تحقیقات قضایی در پرونده قتل ۲دختر جوان در سیستان و بلوچستان در حالی ادامه دارد که شواهد به‌دست آمده حاکی از آن است که این جنایت به‌دست نزدیکان مقتولان انجام شده است.

قتل

به گزارش همشهری آنلاین، در روزهای گذشته فیلمی مربوط به قتل ۲ دختر جوان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

این فیلم که در تاریکی شب ضبط شده پیکرهای ۲ دختر جوان را نشان می‌دهد که بر اثر اصابت گلوله به قتل رسیده‌اند.

هرچند در فیلم به‌نظر می‌رسد که  جنایت به تازگی رخ داده، اما پیگیری‌های خبرنگار همشهری نشان می‌دهد قتل مربوط به حدود ۵۰روز قبل است.

ماجرا از این قرار است که ۲دختر ۱۷و۱۸ ساله خانه‌شان را در روستای ترکانی شهرستان دشت‌یاری چابهار، واقع در استان سیستان و بلوچستان بدون اطلاع خانواده ترک کرده و به زاهدان رفته بودند.

آنها چند روزی را دور از خانه گذراندند، اما بعد از آن پشیمان شدند و تصمیم گرفتند به خانه برگردند. پیش از بازگشت با خانواده‌شان تماس گرفتند و گفتند از کاری که کرده‌اند پشیمان هستند و پی به اشتباه‌شان برده‌اند. نزدیکان‌شان هم آنها را برای بازگشت به خانه تشویق کردند و به این ترتیب آنها به‌سوی روستای‌شان بازگشتند.
دختران جوان خوشحال از اینکه خانواده‌شان آنها را بخشیده‌اند، در راه خانه بودند که در جاده فرعی گرانچدان که فاصله چندانی با روستای‌شان نداشت، ناگهان چند نفر از مردان خانواده‌هایشان را دیدند. مردان خشمگین که مسلح بودند، اسلحه‌شان را به‌سوی دختران نشانه گرفتند و در حالی که ۲دختر بی‌پناه برای نجات جانشان التماس می‌کردند، آنها را به گلوله بستند و به قتل رساندند.

دقایقی از این حادثه می‌گذشت که ساکنان منطقه خود را به محل تیراندازی رساندند و چند نفر با گوشی‌های موبایل‌شان شروع به فیلمبرداری از پیکرهای قربانیان کردند. حالا معلوم نیست که چرا با گذشت حدود ۵۰روز از این حادثه تلخ این فیلم در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود؟
سرهنگ ابراهیم کوچکزایی، فرمانده انتظامی چابهار درباره این حادثه می‌گوید: این حادثه در نزدیکی روستای ترکانی دشتیاری اتفاق افتاد اما معلوم نیست چرا حالا فیلم کشف اجساد ۲ دختر جوان منتشر شده است.

او درباره جزئیات این جنایت می‌گوید: فرار ۲ دختر جوان از خانه باعث خشم و ناراحتی خانواده‌شان شد. آنها چند روزی در پی پیداکردن دختران‌شان بودند تا اینکه آنها خودشان به خانه برگشتند، اما پیش از ورود به روستا این حادثه اتفاق افتاد.

وی درباره متهمان پرونده گفت: متهمان از نزدیکان ۲ مقتول هستند که شناسایی و دستگیر شده‌اند و هم‌اکنون در بازداشت به‌سرمی‌برند.

تحقیقات قضایی در این‌باره ادامه دارد.

کد خبر 645360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    بایستی سریعا آزادشوند.ازروزی که بی غیرتی درخانوادهها رسوخ کرده خیانتهای جنسی افزایش پیداکرده.
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      70 9
      خاک بر سر فناتیک،احمقت تا اشغالایی مثل تو هستند همین جنایات هم‌‌اتفاق می افته
    • داعی IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      25 5
      تهمت به فرد فوت شده عذاب بیشتری خواهد داشت . در تمام خیانت ها حتما پای یک مردی هم در میان هست . مملکت قانون دتره هر جرمی که اثباط بشه متناسب با آن جرم مجازات می شود . اگر هر بخواهد خود را جای خدا قرار دهد که نمی شود . اینقدر برای دیگران قاضی و برای خود وکیل مدافع نباشیم . آیا بهتر نیست جای این نوع تفکر را عوض کنیم !؟
  • حسن IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    12 87
    برای عبرت لازم است انتشار بابد
    • میترا IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      35 6
      عبرت=وقتی شرایط زندگی کنار مردان وحشی خانواه انقدر سخته که فرار میکنی. جا نزن. پشیمون نشو
    • علیرضا IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      43 3
      تا وقتی که آدمایی چون تو وجود دارن انتظاری از اصلاح جامعه نمیشه داشت... متاسفم برای اونی که اسم اینکارو غیرت گذاشته... غیرت یه تعریفی داره. زن شوهر دار هم نبودن که با اما و اگر بخواهیم نظر بدیم. متاسفانه نمیدونیم که غیرت رو کجاها و به درستی به کار ببریم.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    41 10
    چه جنایتی حالا قاتل ها ول ول تو جامعه میچرخن
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      8 41
      همین ها هستند که زنان و دخترانشان ، خیابانها را پر کردند و خانواده ها و همه افراد در خطر فحشا قرار دادند ، والله قتل از فحشا بهتر است
  • حسین IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    51 7
    چقدر بی رحم شده ایم و بی رحمانه هم نظر میدهیم . اگر خدا هم میخواست مثل ما انتقام بگیرد چه میشد؟ اللهم عجل لولیک
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      63 4
      قاتل ها باید اعدام گردد مگر زندگی دو دختر دست اینها بود که به ان پایان دادند
  • سمیرا IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    59 2
    چه راحت آدم میکشند به اسم غیرت
  • مژگان IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    37 5
    عدم برخورد جدی و ریشه یابی باعث تکرار این قتلها میشود . اینهم اسمش میشود قتلهای ناموسی قاتل کلی هم بخود می بالد و افرین و صد افرین میشنود
  • ایرانی ایراندوست IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    39 0
    برخی فکرمیکنند این راه حل خوب است درصورتی که درب منزل پدری برروی پسران دزد و معتاد باز باشد و بروی دختران از ظلم و ستم فراری بسته باشد این یک جنایت و جهل و نادانی بیش نیست
  • ساناز IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    20 2
    درکشوراسلامی ایران نبایدبه زنان ودختران ظلم شودیاانها را باعناوین مختلف به قتل رساند خدایشان انتقام بگیردودست قاتلان وهمدستان رو شود
  • شهاب IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    10 1
    چقدرراحت حکم میدین وقضاوت می‌کنند.این اینکه بفهمین مشگل چی بوده که فرارسیدن
  • علی IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    1 22
    کار خوبی کردن ننگ باید پاک شود
  • عباس IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    25 5
    غیرت یعنی مردی که کاری میکنه دخترش زنش خواهرش مادرش از شر مردای دیگه به اون پناه ببرن نه از شر اون به نامحرم پناه ببرن مردی که باعث فرار ناموسش میشه بی غیرت
  • حمیدعشق۶ IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    32 2
    باید سریع اعدام بشن تادرس عبرتی برای بقیه بشه اینااز نسلی هستند که دختران رو زنده بگور میکردن