مگنوس کارلسن و علیرضا فیروزجا هر کدام به ترتیب با کسب ۹.۵ و ۸ امتیاز از دست‌یابی به مقام قهرمانی این رقابتها باز ماندند. 

فیروزجا

به گزارش همشهری آنلاین روز سوم رقابت‌های قهرمانی سریع شطرنج جهان پیگیری شد و در آن شطرنج‌بازان به مصاف حریفان خود رفتند. پرهام مقصودلو و احسان قائم مقامی دو نماینده از شطرنج ایران بودند که در این رقابت‌ها دست به مهره شدند.

ایسنا در این خصوص نوشت: پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران در این رقابت‌ها توانست ۷.۵ امتیاز از ۱۳ امتیاز ممکن به دست بیاورد و حدود ۷۹ واحد ریتینگ سریع خود را افزایش دهد. با این نتیجه او در رده چهل و سوم جهان ایستاد. ملی‌پوش شطرنج ایران در این رقابت‌ها به ۶ پیروزی، ۳ تساوی و ۴ شکست دست یافت.

احسان قائم مقامی، دیگر ملی پوش شطرنج ایران در این رقابتها با ۷.۵ امتیاز در رده ۵۲ جهان ایستاد. این ملی پوش شطرنج ایران در این بازی‌ها حدود ۲.۶ واحد ریتینگ زنده خود را از دست داد. قائم مقامی در این رقابت‌ها به ۷ پیروزی، یک تساوی و ۵ شکست دست یافت.

در پایان این بازی‌ها نودیربک عبدوستاروف، ملی پوش ۱۷ ساله ازبکستان با شکست یان نپومنشی روسی در تایبریک و با امتیاز ۹.۵، در حضور بزرگان شطرنج جهان به عنوان قهرمانی سریع رقابت‌های جهانی دست پیدا کرد.

مگنوس کارلسن و علیرضا فیروزجا هر کدام به ترتیب با کسب ۹.۵ و ۸ امتیاز از دست‌یابی به مقام قهرمانی این رقابتها باز ماندند. 

کارلسن با امتیازاتی که به دست آورد در رده سوم این رقابت‌ها جای گرفت اما به نظر می‌رسید او تنها به دنبال عنوان قهرمانی این رقابت‌ها بود.

در این مسابقات کارلسن توانسته بود فیروزجا را شکست دهد و بسیاری معتقد بودند که مرد شماره یک شطرنج جهان می‌تواند قهرمان این رقابت‌ها شود اما جوان ۱۷ ساله ازبکستان تمامی معادلات را به هم ریخت تا دست فیروزجا و کارلسن از مقام قهرمانی این رقابت‌ها کوتاه بماند.

در دور قبل این رقابت‌ها کارلسن عنوان قهرمانی را کسب کرد و فیروزجا دوم شده بود.

کد خبر 646410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    19 58
    فیروزجای قهرمان این نروژی مغرور را سر جایش نشاند
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      74 3
      حالت خوبه ؟؟!!!!
    • مهران IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      18 18
      جاااااننن؟
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      18 99
      فیروزجا بایدبشینه سرجا./فرانسه الان باخودش میگه بهتره این قهرمان ازبک رو بیاریم فرانسه. فکرکرده همه مثل فیروزجاهستن که پشت به مملکتش بکنه. صددرصداول به این قهرمان ازبک پیشنهاد دادن. اونم احتمالأ دست رد زده
  • سن سی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    53 11
    الان چرا فیروزجا انقدر روی سرتون میزارید مگه بقیه قهرمانایی ک پناهنده شدن ایرانی نبودن باهاشون بد رفتاری شد اقای مولایی خانم علیزاده و.... یا شطرنج با بقیه ورزشها فرق میکه؟
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      24 78
      مولایی بخاطربازی کردن باصهیونیستها رفت مغولستان که باهاشون همبازی بشه. خانم علیزاده هم که تو تیم پناهندهها با ورزشکاران افغانستان بازی میکنه. فیروزجا هم چندوقت دیگه اگه نتونه قهرمانی برافرانسه کسب کنه فکرکنم بایدبره برا تیم مهاجرین بازی کنه.
  • سیدعلی حجازی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    توی ورزش دوچیز به انسان نیرو می دهد اول بازی و برد ویاباخت در یک مسابقه که لذت خاص خود را دارد دوم ومهمتر افتخار به برد وتشویق تماشاگران واظهار محبت تماشاگران ومردم به ورزشگار برنده یا همدردی با بازنده است کسانی که پناهنده می شوند این موحبت را ندارند کس جز خودشان وخانواده اشان از برد وباخت شان ناراحت یا خوشحال نمی شود ولی ورزشکاری که برای یک ملت وکشور مسابقه می دهد قهرمان ملی کشور است ویک ملت پشت سرش هست وبابردش شاد وبا باختش غمگین می شود
    • عرفان IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      31 5
      دقیق گفتی وطنم پاره تنم
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      19 3
      موافقم باهات
  • M IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    47 9
    بالغ بر ۷ میلیون ایرانی جلای وطن کردند. به خاطر اینکه عده ای به مردم فشار میارند که اگر ناراحتی از کشور برو..... انگار دیگران تو این مملکت به دنیا نیومدن.
    • Amir NL ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      20 1
      بعضی دوستان فقط از طوطی وار نظر میدن و هم قکراشونم طوطی وار تاییدشون میکنند شما که وطن وطن میکنی یدونید یک ورزشکار حرفه ای در هر رشته بهترین زمان عمر خودشو صرف تمرین و مسابقه میکنه زیاد بتونه رو اوج بمونه نهایت ۸ سال بعد دوران اتمام ورزشش نباید برای بقیه عمر شو زندگی کنه؟ برای زندگی هم احتیاج به سرمایه و کار و حمایت داره اما شما مردم عادی تو اون ۸ سال در حال جمع کردن پول و آینده هستید تازه بماند ورز شکار در سن بالاتر دچار چه عوارضی در اثر ورزش حرقه ای میشه کدوم ورزشکار ایرانی بجز تعدادی فوتبالی و خاص دارای بیمه حقوق ثابت ماهیانه شغل و ....... هستن پدر خودشون در بیارن که شما براش هورا بکشی و بعد مسابقه هیچکدوم سراغش نگیرد یا چند سال تمرین و زحمت بخاطر سیاست فوت بشه بره هوا ؟ بعد توقع دارید پناهنده کشورهایی که این آینده ایده آل را بهشون میدن نشن؟هر کی صحبت وطن فروشی میکنه بیاد فقط یکماه با هاشون زندگی و تمرین کنه تا متوجه بشه.
  • فریبرز IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    8 0
    سلام اسم قهرمان ازبکستان نادر بیک است. لطفا درست بنویسید.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    65 8
    خدا آزادی را آفرید انسان بندگی را ، انسانها حق دارند هر جور و هرجا که خواستند زندگی کنند ، نبی اکرم اسلام هم بعد از سیزده سال به علت شرایط نا مناسب برای رسیدن به اهدافش از مکه به مدینه هجرت کرد. در قرآن کریم هم آمده اگر شرایط برایتان نا مناسب است هجرت کنید. نه آنکه در وطن مانده حتما انسان وطن پرستی است نه آن که به خارج رفته خائن ،
    • حمید IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      17 0
      درود بر شما دقیقا درسته