استخدام افراد برای نوشتن پایان‌نامه به جای دانشجویان کم بود، حالا پلتفرم‌های هوش مصنوعی هم در حال اضافه شدن به راه‌های تقلب در تحصیلات دانشگاهی هستند.

روبات

به گزارش روزنامه همشهری و به نقل از ایندیپندنت، گسترش تحصیلات آنلاین در طول همه‌گیری کرونا در کنار رشد سریع توانایی‌های نرم‌افزارهای هوش مصنوعی باعث شده حالا نگرانی درباره اصالت نداشتن پایان‌نامه‌ها بیشتر از گذشته شود.

توانایی هوش مصنوعی برای تولید نوشتار به‌ویژه با توسعه چیزی که به‌عنوان تولیدکننده زبان GPT-۳ شناخته می‌شود، پیشرفت چشمگیری داشته است. با این کار شرکت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت و انویدیا اکنون می‌توانند متن‌هایی «انسان‌نما» تولید کنند.

بسیاری از دانشگاه‌ها هم‌اکنون از آشکارسازهای سرقت ادبی مبتنی بر متن، مانند Turnitin استفاده می‌کنند؛ درحالی‌که دانشجویان ممکن است به‌راحتی با استفاده از نرم‌افزارهای تغییر متن مانند Grammarly، کلمات را تغییر دهند.

پیشرفت در فناوری هوش مصنوعی به ارائه ابزارها، محصولات و خدمات جدیدی به نویسندگان منجر شده است تا محتوا، بازدهی و کارایی متن را بهبود بخشند. با بهبود این موارد ممکن است هوش مصنوعی به‌زودی کلیه مقالات یا تحقیقات را به‌طور کامل تولید کند و بنویسد. در مدارس پیامدهای چنین تحولاتی بدون شک آینده یادگیری، نوشتار و تدریس را برای همیشه تغییر خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

در طول ۲ سال گذشته، کووید-۱۹ دانشجویان بیشتری را به سمت یادگیری آنلاین سوق داده است؛ حوزه‌ای که ممکن است در آن استادان کمتر با دانشجویان خود و البته با شیوه نوشتن آنها آشنا شوند و در نتیجه نمی‌توانند درباره اینکه نوشته محصول کار خود دانشجو است، به‌درستی قضاوت کنند.

کد خبر 646636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha