وزیر بهداشت گفت: منتظر هستیم که واکسن‌های تولید داخل از سوی سازمان جهانی بهداشت تایید شوند تا صرفا نیاز به تزریق آسترازنکا برای مسافرت به سایر کشورها نباشد. 

واکسن نورا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه آیین تجلیل از برگزیدگان دانشگاه علوم پزشکی سپاه و آغاز فاز سوم مطالعات بالینی واکسن نورا بیان کرد: واکسن نورا تا یک ماه آینده وارد عرصه خدمت می شود و امیدواریم با ورود این واکسن آسودگی خاطر مردم از حیث واکسیناسیون بیش از پیش فراهم شود.

وی توضیح داد: واکسن نورا یکی از واکسن های جدید است که با واکسن های قبلی تفاوت دارد. در ساخت آن، از پروتئین نوترکیب استفاده شده و تجربه جدیدی برای کشورمان رقم زده و با بررسی‌هایی که انجام شده، یکی از بهترین واکسن ها شناخته شده است. 

عین اللهی درخصوص ادامه واردات واکسن های خارجی، بیان کرد: تاکنون حدودا ۳۰ میلیون دُز واکسن ایرانی وارد عرصه خدمت شده است. تاکنون ۴ نوع واکسن را تولید و تایید کردیم و و نورا پنجمین واکسن است. با توجه به اینکه انواع واکسن با پلتفرم های مختلف داریم تصور می شود که در آینده ای نزدیک نیاز به واردات نباشد. 

وی در پاسخ به سوالی درخصوص استقبال از واکسن داخلی از سوی مسئولین گفت: بسیاری از مسولین‌مان از واکسن داخلی استفاده می کنند، برای مثال حضرت آقا از واکسن برکت استفاده کردند، بنده و بسیاری از اعضای هیات دولت نیز همینطور.  


 

کد خبر 647287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha