردید ؟ خواهشمندم این قبیل مشکلات را از طریق شورای محله حل و فصل نمایید
    • وحیدی LU ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      1 3
      بایک استشاهد محلی خواهرت میتونه یارانه را خودش بگیره اگر درگیره دادگاه هست از دادگاه نامه بگیره ببره پلیس +ده خیلی راحت بنام خودش بکنه.
  • ناشناس IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    15 2
    دارند مردم را از خودشون متنفر می‌کنند. این دیگه چه بدبختی است که برای مردم نقشه می‌کشید.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    9 2
    با عرض سلام مسولان محترم کسانی که ماشین ندارن سنی از ایشان رفته و بازنشسته شده آمد ،،خداوکیلی رواست یک بیمارستان یا برای کار بیمه میخواهند بروند،،،کلی پول کرایه ماشین بدهن خدا پدر مادر باعث را رحمت کنه،،،یک فکر ی هم برای کسانی که طاقت ایستادن در اتوبوس را ندارند،،بفرمایید متشکرم،،،
  • جوادقائمی IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    3 10
    بنده در این مورد موافقم که بنزین برای همه است وهمه باید از آن استفاده کنند نه یک گروه سرمایه دار.هرکس ماشین داره استفاده کند هرکس نداره پولش به جیب بزنه چرا بعضی ها مخالف هستند.ولی با این سهمیه۱۵ لیتری مخالفم چون خیلی کم است.
    • محمود طایفه IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      0 0
      باسلام. بااین طرح بنزین، افزایش شدید در کالا ها بوجود میاد وقشر مستضعف بدتر زیر فشار خواهد بود که پایمال کردن خون شهدا ست، در این حال زندگی روزمره شرمنده خانواده هستیم، شما را به خدا. از محدودیت و اعمال نظر غیر کارشناسی دست بردارید، به عنوان یک بسیجی که تلخی وشیرینی جبهه را کشیدم، دیگه از پاسخ به منتقدان خسته شدم، تا به حال دولت ها هرچه کرده، باعث ثروتمند شدن اشخاصی کرده، که اعتقادی به انقلاب ندارند، با اولین گولوله ها ایران را ترک میکنند.
  • سیاوش IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    21 1
    مشکل بیکاری با چند لیتر بنزین شما حل میشه ... روتون نمیشه بنزین گران کنید با این طرح ها دارید میرید جلو ... اینهمه مردم اذیت و ازار نکنید میخواهید گران کنید شر بکنید همین الان اینهمه دزد و جیب بر تو خیابانها هستش که روز روشن زور گیری میکنه بنزینم گرون کنید ببینید بعدش میخواهید چکار کنید
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    8 2
    به صرف مردم نیست .مردم ضرر میکنند .مقابلش اجناس گران می شکنند. 180هزار تومان بنزین فریب دادن ملته
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    9 3
    این کار اشتباهی هست یعنی یک ملت ایران برای بنزین اینقدر دغدغه داشته باشد .کجای دنیا این کار را کردن شما هم بکنید.
  • ناشناس IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    14 3
    تورو قران تورو به اون کسی که میپرستید این طرح رواجرا نکنین مردم همینجوریشم بدبختن همون 60 لیترم میخوایین بگیرین ما که دونفریم 30 لیترو چیکار کنیم چه بدبختی داریم با این دولت بزارین زندگیمونو بکنیم هنوز هیچی نشده جنسا 50 درصد گرون شده بابا نخواستیم پول بنزین
  • 1463242344 IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    10 4
    سلام منتظر دعواهای خانوادگی هم باشید
  • جواد IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    6 2
    سلام.سهمیه بنزین خودروهای داخلی حفظ شود. ۶۰ لیتر درماه ‌ سهمیه بنزین خودروهای خارجی که اغلب گران هستند، حذف شود. ما به تفاوت آن به اشخاص بی خودرو اختصاص یابد.
  • F IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    12 2
    همش برنامه ریزی های الکی و بدردنخور، اگه رو تولید و اشتغال زایی و اقتصاد برنامه ریزی شد، تعجب کنید
  • فرهنگ IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    7 3
    آقایان با روزی نیم لیتر بنزین سر مردم را شیره نمالید مشکلات بیشتر از آن چیزی است که شما گمان می کنید
  • مرتضی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    18 3
    .مگه درامد ما با خلیج فارس یکیه که بنزین با قیمت اونا محاسبه میشه.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    13 1
    آخه جزیره کیش و جزیره قشم چقدر وسعت و چه مقدار ترافیک دارند که برای بررسی سهمیه بندی جدید بنزین در نظر گرفته شده اند؟ تمام جزیره قشم و یا کیش را در ده تا ۱۵ دقیقه با خودرو می توان نورد کرد شما ببینید از میدان آزادی تا آخرین میدان تهران پارس و از کرج تا نقاطی در شرق تهران چقدر مسافت و چقدر ترافیک وجود دارد آیا ۱۵ لیتر بنزین دردی از مردم را دوا می کند ؟ تازه مگر فقط بنزین ثروت ملی است که باید بطور سرانه تقسیم بندی شود؟ سایر منابع ملی معدنی و درآمد حاصل از پتروشیمی ها و معادن طلا و غیره چرا بطور سرانه تقسیم نمی شود؟
  • ابی IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    8 1
    خدایا خودت برس ب دادمون.
    • محمد IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      1 0
      اخه اونا مل از ما بهترونه اقای عزیز مال من و شما نیست
  • ج IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    14 1
    این طرح فاقد وجاهت و غیر قابل اجراست بعد از مدتی آن را متوقف و همه را به خرید بنزین به قیمت آزاد وادار می کنند.
  • محمد IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    7 4
    خیلی به مردم لطف کردین 60 لیتر رو برداشتین 15 لیتر بجاش میدین بقیه را باید آزاد بزنه
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    8 1
    کدوم برنامه هاتون به سرانجام رسید که این دومی باشه.
  • ناشناس IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    7 3
    این طرح کاملاغیرمنطقی وغیرعقلانی است،دلالی کارصحیحی نیست!!!!!!!!
  • حسینی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    11 1
    قیمت بنزین درسته از قیمت جهانی پایین تر هست ولی حقوقهای ما هم یک دهم جهانی نیست.‌بس کنید هر روز بخاطر کسری بودجه ففط جیب مردم عادی را خالی میکنید .همه جای دنیا بیشتر از ثروتمندان مالیاتهای بیشتری میگرند کشور ما برعکس هست فقط زورشان به طبقه ضعیف جامعه میرسد.‌با این طرح‌های آبکی چطور میخواهید تورم را کنترل کنید.
  • بهروز IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    5 1
    همه رو دلال کنید... تیم اقتصادی دولت بسیار بسیار ضعیف هستن
  • یک شهروند IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    4 1
    اگر واقعا می خواهند اقتصاد کشور درست شود قبل ازآزادی قیمت کالا های سهمیه ای ما به التفاوت آنها به حساب همه ی مردم واریز شود بعدا"کالای سهمیه ای حذف گردد اون موقع قاچاق هم به داخل کشور می شود نه به خارج...
  • بنزینی IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    7 1
    هر کاری که به سود دولت است منطقی وحساب شده است واگر کسی صداش از فقر وبدبختی بلند بشه مجرم است
  • ایرانی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    6 1
    بیشتر از این نمیشه انتظار داشت
  • رضا IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    8 1
    بنزین به جهنم میخواید تو قشم بندر بزنید برای سوخت‌رسانی و فروش سوخت به کشتی های خارجی! کم محیط زیست جزیره های دیگه از بین رفته اینم میخواید نابود کنید بعد میگید توریست هارو میخایم زیاد کنیم! حتما طرف میاد اونجا سوختگیری کشتی تجاری رو نگاه کنه لذت ببره از منظره.
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    4 1
    الان ما که تا الان یارانه نگرفتیم و بچه هامونم یارانه نگرفتن و بارها پیگیری کردیم بی فایده بود سهمیه بنزین کارت سوختمونم میپره ... به هر کد ملی سهمیه بدن دیگه سرپرست خانوار چه صیغه ای .... شاید دونفر اصلا طلاق گرفتن
  • مجید IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    6 1
    بابا دست ازاین مشغول وسر کار گذاشتن مردم بردارید آیا توان شغل سازی بهتر ندارید؟.
  • محمدحسین جلیلی IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    4 1
    این کار درست نیست ..ملت باید بره آزاد بزنه ...با کدام حقوق ...نفتی که ملت در آن سهیم است وحق دارد درآن....چرا باید به این قیمت بنزین بزند....وجدانتان را بکار گیرید ...
    • ناشناس IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      1 1
      حر دم ازاین باغ بری میرسد تازه ترازتازه ترس میرسد
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    7 1
    یک واحد اقتصاد کلان پاس کنین. خواهشا. تمنا می کنم. از این حرکت های پوپولیستی کوته فکرانه دوری کنین. رحم کنین به این اقتصاد.
  • Am. As IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    4 1
    مصرف روزانه در ایران برای هر ایرانی تقریبا یک لیتر اگه این طرح اجرا بشه میشه روزی نیم لیتر یعنی هر کی ماشین نداره میتونه بنزینش رو بین 10 هزار تا 20 هزار داخل بازار سیاه بفروشه و این میشه یک توروم چند برابری دودش هم میره تو چشم مردم
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    3 1
    ۱۵ لیتر بنزین بسیار کم است آنان که این مقدار سهمیه بنزین تعیین کرده اند خودشان بلحاظ مالی غنی هستند واز حال ما خبر ندارند. بنازم به اون سالهایی که قیمت هر لیتر بنزین ۸ ریال بود
  • اااا IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    3 0
    ملتو کردن دلال
  • ناشناس IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    5 1
    به جای این طرح های تورم ساز به فکر اشتغال جوان ها و اقتصاد نابسامان مملکت باشید این بازی یک قرون دو زار مشکل معیشت مردم را حل نمی کند که هیچ ، باعث تورم می شود.
  • علی IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    4 1
    کارت سوخت های ما یعنی الکیه😐 ۱۵ لیتر که به درد نمیخوره بزارین برا خودتون دوست دارید بازم مردم بریزن بیرون
  • بهروز IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    10 2
    عجب عجب بابا شمادیگه کی هستین چه ساز زنهای خوبی هستین مردمو. میرقصونین هردفعه یه فیلم سرمردم درمیارین بخدا اه این ملت یقه تونو میگیره
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      2 1
      تورم تورم درست نکنید؛ شما رو ب خدا
  • رمضان کرد اسپراینی IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    3 1
    نظر من مهم نیست ولی کاری نکنید دو باره به لهانه سهمیه بنزین دوباره قاچاقه بنزین آزاد بشه سیستانوبلوچستان
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    5 1
    آرزوی ارامش برای مردم کشور ما ظاهرا دست نیافتنی است
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    8 1
    دلالی ماشین و دلار سکه کم بود بنزین اضاف شد
  • US ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    6 1
    طرح آب دوغ خیاری دیگه اینقدر صغری کبری چیدن نداره
  • ص NL ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    6 1
    کمتر از گدایی نیست ولی ایجاد اشتغال برای جوانان هنر است مردم با دادن این پولها ناراحت میشوند
  • NL ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    4 1
    این کارهای برای گران کردن است عزت زیاد
  • قنبریان IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    4 1
    با اینکار اقتصاد دانان دولت دوباره مردم را مشغول دلالی وخریدوفروش بنزین جلو پمپ بنزین‌ها می‌کنند.. واقعا دولت اگر بخواهد نمی‌تواند مبلغ 225000تومان را بدون درد سر به حساب فرد واریز کند. این چه سیاستی است که مردم را درگیر سوژه های فرسایش با یکدیگر میکند
  • رضا IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    6 1
    این یه نوع کلاهبرداری تو روز روشنه. بابا می خواهید قیمت بنزین رو افزایش بدید بدید چرا این مسخره بازی ها رو در میارید. آخه مگه ماشین با نفر بنزین مصرف می کنه؟ یه خانواده ۳ نفری که همشون سر کار می رن با ۴۵ لیتر بنزین چکار کنن؟ اسم اینو گذاشتید عدالت؟
  • رصا IE ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    3 1
    مردم قاچاق نمیکنن
  • عبدی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    3 1
    در طی سالهای گذشته با سهمیه بندی بنزین نتنها مشکل اقصادی مردم حل نشد بلکه سفره انها روز بروز کوچکتر شده و در نهایت ببنید فقر مردم چقدر زیاد شده است این طرح به نفع مردم نبست
  • محمد IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    4 1
    فقط یه کلام خدا به خیر بگذرونه
  • حسن US ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    2 2
    لعنت بر خارجی که در کار مملکت ما مداخله میکنند
  • احمد ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    9 1
    آیا اونهایی که ماشین ندارند پیاده سرکار یا مسافرت یا خرید میروند آیا اون اتومبیلی که سوخت را به قیمت آزاد تهیه می‌کند پولش را از آن مسافر بی ماشین نمیگیرد به خدا هیچ سودی برای قشر ضعیف جامعه ندارد این را خود مسئولین هم میدانند
  • ناشناس IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    4 1
    خداوکیلی دست از سر مردم بردارید .خیلی فکر مردم هستید به همه ۶۰ لیتر بنزین سهمیه بدید
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    3 1
    اصلان چرا باید بنزین گران شود شمابااین فیلم جدید میخواهید مردم خودشون براماهانه ۱۵ لیتر بنزین همه بشن فروشنده بنزین هرکه بیشتر بخره بعد یواش یواش قیمتارو به این وسیله به خورد مردم بدید بادست خود مردم
  • ناس IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    2 1
    نظر: طرح خوبی است انتقاد: اجرای آن بدین شکل دارای ایرادات فراوانی میباشد به دلیل اینکه زمینه رانت، دلالی ، قاچاق را فراهم خواهد نمود و احتمالا در کوتاه مدت طرح را با مشکلاتی جدی مواجهه خواهد شد پیشنهاد: بهتر بود فروش مازاد کارت بنزین در بورس وبه قیمت جهانی صورت می گرفت شرکتی هم کارمزد خود را جهت فروش و واریز مبلغ به حساب فروشندگان برعهده می گرفت قاچاق کمتر ، شفافیت، ضد تورمی و .... البته راههای بهتر دیگری هم وجود دارد سوال : در عجبم آیا این روش های ساده به فکر مسئولان نمی رسد ؟
  • شهروند FR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 1
    یعنی چطوری بفروشن / صدها نفر برن پمپ بنزینها رو اشغال کنن سهمیه بنزین بفروشن ؟!
  • امیرحسین IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    5 1
    خوب دیگه از فردا گاری و گالن دست بگیریم به خدا که اگه اجرایی بشه دیگه آهو که سحل مادر به بچش دیگه شیر نمیده میشه شیر تو شیر هرکی با قیمت و قانون خودش زندگی میکنه خدایا به داد مردم کارگر مستاجر برس کرایه خونه بیداد میکنه گناه ما چیه که هی کارمیکنیم بازهم گرسنه ایم ... همیشه شرمنده میشیم جلوی زن بچه
  • ‌رضا IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    5 1
    دولت انقلابی داره یواش یواش تاثیرات مثبتش و نشون میده،دوستانی که مخالفت میکنن به این موضوع توجه نمیکنن که با این کار چه هجم زیادی مشغول کار میشن و کنار خیابون به فروش بنزین مشغول میشن؟یعنی بدون یک ریال سرمایه گذاری چند میلیون شغل توسط دولت ایجاد میشه😁😁👌
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    2 1
    سهمیه بنزین ۱۵لیتر کار بسیار جالب تمام مردم را مشغول کنید
  • یونس تاتا IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 3
    یعنی میشه با کارت بانکی سرپرست خانوار بنزین زد یا باید خانوار کارت سوخت باشه،یا اینکه به صورت نقدی واریز میکنند
  • اکبر IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    2 1
    ایدهای خوب وزیرکانه برای گرانی وتورم
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    3 0
    این بود طرح های خروج از بن بست و حل مسائل اقتصادی؟
  • میلاد IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    3 1
    اگه قراره به هر ایرانی ۱۵لیتر بنزین بدین . دیگه سرپرست خانواده این وسط چیع ؟ یعنی هر کس نباید اختیار سهمیه خودشا داشته باشه . شاید طرف با سرپرست خانوادش مشکل داشته باشه . بعدشم اونی که ماشین داره داره چند نوع مالیات میده . ةیا اونی که ملشین نداره این مالیاتا رو میده که به صپرت مساوی میگین هر ایرانی ۱۵ لیتر؟
  • اسی IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    3 1
    آبروی ما تو دنیا رفت.
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    2 1
    مردم به اندازه کافی درگیر هستند حالا بیان بنزین هم بفروشند؟ این طرح من بود که دزدیدید
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    11 1
    بابا اینا دارن دون میپاچن تا مردم عادت کنن که اگه یه شب خوابیدی بیدار شدی دیدی بنزین گرون شده شاخ در نیاریم 😱😱😱😱😱
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 1
    با این کار منتظر تورم 200_300 درصدی دیگری باید بود....‌
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 1
    تکلیف اون بیچاره هایی که سرپرست خانوار یه عوضی هست چی میشه همه رو به اون میدین
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 1
    با سلام تو رو خدا این کارو نکنید ما این قدر دق دقه فکری داریم اعصابمون خراب هست دیگه این چه طرحی هست میریزید همش باید واسه بنزین با مادرو پدرمون جنگ و دعوا داشته باشیم کجا بریم بفروشیم چه کاریه ما که ماشین داریم بنزین هم واسه خودمون هست نه سرپرست خانواده این چه کاری هست
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 1
    این اقدامات نمی تواند راه نجاتی برای اقتصاد ورشکسته مان باشد اگر دولت ۱۰۰۰تومان به ملت بدهد ۱۰۰۰۰تومان از جیب مردم برداشت می کند شک نکنید که سهمیه بنزین دون پاشی برای برداشتن ارز ترجیحی ویا افزایش قیمت انرژی می باشد
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 1
    طرح بی خودی هست. قیمت تمام اجناس بالا میره. ی کم به فکر مردم باشین تو رو خدا
  • عباس احمدی LU ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 1
    بااینهمه توضیحات معلوم نشد بنزین می‌دهند یاپولش را می‌دهند صمنا" اینهایی ماشین دارند تکلیفشان چیست
  • ناشناس IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 1
    اینطوری روزانه ۴۳ملیون لیتر بنزین آزاد فروخته میشه و به نفع دولت تمام میشه خوشبحال آقازادها
  • بی نام IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 1
    اصلا اینایی که نوشتین چه ربطی به بنزین داشت واقعان شاهکارین بابا ایول
  • شاهرخ IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 1
    قیمت بنزین را با قیمت هر کشوری که میخواهید تمحاسبه بکنید حقوق کارگر و کارمند را هم به میزان حقوق همان کشور افزایش دهید
  • ایرانی IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 0
    با سلام خدمت شما دلسوزان مملکت آقا تورخدا این یارانه و بنزین سهمیه بندی بردارین مارو برگردونین به اون موقعه که یارانه نبود بربری ۵۰ تومن بود سنگک ۷۵ تومن بابا به قرآن تمام مردم شرمنده زن بچه کردین اون عربستان سعودی که همه میگیم بده ماهم میگیم بده برید ببینین یه دونه کارگر عرب از خودشون دارن همه از کشورهای دیگه براشون کارمیکنن چون نیازی به کار ندارن چرا چون پول یارانه ای که دولت بهشون میده به اندازه خرج یکماه کامل براشون میشه بازم براشون اضافه میاد یارانه شون به انداره ده تا حقوق کارگری مامیشه بابا به قرآن مملکت ما گل گلستانه پس برای مردم ارزش قاعل باشین برای مردم دل بسوزنین تا خداهم بهمون رحم بعد میگیم چرا خشک سالی شده چرا بارون نمیاد چرا مردم گشنه شدن همش از این بدبختیهای که سر مردم میارین
  • رضا IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 1
    بااین طرح انگاربنزین آزاد میشه ومردم به دلالی بنزین روی میارن، شان ومنزلت ایران وایرانی 15لیتربنزین نیسته
  • IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 1
    مدیریت در ایران :هزینه به دلار و درآمد به ریال ....باعث تأسف است مداوم هم در رسانه ملی مردم را در تمامی عرصه ها مقصر می‌دانند مصرف بالای سوخت و ...
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 1
    جناب فتح‌اللهی میخواهید بگویید اینکه به هر نفر ۱۵ لیتر بدهیم نتیجه کارِ نفس گیر و طاقت فرسا و شبانه روزی شماست. جدا چه پروژه بزرگی را به اتمام رساندید. خوب آنرا بخشی از اسناد طبقه بندی شده که کسی به جزئیات آن دست بیابد. معلومه که چقدر بیخوابی کشیدید.
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 1
    سلام جریان بنزین سوک سوک بازی هدف بنزین آزاد لیتری ۳۰۰۰ ت کم گرانی ومشکلات داشتیم دیگه مردم کمرشان ازبارگرانی خم شده واقعا" باید خون گریست
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 1
    این طرح هم باز به ضرر مردم مخصوصا قشر متوسط وپایین هستش .
  • سلام US ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 1
    مانفهمیدیم بالاخره .شمابه هرنفری ۱۵لیترمیدید.یعنی اعضای خانواده ی من که ۳نفرن ۶۰لیترمیگیره .به ازای ان هرلیترازاد۱۵تومن می خره.خوب ایده ایی هست چه کسی این نظریه رامطرح کرده جایزه نوبل طرح وایده کجاست؟!ملت سرکارگذاشتین ۶۰لیترهم شدبنزین میانگین مصرف ماهانه ی یه خانوار۱۲۰لیتره .نه ۶۰لیتر‌بیچاره ملت ایران چه خواستندوچه شد
  • رضا IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 1
    با آزمون و خطا سیستم اقتصادی را بدتر از این نکنید‌ خدا را شکر این دفعه در یک مساحت کوچک قشم انجام می شود و برآورد اولیه صورت می گیرد. ماشین با کیفیتی تولید شود تا مصرف بنزین کم شود.
  • abbas IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 1
    سلام چرا اسنپ و تپسی بنزین را نمی ده.
  • سیاوش IQ ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 1
    با سلام هرچند دولت در این طرح طبق محاسبات فقط بنزین خودروهای موجود را بین مردم ایران پخش کرده و بنزین موتورسیکلت ها در این سهمیه منظور نکرده و مبلغی معادل ۵۰۰۰هزار میلیارد تومان در سال بنزین را عملا به سود خود مصادره کرده دوما ارزیابی در جزایر کیش و قشم هم کاملا اشتباه هست علاوه بر سطح ترافیک و حتی نوع خودروهای موجود در این دو جزیره از سطح فشار اکسیژن در این جزایر با سطح فشار اکسیژن در شهر های دیگر از جمله آذربایجان و حتی تهران برابر نبوده و عملا میزان مصرف در شهرهای بزرگ ایران که همگی بسیار بالاتر از سطح دریا هستن بسیار متفاوت و بسیار بالاست . و این هم دلیل بسیار مناسبی خواهد بود بر ارزیابی بسیار غلط در این زمینه و نهایتا نتیجه بسیار بدتر برای تصمیم گیری . و بقیه موارد آسیبهای اجتماعی هم در این زمینه که دیگر دوستان اشاره کردن
  • سیامک IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    2 1
    بخاطر ۱۵ لیتر بنزین اینهمه تبلیغ و منت؟؟؟؟؟
  • Z.m IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 1
    با سلام وخسته نباشید به مسئولان لطفا در انجام این طرح تجدید نظرکنید از کجا معلوم مثل یارانه نون که یه بار دادن دیگه ندادن نشه؟؟؟ خیلی ها با ماشین کار میکنن منبع در آمدی ندارن مستاجرن عیالوارن درست نیست تو این اوضاع بد اقتصادی هرروز نگران گرونی بنزین و اجناس ماشین و.. باشن آخه هیچ انگیزه ای برای زندگی برای آدم نمیمونه خدا خودش به فریاد دل ملت برسه لطفا کمی به فکر مردم باشید انقدر با این اخبارها استرس به ما وارد نکنید
  • کارمند بدبخت IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 1
    روزی ۹ لیتر بنزین آزاد میزنم از خونه تا محل کار....به خدا این کارتان بدبختمان می‌کنه...نکنید...ازخدابترسید..
  • بینام IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 1
    یک سوال حقوقی و شرعی از این آقای محترم دارم اگر بنزین را به فرد میدهید خود فرد در نحوه استفاده از آن برای فروش یا هر نوع کار دیگری اختیار دارد چون مال شخص است و در فقه هم حتی پدر حق ندارد اموال فرزندان و همسر خود را بدون اجازه آنان تصرف کند . بد نیست حضرات کمی فکر کنند و به تبعات تصمیم های خود بیندیشند بد اعلام کنند !!!
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 1
    شما دولتمردان فکر نمیکنید بازار آزاد بنزین درست میکنه
  • بازنشسته به گل نشسته IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 1
    با15 لیتر فقط می شه موتور ماشین رایک ماه گرم کنیم گرم کنیم.به هیچ جا نمی رسه به نظرمن 60لیتر در ماه برای سواری فکر خوبی بود طرح را عوض نکنید مردم شاکی می شن.
  • کوروش IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 1
    تورو خدا بسه دیگه اینکار جز فقر و گرانی بیشتر و درآمد بیشتر دولت چیزی نداره کارهاتون به ضرر قشر کارگر و کم درآمده نمیخاد از این طرحها بدید یه آدم معمولی تو این کشور اینا را میدونه
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 1
    کشورهایی که مسئولینش توانایی تولید ثروت از منابع کشور ندارند دست به توزیع منابع میزنند.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 1
    این طرح خوبی نیست بیشتر باعث گرانی و تورم میشه نخواستیم ۱۵ لیترروزانه نیم لیتربدرد هیچی نمیخوره
  • داود IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 2
    ۶۰لیتر برای ماشین می گرفتم و ۲۵ لیتر برای موتور اگر بنا باشه فقط ۱۵ لیتر بگیرم!!!!! یعنی چه اونوقت این کار؟؟؟؟؟ ۶۰ لیتر با این ماشینهای پر مصرف فقط برای ۱۵ روز من بود.دلم خوش بود با کارت سوخت موتورم می تونم تا ۲۵ روز دوام بیارم.ولی حالا با ۱۵ لیتر؟؟؟؟؟ تو رو خدا دست از سر مردم بردارید.بگذارید بیشتر ازاين نسوزیم و بسازیم.
  • الهام IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 1
    فقط میتونم بگم کاش از دست این مسعولین میمردیم راحت میشدیم
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    خیلی خوبه اینجوری
  • هما US ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 1
    واقعا متاسفم.واستون قبلا ۶۰ لیتر میگرفتیم الان نفری ۱۵ لیتر یه خانواده که زن و شوهر هستن جموع میشه ۳۰ لیتر ۳۰ لیتر دیگه رو خوردید اگر واقعا راست میگین ۶۰ لیتر بدید و ماهانه ۱۵ لیتر اضاف بزنین به کارت ملی هر شخصی اونموقع این.کار کنین همین طرح دو روز دیگه ول میشه بنزین میکنین ۳ ت
  • جلال IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 1
    بنظرم دولت قیمت بنزین را باید کاملا آزاد کند وبه نرخ خلیج فارس بفروشد و یارانە ایی را که الان میدهد .بطور مساوی بین مردم تقسیم کند.
  • نمیگم IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 1
    این یعنی چی که فقط سرپرست خانوار میتونه بنزین بزنه و مابقی باید آزاد بزنن. تو همه خومه ها حالا دوتا ماشین هست.. چرا واقعا
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 1
    باز هم دست توی جیب مردم کردید
  • علی IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 1
    این طرح کلا یه طرح بچه گانه اس اقتصاد ما کاملا وابسته به نفته و کوچکترین افزایش قیمت یا کمبود به هر دلیلی روی همه چیز تاثیر مستقیم داره اگه شما واقعا به فکر مردمی که ماشین ندارن بودید باید حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس و مترو رو رایگان می کردید و بهینه سازی انجام میدادید این کار شما میشه حکایت سرم رو میشکنی و دامنم رو گردو میریزی
  • منصور تقسیمی IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    این طرح هم مشکلی از مردم و تورم حل نخواهد کرد مردم بد جوری گرفتار فقر و تورم و بدبختی هستن بجای این کارها مشکلات نتون با دنیا حل کنین ما کشور مظلوم وضعیف هستیم و حریف استکبار نمی شویم ترا به خدا دیگه تمومش کنین به والله همه مردم از بین میرن
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    دولت با این کار قیمت ها را افزایش نمیده ولی بیش از یک میلیارد لیتر آن را کم میکند ، یک افزایش قیمت غیر مستقیم . یک چهار عمل اصلی نشان میدهد چقدر دولت سیزدهم رکب زده یا میزند .
  • داود IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    اگر به دانش آموز ابتدایی می گفتند بهتر از این طرح می داد ، خدا بخیر کنه
  • مظلوم ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    از گران کردن بنزین به خاطر تکرار وقایع دو سال پیش هراس داشتن اومدن این نقشه رو کشیدن. سال دیگه هم میگن طرح نتیجه نداد، هر کی هر چقدر دوس داره بزنه با نرخ ۳ تومن. مثل زمان احمدی نژاد که کارت سوخت حذف کرد گفت هر کی هر چقدر میخواد بزنه ولی نرخ آزاد. گیری کردیم خدا خودش کمکمون کنه، شعب ابی طالب اوضاعش بهتر از اینجاس.
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    شما این پل که احمدی‌نژاد راه اندازی کرد تمام اش کنیداقای فتح اللهی تا دیگه کارهای خیر تان به مردم برسه
  • Ehsan NL ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    چجوری روتون میشه ۱۵لیتر تازه هرماهم باید برم به بابام بگم پول سهم بنزینم بده ... واقان که خجالت داره بابا چمش کنین میخواین گرونس کنین مردم دودره کنین تین چه بازیه...
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    ای داد بی داد ،بمون گفتن که مگید قربون روحانی، عجب.
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    پول نقد ماهی ۵ میلیون به مردم بدید بعد قیمت هارو جهانی کنید
  • کارگر IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    اگرخداش ناس هستید دست به بنزین نزنید
  • ناشناس IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    سلام بنده معلم هستم و خانومم همین طور هر روز مجبورین برا تتدریس بریم مدرسه با طی مسافت ۳۰ کیلومتر در روز اونم تو این ترافیک تهران هر دو ماشین جدا گانه داریم اون سهمیه ای ک قبلا واریز میشد جمعا ۱۲۰ لیتر فقط مارو ۷ هفته ساپورت میکرد مابقی ازاد الان این سی لیتر برا یه خانواده دو نفره ک هر دو هم ماشین دارن به چ کارش میاد این طرح موقتیه و چن روز دیه لغو میکنن و بنزین و ازاد سازی میکنن با قیمت سه تومن و این اوج بی انصافیه میگن تو کشور های عربی قیمت فلان قیمته خب اخه در امد مردم کشور های عربی هم ۵ برابر شایدم ۱۰ برابر در امد مردم کشور ایرانه
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    اینه گسترش عدالت
  • جوانی بی حاصل IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    با سلام به مسولین بی مسعول خدا وکیلی چرا دارید اینقدر به ملت بد بخت ظلم میکنید برادر من من یک بسیجی هستم پدرم رزمنده بوده که چند سال جونش رو مثل خیالیا کف دست گذاشت تا ما سر بلند زندگی کنیم ...نکنید این کار رو مشکل چند برابر خواهد شد .رهبر عظیم شعن ما داره میگه مردم رو نجات بدید نه قرق کنید تو خدا به حرف ما گوش نمیدی به سخنان آقا عمل کنید .جانم فدای رهبرم
  • IQ ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    جوانی میخواهد یک ماشین داشته باشد با ۱۵ لیتر بنزین چکار کند؟؟؟ این چه کمکی است به جوانان
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    وای برماچه بلاهای برسرمامی اورنداینده ما چه خواهدشدحتی به یک تکه نون هم محتاج خواهیم شد
  • مرتضی IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    برای اینکه سهمیه بندی جدید بنزین به افراد عادلانه تر باشد و حد اقل سهمیه هم رعایت گردد، پیشنهاد میشود: به خانواده های 2 نفره 60 لیتر- 3 نفره 75 و 4 نفره 90 و 5 نفر به بالا 105 لیتر و افراد مجرد بالای 30 سال و دور از خانواده 30 لیتر پرداخت گردد.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    بله می توانند بنزینشان رابفروشندولی درعوض ده برابرش را برای سوارشدن پرداخت کنند وسییلشراباید باپشتش حمل کندعلاوه بر گرانی همه اقلام که خرجش رانمی تواند پرداخت کند بایدکارتن خواب هم شوند
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    این طرح موجب تورم بیشتر و فشار به مستضعفان است
  • مرتضی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    1 0
    کاملا موافقم اگر درست و حساب شده اجرا شود، این نتایج را در پی دارد: 1- کاهش کسری بودجه دولت که منشا اصلی تورم است 2- به کاهش ترافیک خیابانها و آلودگی هوا و مرگ و میر فراوان ناشی از آن و منجر میشود 3- اصلاح قیمت و بهینه سازی مصرف انرژی و سرمایه گزاری و اشتغال بیشتر در این زمینه 4- عدالت بیشتر در بهره مندی از یارانه انرژی - برای اینکه سهمیه بندی جدید بنزین به افراد عادلانه تر باشد و حد اقل سهمیه هم رعایت گردد، پیشنهاد میشود: به خانواده های 2 نفره 60 لیتر- 3 نفره 75 و 4 نفره 90 و 5 نفر به بالا 105 لیتر پرداخت گردد. - همچنین حمایتهای دیگری مانند کوپن یا کارت مواد غذایی انجام گیرد - در زمینه دیگر حاملهای انرژی هم سهمیه قابل مبادله به مردم داده شود تا افرادیکه در مصرف منابع ، برنامه ریزی و صرفه جویی انجام میدهند نتیجه مستقیم آنرا دریافت کنند