تصاویر شگفت انگیزی از تنوع زیستی کم نظیر در منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک در حوزه جغرافیایی رودبار توسط سامانه نظارتی ۲۴ ساعته محیط زیست گیلان به ثبت رسید.

ثبت تصاویر گونه‌های جانوری کم‌نظیر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت : دوربین‌های تله تعبیه شده توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست رودبار در منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک، تصاویر شگفت انگیزی را از حیات وحش این منطقه در طول شب و روز به ثبت رسانده‌اند.

علی فرهی اظهار کرد: این تصاویر شامل گونه‌های ارزشمندی چون پلنگ، شوکا و خرس است که با توجه به شناخت کارشناسان و محیط‌بانان و همیاران محیط زیست از منطقه توسط یک دوربین و تنها ظرف مدت ۳۰  روز در پاییز سال جاری به ثبت رسیده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار در استان گیلان افزود: این تصاویر زیبا که به‌وسیله یک دوربین و تنها در یک نقطه از منطقه طی فصل پائیز به ثبت رسیده و بیانگر تنوع زیستی غنی و ارزشمند این زیستگاه است.

فرهی اظهار کرد: بیش از ۲۰ درصد از عرصه منطقه شکار ممنوع درفک در محدوده شهرستان رودبار واقع شده است که این عرصه‌ها زیستگاه حیات وحش بسیار ارزشمندی از جمله گونه‌هایی مانند مرال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، گراز و گونه‌های دیگر است که روند رو به رشدی را تجربه می‌کند.

 استان گیلان دارای ١٥ منطقه چهارگانه شامل یک پارک ملی - چهار اثر طبیعی ملی،۵ پناهگاه حیات وحش و ۵ منطقه حفاظت شده است که ۹/۱۶درصد از سطح کل استان را شامل می‌شود؛ همچنین استان دارای ۶ منطقه شکارممنوع (اشکورات- استیل- ناو اسالم- دیلمان درفک- اژدهابلوچ و جیرنده  ) نیز بوده ۱۰/۳درصد از سطح کل استان را شامل می‌شود.

کد خبر 647059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha