منابع دیپلماتیک بین‌المللی از مذاکرات محرمانه ولیعهد عربستان سعودی با وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای انعقاد قراردادهای نظامی میان آنها پرده برداشتند.

محمد بن سلمان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، وب سایت امور نظامی "StrategyPage" فاش کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی بی‌سر و صدا در حال مذاکره با وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای دستیابی به برخی سامانه‌های پدافند هوایی این رژیم است که برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین طراحی شده‌اند.

این سایت اعلام کرد که محمد بن سلمان علاقه خود را به سامانه جدید "دیوید اسلینگ" اسرائیل برای تقویت سیستم دفاعی عربستان در مقابله با جنبش انصارالله یمن ابراز کرده است.

طبق این گزارش، دولت عربستان سعودی در تلاش است تا سیستم‌های پدافند هوایی ارزان‌تر را به دست بیاورد؛ چراکه سعودی‌ها در حال حاضر از موشک‌های هوا به هوای "AMRAAM" استفاده می‌کنند که از جنگنده‌های جت پرتاب می‌شوند.

این رسانه گزارش داد؛ قیمت هر یک از این موشک‌ها نیم میلیون دلار بوده که بسیار بیشتر از هزینه موشک‌های انصارالله است و موشک‌های PAC-۳ که در اختیار عربستان است هر کدام ۴ میلیون دلار قیمت دارد.

در این گزارش آمده است که ریاض درصدد دستیابی به صدها فروند موشک پاتریوت PAC-۳ از آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا برای جایگزینی صدها موشک Pac-۳ است که برای رهگیری تقریباً ۱۵۰ موشک بالستیک پرتاب شده توسط انصارالله در یمن استفاده شده است.

در همین حال وب‌سایت بین‌المللی "نشنال اینترست"، نیز از شکست فجیع سامانه پدافند هوایی عربستان علی‌رغم هزینه‌کردن میلیاردها دلار از سوی ریاض پرده برداشته است.

این وب‌سایت در این باره اعلام کرد: حملات مکرر "حوثی‌ها" (انصارالله) ضعف سامانه پدافند هوایی عربستان را آشکار کرد که میلیاردها دلار برای ریاض هزینه داشته است و موشک‌های پاتریوت بارها در دفع حملات علیه عربستان ناکام مانده‌اند.

طبق این گزارش، همه انواع پدافند هوایی متعارف می‌توانند با حملات پهپادی کوچک مقابله کنند و عربستان برای مقابله با این حملات به دنبال استقرار و استفاده از تجهیزات نظامی گران قیمت نیست، بلکه به جمع آوری اطلاعات برای توقف هرگونه حمله قبل از شروع آن می‌پردازد.

نشنال اینترست همچنین گزارش داد: حملات موشکی که ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹ به تاسیسات نفتی عربستان سعودی آسیب جدی وارد کرد، تا حد زیادی برای عموم مردم یک راز باقی مانده است.

کد خبر 646323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ن IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 0
    نوکری بیش نیست هیچ عرضه ای خودش ندارد