شهردار منطقه ۵ تهران گفت: کمیته راهبری صیانت و حفاظت از باغات کن هیچگونه دستاوری برای مردم کن نداشته و نه‌تنها مشکل آنها را حل نکرده، بلکه مضاعف کرده است.

باغ های کن

به گزارش همشهری آنلاین، احسان شریفی شهردار منطقه ۵ تهران در حاشیه جلسه کمیته راهبری طرح حفاظت، صیانت و ساماندهی باغات کن، با انتقاد از این کمیته اظهار داشت: در کن مشکلات ساخت و ساز بسیاری وجود دارد. شورای عالی معماری و شهرسازی در سال ۹۸ مصوبه ای تحت عنوان ضوابط باغات کن تصویب کرده که در کمیته ای به نام کمیته راهبری صیانت و حفاظت از باغات کن اجرایی می شود. 

وی افزود: این کمیته متشکل از نمایندگان ۱۳ دستگاه است؛ اعم از شهرداری تهران، شورای شهر، استانداری، شواری عالی معماری و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نیرو و.... در این کمیته تاکید شده است که هر گونه دخالت از جنس احداث بنا و عملیات عمرانی در باغات کن باید مصوبه این کمیته راداشته باشد. 

شریفی با بیان اینکه این کمیته تاکنون ۷ جلسه داشته اما هیچ‌گونه دستاوری برای مردم کن نداشته است، ادامه داد: این کمیته نه تنها مشکل مردم را حل نکرده بلکه مضاعف کرده است. ما توقع داریم که شورای عالی شهرسازی نسبت به این مصوبه و محتوای جلسات نظارت داشته باشد و مردم کن را از بن بست خارج کند.

شهردار منطقه ۵ تاکید کرد: کمیته راهبری که بر اساس مصوبه شورای عالی معماری متولی صدور هرگونه مجوز در محدوده کن است، فاقد کارآیی است و مشکل را حل نکرده و اعضای کمیته به هیچ عنوان حاضر نیستند مصوبه ای را امضا کنند.

شریفی در ادامه با اشاره حادثه ای که هفته گذشته در اتوبان ستاری رخ داد، اظهار داشت: پیرامون تصادف میکسر با چند خودرو سواری با سردار حمیدی (رئیس پلیس تهران بزرگ) به تحلیل حادثه پرداختیم و مشخص شد که شهرداری تهران از حیث ایمنی هیچ‌گونه تقصیری نداشته است.

وی با بیان اینکه بر اساس نظریه کارشناسی پلیس، راننده و شرکت میکسر مقصر شناخته شدند، افزود: شرکت مذکور ۱۰۰ میکسر دارد که قیمت هر یک از آنها ۶ میلیارد تومان است. در این حادثه، شرکت میکسر ۵۰ درصد به دلیل اضافه‌بار غیرمجاز که نزدیک به ۸ تن بوده و ۵۰ درصد هم راننده به دلیل عدم توانایی در کنترل خودرو مقصر شناخته شدند.

کد خبر 645955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید AU ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    کاربسیارخوبی کردند که جلوی هرگونه ساخت وسازوگرفتند.مطمن باشید باسواستفاده ازتبصره وقانون همین باقیمانده باغات ازبین می رود.به نظرم شهرداری کلا باید کنترل کن وهمه خانه ها وباغات بعهده بگیرد ومانند ونیز همه چیز را بدون تغیرنگهدارد.