آیت الله جوادی آملی تأکید کرد که باید حریم خود و دیگران را بشناسیم، نه کسی را به حریم خود راه بدهیم و نه وارد حریم دیگران شویم؛ در این صورت، «ایران هراسی» و «اسلام هراسی» دیگر هیچ جایگاهی ندارد.

آیت الله العظمی جوادی آملی

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از شفقنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور در بیت آیت الله جوادی آملی با ایشان دیدار و گفت وگو کرد.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار در سخنانی بیان کرد: عملی می‌تواند اثر داشته باشد که هم حُسن فاعلی داشته باشد و حُسن فعلی؛ این دو، برای همه امور رکن است. در تبلیغات نیز همینطور است؛ همه کارها و برنامه ها باید جامع بین حُسن فعلی و حُسن فاعلی باشد.

وی ادامه داد: حُسن، در این است که نیت برای خدا باشد. وقتی نیت الهی بود، کار ماندنی خواهد شد، اما اگر کار برای خدا نباشد، طبق بیان قرآن، این کار، بازی و لهو خواهد بود، و بازی در دستگاه خدا راه ندارد.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: کار باید عمیق باشد تا به مقصد برسد، باید هم اسلام، هم مسلمانان و هم ایرانیان را بر مبنای دو اصل حسن فعلی و حسن فاعلی، به درستی به جهانیان معرفی کنیم و این کار هم یک سواد عمیق قرآنی و روایی و تاریخی لازم دارد تا مبلغ بتواند اسلام و ایران را باهم تقویت و معرفی کند، و هم یک غیرت دینی و ملی لازم دارد.

آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: سه عنصر را باید جمع کنیم تا معنی غیرت روشن شود؛ اول اینکه، حریم خود را حفظ کنیم یعنی غیرزدایی داشته باشیم، دوم اینکه مودب باشیم و خود به حریم غیر وارد نشویم و سوم اینکه هویت خود را بشناسیم؛ یعنی هم حریم خود را بشناسیم و حریم دیگران را، تا نه کسی را به حریم خود راه بدهیم و نه وارد حریم دیگران شویم! در این صورت، ایران هراسی و اسلام هراسی دیگر هیچ جایگاهی ندارد.

وی تاکید داشت: مبلغ ایران و اسلام بودن در خارج از کشور، وظیفه بسیار سنگینی است که یک مبلغ طیب و طاهر باسواد و آگاه نیاز دارد تا از این زمینه ای که به برکت انقلاب اسلامی پدید آمده است، به درستی بهره ببرد.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به عظمت، شرافت و مردانگی ملت ایران در طول تاریخ خاطرنشان کرد: مردم ما شریف ترین مردم جهان هستند و این مساله را در جریان دفاع مقدس و بعد از آن، که همه جهان علیه ما اقدام کردند، ثابت کردند، دشمن حتی بعد از قطعنامه که مردم ما از جبهه ها برگشتند، فرصت را غنیمت شمرد و به وسیله منافقین، عملیات مرصاد را شروع کرد. با وجود همه این دشمنی ها، شرافت ملت ایران این بود که بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸، با این همه مصیبتی که از صدام دیده بودیم، در جریان حمله رژیم بعث عراق به کویت، حتی یک گلوله از سمت ما به عراق شلیک نشد و پای قرارداد خود حتی با دشمن بعثی ماندیم، این شرف و تمدن ایران اسلامی است که نتیجه تأسی به قرآن و عترت است.

در ابتدای این دیدار، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خدمت معظم‌له ارائه کرد.

کد خبر 645802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha