مقامات آتش‌نشانی در سئول، به صاحبان حیوانات خانگی در کره‌جنوبی هشدار داده‌اند که پس از وقوع بیش از ۱۰۰ آتش‌سوزی توسط گربه‌ها در ۳ سال گذشته، مراقب خود باشند!

گربه

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، در بیانیه اداره آتش‌نشانی و بلایای شهری سئول آمده است که گربه‌ها در مجموع ۱۰۷ مورد آتش‌سوزی را بین ژانویه ۲۰۱۹ تا نوامبر امسال در خانه‌ها ایجاد کرده‌اند.

به گفته این اداره، گمان می‌رود گربه‌ها با روشن کردن اجاق‌های برقی، آتش‌سوزی را آغاز کرده باشند. این حیوانات می‌توانند اجاق‌های برقی را با پریدن روی دکمه‌های لمسی، روشن کنند و پس از گرم شدن بیش از حد، وسایل ممکن است آتش بگیرند. بر اساس این بیانیه، چهار نفر در این آتش‌سوزی‌ها مجروح شده‌اند.

چانگ گیو چول، یکی از مقامات آتشنشانی سئول گفت: «آتش‌سوزی‌های مربوط به گربه‌ها همچنان ادامه دارد. ما به خانواده‌هایی که حیوانات خانگی دارند توصیه می‌کنیم که توجه بیشتری داشته باشند، زیرا وقتی کسی در خانه نیست آتش می‌تواند به طور گسترده گسترش یابد.»

این اداره همچنین به صاحبان گربه توصیه کرد که اشیاء قابل اشتعال مانند دستمال کاغذی را از اجاق گاز دور کنند. استفاده از اجاق برقی با عملکرد قفل خودکار برای جلوگیری از خطر آتش‌سوزی نیز پیشنهاد شده است.

البته مشکل به کره جنوبی محدود نمی‌شود. بر اساس گزارش انجمن انسان‌دوستانه آمریکا، حیوانات خانگی مسئول حدود هزار فقره آتش‌سوزی در خانه‌ها در ایالات متحده هستند. این انجمن مالکان را تشویق می‌کند که به عنوان یک اقدام ایمنی، روکش‌ها را روی دستگیره‌های اجاق گاز قرار دهند یا آنها را جدا کنند.

کد خبر 646798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha