دو سال پس از «جنگ‌های ستاره‌ای: خیزش اسکای‌واکر»، سرانجام فروش یک فیلم در سینماهای جهان از مرز یک میلیارد دلار فراتر رفت و «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» به کارگردانی جان واتس نخستین فیلم میلیاردی زمانه کرونا لقب گرفت.

اسپايدرمن: راهى به خانه نيست

همشهری آنلاین - مهدی فروتن: تازه‌ترین فیلم از مجموعه سینمایی «مرد عنکبوتی» در روزهای اخیر فروش ۹۰۵ میلیون دلاری فیلم چینی «نبرد دریاچه چانگ‌جین» را پشت سر گذاشت و با ۱۰۰ میلیون دلار بیشتر، لقب پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۱ را از آن خود کرد. از دو سال پیش همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، هیچ فیلم هالیوودی نتوانسته به مرزهای فروش یک میلیارد دلاری هم نزدیک شود اما «راهی به خانه نیست» تا پایان روز یکشنبه در جهان یک میلیارد و پنج میلیون دلار فروخته است.

«اسپایدرمن» جدید که محصولی مشترک از همکاری استودیوهای سونی و دیزنی است، در کمتر از دو هفته توانست به رکورد خیره‌کننده یک میلیارد دلار فروش جهانی برسد، آن هم در حالی که سویه تازه کرونا یعنی امیکرون در حال تسخیر دنیاست و افزایش چشمگیر آمار مبتلایان تردیدها را درباره ادامه بازگشایی برنامه‌های گروهی به ویژه رویدادهای فضای بسته افزایش داده است. «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» هنوز در چین، بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان به نمایش عمومی درنیامده است.

تام هالند سومین بازیگری است که نقش پیتر پارکر یا همان مرد عنبکوتی را در این مجموعه سینمایی بازی می‌کند و زندایا و بندیکت کامبربچ هم همبازی‌های او در نقش‌های اصلی «راهی به خانه نیست» هستند. «اسپایدرمن: دور از خانه» که سال ۲۰۱۹ روی پرده رفت، نخستین فیلم این مجموعه بود که وارد باشگاه فیلم‌های میلیارد دلاری تاریخ سینما شد و تا امروز هم با بیش از یک میلیارد و ۱۳۲ میلیون دلار پرفروش‌ترین «مرد عنکبوتی» تاریخ سینماست.

پیش از «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست»، بیست و پنجمین و آخرین فیلم از مجموعه جیمز باند «زمانی برای مردن نیست» با ۷۷۴ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم هالیوود در سال ۲۰۲۱ و صدرنشین جدول فروش در دوران همه‌گیری کرونا بود.

کد خبر 645967

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha