سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

حسن ایرلو در سال ۱۳۳۸ در اردبیل بدنیا آمد.

ایرلو

به گزارش همشهری آنلاین،  حسن ایرلو زاده ۱۰ خرداد ۱۳۳۸ سفیر تام‌الاختیار و فوق‌العاده جمهوری اسلامی ایران در یمن بود. ایرلو از اعضای پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران بود که به درخواست سپهبد قاسم سلیمانی مسئول میز یمن در ایران شد. وی در ۶ آبان ۱۳۹۹ به عنوان اولین سفیر رسمی ایران در یمن معرفی گردید.

پیشینه

  • عضو ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران
  • کارشناس ارشد حوزهٔ عربی و شبه جزیره
  • مسئول میز یمن در وزارت امور خارجه ایران پس از آغاز جنگ در سال ۲۰۱۵ در یمن
  • هماهنگ‌کنندهٔ کمک‌های انسان‌دوستانهٔ ایران به یمن پس از آغاز جنگ
  • معاون دستیار ویژهٔ وزیر خارجه در امور یمن در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹
  • سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن از تاریخ ۶ آبان ۹۹ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۰

درگذشت

 خبرگزاری صداوسیما در ۳۰ آذر ۱۴۰۰ اعلام کرد: شهید ایرلو که از جانبازان شمیایی جنگ تحمیلی نیز بود در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیر هنگام برخی کشور ها متاسفانه در شرایط نا مناسبی به کشور بازگشت و به رغم به کار گیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری وی، متاسفانه سحرگاه امروز به فیض شهادت نایل آمد.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در ۳۰ آذر ۱۴۰۰اعلام کرد حسن ایرلو سفیر این کشور در یمن که در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شده بود،  درگذشت.

خطیب‌زاده «همکاری دیر هنگام برخی کشورها» را دلیل بازگشت دیرهنگام ایرلو در «شرایط نامناسبی» به ایران دانست و اظهار کرد: به رغم به کار گیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری ایشان، سحرگاه امروز جان خود را از دست داد.

کد خبر 646312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha