ژنرال مکنزی فرمانده سنتکام گفت: ظرفیت استراتژیک ایران اکنون بسیار زیاد است. چرا که توانایی غرق کردن دشمنان خود توسط آبشار موشکی را به دست آورده‌اند. 

روایت رستم قاسمی از شب حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از عصر ایران، ژنرال «فرانک مکنزی» رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای ایالات متحده در غرب آسیا و شمال آفریقا موسوم به «سنتکام»، در مصاحبه‌ای با نیویورکر گفته که ایران به لحاظ توان نظامی به سرآمدی دست یافته و می‌تواند به هر هدفی در منطقه به طور مؤثر، وسیع و عمیق حمله کند. 

این فرمانده آمریکایی افزود: «ظرفیت استراتژیک ایران اکنون بسیار زیاد است. چرا که توانایی غرق کردن دشمنان خود توسط آبشار موشکی را به دست آورده‌اند.» 

مکنزی گفت که ایران حزب‌الله را به حداقل ۱۴ هزار موشک و بیش از ۱۰۰ هزار راکت مجهز کرده است…آن‌ها اکنون توانایی حمله دقیق به اسراییل را دارند، به نحوی که در گذشته فاقد چنین توانی بودند. 

با این حال این ژنرال آمریکایی مدعی شده در صورت وقوع جنگی مستقیم بین ایران و آمریکا، نیروهای ایالات متحده توانایی غلبه بر ایران را دارند. او مدعی شده: «اگر آن‌ها بی‌هوا حمله کنند، نبردی خونین درخواهد گرفت. آسیب زیادی می‌بینیم، اما در بلندمدت و طی مدتی ۱ساله پیروز این جنگ ما خواهیم بود.»

ایران دیگر از هیچ چیز نمی‌ترسد

همچنین یک مقام اطلاعاتی اسراییل در مصاحبه با یک نشریه آمریکایی گفت: ایران دیگر از هیچ چیز نمی‌ترسد و هیچ چیزی جلودار پیشرفت هسته‌ای این کشور نیست. 

زوهار پالتی «مدیر اطلاعاتی سابق موساد و رییس کنونی اداره سیاسی-نظامی وزارت دفاع اسراییل در مصاحبه با نشریه آمریکایی» نیویورکر" گفت که در حال حاضر هیچ عامل بازدارنده‌ای علیه برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد. 

او افزود: «مشکل برنامه هسته‌ای ایران این است که در حال حاضر، هیچ مکانیسم دیپلماتیکی برای متوقف کردن آن‌ها وجود ندارد… هیچ عامل بازدارنده‌ای وجود ندارد. ایران دیگر نمی‌ترسد.» 

این مقام اطلاعاتی اسراییل در ادامه گفت: «ما نمی‌خواهیم به جایی برسیم که در نهایت مجبور شویم از خود بپرسیم که چگونه به ایران اجازه داده شد تا ۹۰ درصد غنی‌سازی کند.» 

کد خبر 646567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سید IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    22 3
    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه آخه نادون شما که بعد از سال ها در ویتنام و افغانستان دم بریده تان را گذاشتید رو کولتون و در رفتید حالا می گید بعد از یکسال پیروز میشین؟
    • جواد US ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      5 1
      احسنت👏👏🔥
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      3 0
      آفرین،امادرعین حال بایدچندوجهی هوشیارباشیم،جنگ یعنی فریب وفقط یک شکل نداره
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    6 1
    آمریکا به ایران حمله کنه حتی توهم امپراتوریشم نمیتونه داشته باشه بابا طالبان پیش ایران هیچ عددی نیست شما از دست اونا ۲۴ ساعته فرار کردید دنیا بهتون خندید🤣🤣
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    13 4
    سردار سلیمانی یک نفر بود از دستش نمیدونستید چیکار کنید روزتون و مثل شب سیاه کرده بود تمام معادلاتتون و تو خاورمیانه بهم زده بود انقدر ضعیف شدید که مجبور شدید شهیدش کنید حالا این کاووس و براتون زنده میکنیم که سرزمین ما پر شده از سردار سلیمانیها ،در مورد این جمله تحقیق کنید ما ملت امام حسینیم تا فرق ما با شما کاملا مشخص بشه،ما همیشه پیروز میدانیم
  • وَطنم ایران IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    4 3
    این آمریکایی ها یادشون رفته زمان جنگ ایران و عراق ایران با ۲۰ یا ۴۰ تا کشور دنیا داشت میجنگید که الان بر میگردی مَردَک کودَن به اصطلاح ژنرال مَکنزی میگی پس از یک سال میتونی در جنگ تسلط داشته باشی به ایران...دوم اینکه معلوم که هیچ کس و هیچ چیزی نمیتونه جولوی فعالیت هسته ای ایران رو بگیره چرا شما آمریکایی ها و اسرائیلی ها فکر میکنید برای هر کاری باید شما نظر بدین دوران بِزَن دَر رو تمام شده 🇮🇷جانم فدای ایران و جانم فدای رهبر و جانم فدای ملتم ایران 🇮🇷
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    5 3
    تحریم های ظالمانه شما مردم ما رو سرخت کرده و کینشون و نسبت به شما بیشتر کرده ما منتظر جنگ با شما و اسرائیل هستیم تا بدنیا نشون بدیم شما هیچی نیستید
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    2 1
    در جنگ ۲۱ روزه اسرائیل علیه مردم فلسطین اسرائیل شکست خورد شما کمتر از ۲۱ روز آتش بس خواهید داد و به پای ایران میفتید
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    3 1
    ژنرال آمریکایی باید توهم و از خودش دور کنه و شکست های آمریکا در منطقه رو مرور کنه دیگه شما ذلیل شدید ما نیاز به بمب هسته ای نداریم ما با اعتقاد میجنگیم بین جنگ ما و شما فرق بسیار هستش شما میجنگید تا بگید هستید ما میجنگیم تا بگیم ملت امام حسینیم در کل شما خوار و ذلیلید
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    4 1
    شما برای قدرت میجنگید ما برای وطن میجنگیم شما با شروع جنگ بازنده ی میدانید و منفور مردم خودتون هستید
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    5 0
    جنگ با ایران ترس شما رو از قدرت ایران نشون میده ما با این همه تحریم رو پا هستیم شما با اون همه قدرت به قول خودتون ذلیل
  • Gop u IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    1 1
    مثلا این حرفا رو امریکا گفته
  • ناشناس IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    2 1
    چی شده؟ آبشار موشک ایران ههههههههههههه
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    1 1
    حتی در جنگ هم اقتصاد حرف اول رو میزنه اگه پول نداشته باشی نمی تونی جنگ رو ادامه بدی ....
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    2 0
    تحلیل‌های آبکی و خنده دار........
  • ح ر IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    1 0
    به هیچکس ربطی ندارد که ایران چقدر غنی سازی می کند خصوصا به شما آشغال ها
  • US ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 0
    انشاالله خوابی که دیدین بهش خوش باشین وهرگزازش بیدارنشین تابعدازیکسال که بیدارشدین حتما برعلیه ایران به پیروزی خواهین رسید.
  • Amirhosseinsafi IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    0 0
    آمریکا هرگر زورش به ایران نمیرسه مگر اینگه کاری را که با ژاپن در جنگ جهانی کرد با ما هم بکنه