در این مقاله به بررسی بازار کار asp.net core در اکوسیستم ایران می‌پردازیم و همچنین ابزارها و معماری‌هایی که در کنار asp.net core به اعتبار شما اضافه خواهد کرد معرفی خواهیم کرد. فریم‌ورک Asp.Net Core یکی از پرقدرت‌ترین و محبوب‌ترین فریم‌ورک‌های طراحی وب اپلیکیشن‌ها است.

image_1640790437.png

بسیاری از شرکت‌های ایرانی از فریم‌ورک Asp.net  برای طراحی و توسعه اپلیکیشن‌های خود استفاده می‌کنند ازاین‌رو فرصت بسیار مناسبی در اختیار کارجویان ایرانی قرار داده شده است که بتوانند جایگاه شغلی مناسبی را به دست بیاورند.

چرا Asp.net Core روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود؟ 

مایکروسافت این فریم‌ورک را با Asp.Net Web Froms  شروع کرد که در سال ۲۰۰۲ ارائه شد. شاید در سال ۲۰۰۲ ارائه Asp.Net Web Froms گزینه مناسبی برای مایکروسافت محسوب می‌شد چون در کمترین زمان ممکن برنامه‌نویسانی که قبلاً با دات نت برنامه‌نویسی می‌کردند خیلی سریع می‌توانستند Asp.Net Web Froms را هم یاد بگیرند و از یک برنامه‌نویس ویندوز فرم به یک برنامه‌نویس وب تبدیل بشوند.

اما روزبه‌روز نیازهای روز نرم‌افزاری در حال تغییر بود و Asp.Net Web Froms نمی‌توانست این نیاز هار را برطرف کند و همیشه از دیگر رقبا ضعیف‌تر بود تا این که مایکروسافت تصمیم گرفت نسخه جدیدی از این فنّاوری تحت عنوان Asp.Net MVC  ارائه کند. Asp.Net MVC تا حد زیادی توانست این مشکلات را برطرف کند اما همچنان سنگینی DotNet Framework را یدک می‌کشید و شما برای اجرای برنامه‌های Asp.Net MVC محدود به IIS و سیستم‌عامل ویندوز بودید و کلی مشکلات هنوز هم در این فریم‌ورک باقی‌مانده بود. از طرفی هم معماری میکروسرویس روزبه‌روز درحال‌رشد بود و تیم‌های بسیاری در حال استفاده از این معماری برای توسعه برنامه‌های خود بودند، اما .Net Framework و Asp.Net MVC  به‌خوبی نمی‌توانستند برای معماری میکروسرویس استفاده شوند. درس سال ۲۰۱۴ مایکروسافت تصمیم گرفت برای رفع مشکلات Asp.Net MVC  یک بازنویسی کامل از .Net  و Asp.Net  ارائه کند. 

مایکروسافت نام فریم‌ورک جدید را .Net Core و Asp.Net Core گذاشت. این بازنویسی مجدد توانست تمامی مشکلات را برطرف کند و از نظر کارایی چندین برابر رقبای دیرینه خود بالاتر برود. ارائه نسخه جدید به‌صورت ماژولار، سورس باز، و کراس پلتفرم توانست کاربران زیادی را به خود جذب کند و شرکت‌هایی هم که تابه‌حال از این فریم‌ورک استفاده نمی‌کردند روی به محصول جدید مایکروسافت بیاورند و از این محصول استفاده کنند. امروز تقریباً ۸ سال از ارائه این محصول جدید میزگرد و نسخه .Net ۶  هم ارائه شده است که نسبت به نسخه .Net Core ۱ پیشرفت‌های زیادی داشته است و توانسته تمامی نیازهای تیم‌های نرم‌افزاری را برای پروژه‌های بزرگ برطرف کند. و می‌توانیم بگیم به انتخاب اول برای پروژه‌های بزرگ چه در داخل ایران و چه در خارج از ایران تبدیل شده است و همین رشد سریع و توانایی‌های بالای این فریم‌ورک باعث شده است که روزبه‌روز محبوب‌تر شود.

برنامه‌نویسان Asp.Net Core در ایران چقدر حقوق می‌گیرند؟

پی‌بردن به میزان حقوق برنامه‌نویسان Asp.net Core کار پیچیده‌ای نیست. با بررسی که ما در سایت‌های آگهی استخدام انجام داده‌ایم برای این موقعیت شغلی در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ حداقل حقوق ماهیانه ۵۰.۰۰۰.۰۰۰  ریال و حداکثر حقوق تا ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال می‌باشد. برای صحت این مبالغ می‌توانید در سایت‌های آگهی استخدام مثل جابینجا فهرست آگهی‌های استخدام برنامه‌نویس Asp.Net Core  را بر اساس میزان حقوق فیلتر نمایید و مبالغ پرداختی را مشاهده نمایید. پس اگر شما تصمیم گرفته‌اید که آموزش برنامه‌نویسی Asp.net Core را شروع کنید می‌توانید مطمئن شوید که در آینده‌ای نزدیک شغل پردرآمدی را به دست میاورید.

برای شروع Ap.Net Core  به چه چیزی نیاز داریم؟

شما برای شروع به یادگیری Asp.Net Core  نیاز دارید برنامه‌نویسی سی شارپ را یاد بگیرید و تسلط مناسبی به سی شارپ داشته باشید.  اما برای شروع تا چه حد باید سی شارپ را بلد باشیم؟ برای شروع سی شارپ در حد متوسط کفایت می کنه اما توجه داشته باشید که فقط برای شروع مناسب است و اگر بخواهید حرفه‌ای شوید باید سی شارپ را هم در حد حرفه‌ای کار کنید. برای یادگیری سی شارپ می‌توانید از دوره‌های وبگاه باگتو استفاده نمایید. در باگتو سه دوره برای سی شارپ ارائه شده است که از مقدماتی، متوسط و پیشرفته آموزش‌داده‌شده است.

برای شروع می‌توانید دوره مقدماتی و متوسط آموزش سی شارپ باگتو را مشاهده نمایید و بعد شروع کنید به یادگیری Asp.Net Core و هم‌زمان هم بهتر است دوره پیشرفته سی شارپ از وبگاه باگتو تحت عنوان ستارگان سی شارپ را مشاهده نمایید. البته باید آشنایی مناسبی هم با html و css داشته باشید.

شروع به یادگیری Asp.net Core

بعدازاین که سی شارپ را تا حد متوسط یاد گرفتید می‌توانید شروع به یادگیری Asp نمایید. بهتر است از یک دوره آموزش asp پروژه محور استفاده نمایید. آموزش پروژه محور باعث می‌شود شما در کنار یادگیری مطالب نحوه استفاده از آن را هم یاد بگیرید و بتوانید در پروژه‌های واقعی از آن استفاده نمایید.

asp

در وب‌سایت باگتو نیز دوره‌هایی برای آموزش asp ارائه شده است که می‌توانید از این دوره‌های رایگان هم استفاده نمایید. در باگتو یک دوره مقدماتی و رایگان برای آموزش asp.Net Core ارائه شده است که برای شروع مناسب می‌باشد و شما می‌توانید از این دوره استفاده نمایید.

این دوره رایگان، کاملاً پروژه محور می‌باشد و شما بعد از یادگیری مطالب می‌توانید همان دانش خود را در قالب یک پروژه پیاده‌سازی کنید و در انتها یک نمونه کار مناسب هم دارید و حتی می‌توانید شروع به کار کنید از وبگاه‌های فریلنسری پروژه‌های کوچک بگیرید و کسب تجربه کنید. اما برای حقوق‌های بالا نیاز به حرفه‌ای شدن دارید.

برای پیشرفت در زمینه asp می‌توانید دوره ستارگان Asp.Net Core باگتو را تهیه نمایید. بعدازاین دوره شما یک برنامه‌نویس ارشد هستید و می‌توانید درآمد مناسبی را به دست بیاورید. اما برای حقوق‌های بالاتر باید بیشتر یاد بگیرید و تجربه بیشتری هم داشته باشید. برای پیشرفت در این زمینه و بالابردن سطح دانش و مهارت خود می‌توانید از دوره ستارگان میکروسرویس باگتو و یا دیگر دوره‌های ستارگان باگتو نمایید.

کد خبر 646675

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha