وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه تاکنون ۱۱۵ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است ، گفت : در این مدت ۸۷ درصد جمعیت هدف حداقل یک دز واکسن و ۷۶ درصد ۲ دز واکسن دریافت کرده اند ضمن آنکه نوبت سوم واکسیناسیون نیز در حال انجام است.

بهرام عین‌اللهی ـ وزیر بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی با اشاره به سرعت عمل محققان کشورمان در تامین تجهیزات و تولید واکسن کرونا اعلام کرد که بستر برای ساخت واکسن‌های جدید در کشور فراهم است و طبق بررسی های علمی، واکسن کوو برکت از کم عارضه ترین واکسن های کرونا در جهان است .

به گزارش ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرک دارویی برکت و کارخانه تولید واکسن کرونا وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرستان ساوجبلاغ به خبرنگاران گفت: امروز گروه دارویی برکت آخرین فناوری روز دنیا را در زمینه تولید دارو و واکسن در کشور از جمله شهرک دارویی برکت ساوجبلاغ فراهم کرده که اقدامی بی بدیل است.

وی ادامه داد: جوانان دانشمند کشورمان امکاناتی در مجموعه برکت ایجاد کرده اند که موجب قوت قلب برای مردم است زیرا ما در شرایط تحریم و تهدید قرار داریم و تامین این امکانات موجب شده تا ما بتوانیم برای هر شرایطی خودکفا باشیم.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری این نکته که اکنون ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تامین می شود، گفت : سه درصد داروها مربوط به بیماری های خاص بوده و وارداتی است.

عین اللهی افزود: تلاش ها بر این است تا توسعه تجهیزات از جمله کارهای زیربنایی برکت ، زمینه برای تامین ۱۰۰ درصدی داروها در داخل انجام شود.

کد خبر 645182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    4 0
    چونکه اصولا هیچگونه تاثیری ندارد که عارضه ای داشته باشد