اپل نامی آشنا و برندی پرچمدار در زمینه تولید دستگاه های ارتباطی دیجیتال از جمله گوشی، تبلت و لپ تاپ است که هر ساله با عرضه محصولات جدید خود، موج جدیدی را در بازارهای جهانی ایجاد میکند. این برند به واسطه سابقه و کیفیت بسیار بالای محصولات خود مورد توجه افراد زیادی در سراسر جهان قرار گرفته است.

معرفی آی پد پرو اپل توسط کارشناسان پارسان می.jpg

یکی از پرفروش ترین محصولات برند اپل، آی پد است که کاربردهای بسیار زیادی دارد. 

در واقع آی پد همان تبلت است که با این نام اختصاری تحت برند اپل تولید و عرضه شده است. اگرچه تنوع مدل های آی پد این برند نسبتا بالا است، ولی در این مقاله قصد داریم شما را با سری آی پد پرو آشنا کنیم و تمام مشخصات فنی این محصول را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. در انتهای این مقاله شما می توانید به این سوال پاسخ دهید که آیا خرید این محصول منطقی است یا خیر؟

پردازنده قدرتمند: 
یکی از مهم‌ترین بخش‌های تبلت، بخش پردازشی آن است که متشکل از پردازنده‌های گرافیکی و مرکزی می‌باشد. تمام بخش‌های پردازشی یک تبلت در کنار هم سرعت و قدرت پردازش نرم افزاری دستگاه را تعیین می‌کنند و به همین واسطه اهمیت بسیار زیادی دارند. آی پد پرو از لحاظ پردازش قدرتمند ظاهر شده است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تراشه A۱۲Z Bionic chip with ۶۴-bit architecture به کار رفته در این محصول در کنار پردازنده مرکزی Octa-core باعث عملکرد مطلوب و قدرت بالای پردازشی دستگاه شده است و به دلیل قدرت پردازشی بالا، در هنگام استفاده از این آی پد به ندرت با کندی و هنگ مواجه خواهید شد و حتی در هنگام اجرای همزمان چند برنامه و بازی، سرعت در دستگاه از حد مشخصی پایین تر نخواهد آمد. 
همچنین پردازنده گرافیکی Embedded M۱۲ coprocessor قدرت پردازش و اجرای انواع بازی‌هایی با گرافیک بالا را مهیا کرده است تا شما بتوانید در حالتی استاندارد، با کیفیت اصلی و همچنین با سرعت بالایی آنها را اجرا کنید. 
به طور کلی این دستگاه از لحاظ پردازنده در سطح بالایی قرار می‌گیرد و تقریبا نسبت به محصولات هم رده خود دارای ضعف پردازشی نمی‌باشد. پس اگر برای بازی و انجام فعالیت‌های گرافیکی سنگین قصد خرید آی پد پرو را دارید، گزینه مناسب و منطقی را انتخاب کرده‌اید. 

حافظه جانبی بالا
حافظه تبلت نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگرچه برخی تبلت‌ها قابلیت پشتیبانی از کارت sd را دارند، ولی بعضی محصولات مثل آی پد پرو فاقد این ویژگی هستند و به همین دلیل شما قادر به افزایش حافظه جانبی دستگاه نخواهید بود.
 با توجه به این موضوع، اپل در تولید این آی پد نهایت دقت را به خرج داده و این دستگاه را در چند نسخه با حافظه‌های جانبی متفاوتی روانه بازار کرده است. در حال حاضر شما هنگام خرید این محصول شگفت انگیز می‌توانید بر اساس سطح نیاز و استفاده‌های خود، نسخه ۱ ترابایت، ۵۱۲ گیک، ۲۵۶ گیگ، ۱۲۸ گیگ و ۶۴ گیگ را خریداری کنید. اگرچه بر اساس میزان حافظه جانبی قیمت هر نسخه نیز متغیر است، ولی در مجموع خرید نسخه‌ای از آی پد پرو با ظرفیت های ۱ ترابایت و ۵۱۲ گیگابایت گزینه مناسب تری است؛ چرا که هیچ گونه محدودیتی را از بابت فضای ذخیره سازی برای شما به وجود نمی‌آورد. 
جدا از حافظه جانبی، دارای رم ۶ گیگابایتی است که در کنار پردازنده مرکزی سرعت دستگاه را تا خد زیادی بالا برده است و تاثیر بسزایی بر عملکرد آی پد دارد. 

حافظه جانبی آی پد پرو- فروشگاه پارسان می

پس با توجه به ساپورت نکردن آی پد پرو از کارت حافظه جانبی، بهتر است در هنگام خرید آی پد پرو، نسخه ای با حافظه بالایی را خریداری کنید تا در آینده با مشکلات و محدودیت‌های مربوط به ذخیره سازی انواع دیتاها و نرم افزارها مواجه نوشید. 

صفحه نمایش ۱۰ تا ۱۳ اینچ
مورد بعدی صفحه نمایش است؛ بخشی که به طور مستقیم با آن سروکار دارید و تاثیر بسیار زیادی بر نحوه عملکرد شما دارد. در ابتدا باید به سایز صفحه نمایش اشاره کنیم که برای تبلت‌ها معمولا بین ۱۰ تا ۱۳ اینچ در نظر گرفته می‌شود و بر همین اساس برند اپل نیز آی پد پرو را در نسخه های ۱۰ تا ۱۳ اینچی تولید کرده است تا کاربر بر اساس حوزه فعالیتی و سطح نیاز خود بتواند گزینه مناسبی را خریداری کند. 
نوع صفحه نمایش آی پد پرو Liquid Retina که در کنار رزولوشن ۱۶۶۸ × ۲۳۸۸ پیکسل و همچنین تراکم پیکسلی ۲۶۴ پیکسل بر اینچ، توانسته خروجی فوق العاده‌ای داشته باشد. شما عزیزان می‌توانید با این تبلت علاوه بر انجام فعالیت‌های گرافیکی سنگین و اجرای بازی‌های شاخص جهان، در اوقات فراغت خود به تماشای فیلم و سریال با کیفیت ۱۰۸۰p و ۴k بپردازید و نهایت لذت را از آن ببرید. همچنین بازه تشخیص رنگ این آی پد ۱۶ میلیون رنگ بوده و مجهز به پوشش ضد انعکاسی است که در هنگام استفاده از آن، نور با شدت زیادی به چشمان شما بازتاب نشود. این صفحه نمایش با کیفیت پردازشی بسیار بالای خود، حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند و شما در هنگام استفاده از آن کمتر دچار خستگی چشم میشود و به راحتی می‌توانید ساعت ها با آن به انجام فعالیت‌های کاری و سرگرمی خود بپردازید. 
از دیگر قابلیت‌های صفحه نمایش ای پد پرو باید به موارد زیر اشاره کنیم: 
روشنایی ۶۰۰ nits
True Tone Display
ProMotion Technology
Wide color display (P۳)

اتصالات مختلف
قابلیت‌های اتصال یک تبلت معمولا طبق استانداردهای رسمی و رایج برای دستگاه در نظر گرفته می‌شوند و اپل نیز از این قاعده مستثنا نیست. آی پد پرو قابلیت اتصال به شبکه wifi و بلوتوث را دارد و همچنین مجهز به درگاه usb type c و gps نیز می‌باشد. اما نکته مهمی که باید به ان توجه ویژه‌ای داشته باشید، عدم ساپورت کردن سیم کارت توسط دستگاه است. در واقع شما قادر نیستید که به وسیله این تبلت تماس‌های خطی داشته باشید و به اینترنت همراه متصل شوید. البته باید به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که در شرایطی شما می‌توانید به وسیله آیفون خود به عنوان یک پل ارتباطی از طریق آی پد تماس تلفنی برقرار کنید؛ ولی به طور کلی در هنگام خرید آی پد پرو باید به این نکته توجه کنید تا در صورت نیاز به استفاده مستقیم از سیم کارت با مشکل مواجه نشوید. 

سایزهای مختلف آی پد پرو- عرضه در پارسان می

باتری با ظرفیت بالا
بانری نیز یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر عملکرد دستگاه است و باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. آی پد پرو مجهز به باتری ۲۸.۶۵ وات ساعتی است که می‌تواند در هنگام استفاده مداوم حدود ۱۰ ساعت شارژ را درون خود نگه دارد.‌ می‌توانیم بگوییم با توجه به فعالیت‌هایی همچون وبگردی، بازی، تماشای فیلم و سریال، ادیت ویدیو فیلمبرداری و عکاسی و مواردی از این قبیل در کنار میزان فعالیت متوسط هر کاربر، باتری این محصول می‌تواند تا حد زیادی پاسخگوی نیاز های اکثر کاربران در زمینه های مختلف باشد. 
پس به دلیل ظرفیت مناسب و استاندارد باتری، با خرید آی پد پرو از بابت شارژدهی دستگاه نیز با محدودیت خاصی روبرو نخواهید شد. 

دوربین حرفه ای
همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت و محبوبیت آیفون، رزولوشن بالای دوربین آن است. آی پد پرو نیز از لحاظ کیفیت دوربین بسیار غنی است و شما می‌توانید به وسیله آن در شرایطی حرفه‌ای انواع تصاویر و ویدیوهای مد نظر خود را به ثبت برسانید. رزولوشن فیلمبرداری این دستگاه ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ است و سرعت آن ۶۰ و ۳۰ فریم بر ثانیه می‌باشد. همچنین دوربین پشت ۱۰ مگاپیکسل و دوربین سلفی دستگاه ۷ مگا پیکسل می‌باشد و شما می‌توانید در حالت‌های پانوراما تا ۶۳ مگاپیکسل و همچنین حالت HDR به عکاسی بپردازید. رزولوشن اصلی هر عکس ۱۲ مگاپیکسل خواهد بود و به عنوان دیگر قابلیت‌های دوربین آی پد پرو باید به فلش Quad LED، سنسور تشخیص چهره، سنسور تشخیص لبخند، فوکوس اتوماتیک، زوم اپتیکال دو برابری و دیجیتال پنج برابری نیز اشاره کنیم. 

سایر ویژگی‌ های دستگاه
تا اینجا به طور کلی تمام جوانب اصلی این محصول را مورد بررسی قرار دادیم. برخی قابلیت‌ها و مشخصات دیگر آی پد پرو عبارتند از: 
• سیستم عامل ios 
• ابعاد دستگاه ۲۴۷.۶x۱۷۸.۵x۵.۹ میلی متر 
• وزن دستگاه ۴۷۰ گرم 
• سنسور شتاب سنج و نور سنج 
• سنسور ژیروسکوپ 
• جنس بدنه الومینیوم 
• بلندگوی استریو 
• جک ۳,۵ میلی متری صدا 

خرید آی پد پرو با قیمت مناسب
در این مقاله به طور کامل آی پد پرو را از جوانب و در بخش‌های مختلف مورد بررسی فنی قرار دادیم. در صورت تمایل به خرید آی پد پرو، می‌توانید با مراجعه به سایت "فروشگاه پارسان می"، انواع مدل‌های موجود را مشاهده کنید و بر اساس سطح نیاز خود گزینه مناسبی را انتخاب و خریداری کنید.

توجه داشته باشید که تمام محصولات موجود در این فروشگاه، کاملا اورجینال هستند و همراه با ضمانت نامه  اصالت کالا و همچنین گارانتی مدت دار، به فروش می‌رسند. 

کد خبر 645443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha