امام جمعه قم با گلایه از تورم، کاهش ارزش پول، مشکلات کسب و کار و نظام بانکی که مردم را عاصی کرده است، گفت: ما طرفدار وحدت هستیم و به آن پافشاری می‌کنیم زیرا امام(ره) و رهبری به آن تأکید کردند و همه باید آن را حفظ کنند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: پروژه نفوذ از زمان پیامبر اسلام آغاز شده است

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از شفقنا، آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه سوم دی‌ماه ۱۴۰۰ که در مصلی قم برگزار شد با بیان اینکه در این شرایط زنده نگه ‌داشتن یاد حضرت فاطمه (س) جهاد بزرگی است، عنوان کرد: در این کشور باید حرمت و جایگاه اهل‌بیت (ع) حفظ شود و هیچ کسی نباید به مقام اهل‌بیت (ع) کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد کند.

وی ادامه داد: ما طرف دار وحدت هستیم و به آن پافشاری می‌کنیم؛ زیرا امام(ره) و رهبری به آن تأکید کردند و همه باید آن را حفظ کنند.

امام جمعه قم بیان کرد: ترامپ چند کار برای از پا در آوردن ملت ایران طراحی کرده بود که به فضل پروردگار دوران زمامداری اش به پایان رسید و جانشین او بیان می‌کند که تمام فشارهایی که به ملت ایران وارد کردیم نتیجه عکس داشته و آن‌ها قوی‌تر شدند.

وی افزود: آن‌ها سه سامانه فشار اقتصادی و انواع تحریم، سامانه سیاسی برای انزوا ملت ایران و سامانه اطلاعاتی برای شورش در ایران طراحی کرده بودند اما به اهداف شان نرسیدند؛ زیرا از تاب‌آوری شما اطلاع نداشتند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: جهان را متحیر کرده‌اید که این‌ها تربیت شده مکتب فاطمی هستند که با حسنین به خانه انصار می‌رفت و دست از جهاد برنداشت و یا تربیت شده مکتب علوی، مکتب رهبری و امام هستند.

وی با اشاره به اینکه باید هر روز اعلام کنند که می‌خواهیم به ملت ایران جایزه مقاومت بدهیم، ادامه داد: شما به مع العسری و یسرا باور دارید و این آیه به معنای این نیست که به از سختی، آسانی است بلکه یعنی این‌که در سختی آسانی است.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به اینکه دشمنان منطقه از آمریکا مأیوس شده‌اند، گفت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به کشورهایشان دعوت می‌کنند که این امر از سر قدرت نیست بلکه نشان دهنده استیصال است و پیام‌های پیدا و پنهان به جمهوری اسلامی است که خواهان بهترین روابط با شما هستیم که این‌ها محصول تاب‌آوری و استقامت در برابر دشمن شما است.

وی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: تورم، کاهش ارزش پول، مشکلات کسب‌وکار، مشکلات نظام بانکی و…مردم را عاصی کره است و سهم استان‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که استانداران و نمایندگان مردم بتوانند خدمت‌رسانی کند همین طور سهم شهر کریمه اهل‌بیت (س) را به‌گونه‌ای تعیین کنند که بتواند الگویی برای سایر استان‌ها شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه نهم دی، ۱۹ دی و سالگرد شهادت سردار سلیمانی از افتخارات ملت ایران است، تأکید کرد: در ۹ دی ملت در مقابل بی‌حرمتی‌ها خروشیدند و با رهبر بیعت کردند و تاریخ را رنگ دیگری کردند.

وی یادآور شد: ۹ دی و ۱۹ دی امتحان بزرگ شما بود و نشان دادید که اگر آغاز راه با امام بودید میانه راه هم با امام هستید و تا پایان راه هم خواهید بود.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اسم شهید سلیمانی رمز مقاومت است و او فقط قهرمان ملی نیست بلکه قهرمان امت اسلامی است.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه اول عنوان کرد: دوزخ گذرگاهی برای تقوا پیشگان است و اهل تقوا در آن متوقف نمی‌شوند همچنین راه نجات و راه رسیدن به بهشت تقوا فردی، اجتماعی و… است.

وی با اشاره به اینکه سستی و تنبلی در عبادت گاهی ریشه در تربیت خانوادگی و گاهی به علت تنگناهای زندگی است، اظهار کرد: وظیفه مسئولین سنگین است که فقرا را ریشه‌کن کنند تا جامعه عابد شود.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: گاهی سستی در عبادت به دلیل عدم آگاهی از نعمت‌ها، عظمت خداوند، پاداش عبادت و… است.

وی بابیان اینکه ما در فقر هستیم و خداوند غنی است، گفت: فقر فقط به معنای نداشتن مال نیست بلکه به معنای نیازمند بودن است و ما حتی در نفس کشیدن نیز نیازمند هستیم.

امام جمعه قم بیان کرد: عامل دیگر سستی در عبادت‌های فردی و اجتماعی این است که عده‌ای در اوج ثروت و عده‌ای در فقر هستند وعده‌ای همه جا دسترسی دارند و عده‌ای به هیچ جا دسترسی ندارند که این امر نباید در جامعه اسلامی اتفاق بیافتد.

وی افزود: همه ارکان کشور باید دست به دست هم بدهند و از این فرصت طلایی در نظام جمهوری اسلامی استفاده کنند تا به تعبیر امیرالمؤمنین (ع) مظلومان احساس امنیت و آرامش کنند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه دشمن کاری کرده که جامعه دینی و متدین نیز بی‌تفاوت وبی انگیزه از کنار این گناهان عبور کنند، اظهار کرد: همه آحاد جامعه در برابر ناهنجاری‌ها مسئول هستند.

کد خبر 645305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    20 4
    جناب امام جمعه محترم منظورتان از وحدت چیست در چه چیزی باید وحدت داشته باشیم امام خمینی فرمودند یک تار کوخ نشین با کاخ نشین عوض نمیکنم زندگی با توجه به تورم کمر شکن برای بازنشسته جهنم شده است لطفا رسیدگی فرمائید
    • سلام IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      5 11
      مراد ایشان از وحدت، وحدت بین مسلمین بود. ایشان در نقد گرگیج به این مهم اشاره فرمودند.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    6 3
    آسی عاصی غلطه
    • محمد IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      8 0
      همان عاصی درسته کمی مطالعه کن بعد نظر بده
  • HK ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    8 3
    مراد از عاصی یعنی سرکش و طغیانگر
  • صبور IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    8 17
    زندگی سخت ولی هنوز امید داریم روزای خوبم می رسه،إنَّ مع العسرِ یسریٰ
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      5 1
      فلانی از فلانی عاصی شده یعنی ناراحت و گله منده
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    15 1
    خوبه که متوجه شدین مردم خسته شدن
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    14 2
    اینکه طرفدار وحدت هستید بسیار خوب است ؛ همه طرفدار وحدت هستیم اما مایلم بدانم مردم گرسنه با هزار و یک مشکل و بدختی که هر روز مشکلاتشان بیشتر می شه چطور با طبقه مرفه الحال شکم سیر کاخ نشین می تونن یکی بشن . اگر مولی علی که نان و خرما می خورد و روی بوریا می خوابید چنین فرمایشی می کردند مردم پاسخ شان لبیک بود ولی حاکمیتی که خارج نشین شده و در کاخ های باستی هیلز و نیاوران زندگی می کنند و از گرسنگی مردم خبر ندارند چنین ادعایی قابل پذیرش نیست .
  • ناشناس IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    29 1
    از ما جونا که گذشت توروخدا به داد دل نوجونا برسید که با این وضعی که دارن میبینن امید به زندگی شون مثل آدم های لب گوره نوجون بیچاره وقتی میبینی پدرش با ۳۰ سال زحمت کشی هنوز تو نون شب و کرایه خونه زن و بچه اش مونده به چه امیدی زندگی کنه؟؟؟
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    22 1
    بابا این چه وضعشه مردم دیگه نمیکشن به ولله یکاری بکنید فقط حرف که فایده نداره
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    3 2
    منظورشون از گرانی ها عاصی شدن. حاج آقا الحمدلله دولت و مجلس انقلابی و کارآمد داریم برا چی ناراحت هستید؟
  • حمید رضا IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    3 2
    هم مردم قم از شما می‌خوام کمک شن کنید و نگذارید دشمنان خوشحال بشوند
  • رضایوسفی IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    2 3
    ترامپ هیچ کاری نمیتواند بکنداقای حسینی بوشهری مشکل ما داخلی است ایران خدا راشکرثروت خدا دادی وکشور چهار فصل است فقط کار وفکر جهادی نیز دارد