چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۷ - ۰۶:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: روزنامه گاردین نوشت رئیس جمهور امریکا به سمت زوال پیش می‌رود

به نوشته شماره امروز این روزنامه در اینترنت، بحث بر سر شکست طرح دولت بوش برای جلوگیری از ورشکستگی موسسات مالی امریکا، همه بخش های دولت و مبارزات انتخابات ریاست جمهوری را تحت تاثیر قرار داده است.

شهرت نهادهای مختلف از کنگره، خزانه داری و بانک مرکزی تا ریاست جمهوری از این بحران اسیب دیده است.

باور عمومی در امریکا آن ا‌ست که این کشور از ناکارامدی مصیبت بار رهبری خود رنج می‌برد و ورشکستگی در این کشور هم اقتصادی و هم سیاسی است.

این ارزیابی هم در بین حامیان طرح کمک بوش به موسسات مالی امریکا و هم در بین مخالفان ان وجود داد.

گزارش‌ها درباره بحران مالی امریکا در حالی منتشر می‌شود که جمهوریخواهان و دموکرات‌های این کشور با انتقاد مردم روبرو هستند.

مردم امریکا بر این باورند که انها فقط در تلاشند به هر بهای ممکن، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شوند، از این رو اعتماد چندانی به عزم انها برای حل مشکلات اقتصادی ندارند.

جول آچنباچ از روزنامه واشنگتن پست در این‌باره نوشت: "بی‌اعتمادی به سران امریکا از رهبران کنگره تا رئیس جمهور مانع توفیق طرح های دولت است."

تازه‌ترین براوردها نشان می‌دهد میزان حمایت مردم امریکا از عملکرد کنگره این کشور به شدت کاهش یافته و به ده درصد رسیده است.

پل بگالا از کارشناسان راهبردی امریکا در این‌باره گفت بوش دیگر فردی گرفتار در بحران مالی نیست بلکه رئیس جمهوری است که به سمت زوال پیش می‌رود.

کد خبر 64690

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز